וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת לד זפלין משחררת שתי הקלטות גנוזות

24.4.2014 / 11:15

לד זפלין האגדית מוציאה שני שירים ישנים שמעולם לא ראו אור: קאבר לקלאסיקת הבלוז "Keys to the Highway", וגרסה מוקדמת ללהיטה הראשון והענק, "Whole Lotta Love"

לד זפלין. AP
לד זפלין/AP

להקת הרוק האגדית לד זפלין מוציאה שני שירים שמעולם לא ראו אור: גרסת כיסוי לקלאסיקת הבלוז "Keys to the Highway" שהלהקה הקליטה בשנת 1970, וגרסה מוקדמת ללהיט הראשון של הלהקה, "Whole Lotta Love", שרבים רואים כאחד משירי הרוקנרול הגדולים של כל הזמנים. זאת במסגרת קידום הוצאה מחודשת של שלושת אלבומיה הראשונים. במסגרת כך יופיעו גם גרסאות אלטרנטיביות של שירים, הקלטות תהליכי עבודה והופעות חיות, הכל מהתקופה שבה הוקלטו האלבומים המקוריים.

ההקלטות הסתתרו בארכיון הלהקה במשך עשרות שנים. גיטריסט הלהקה ג'ימי פייג', כבר בן 70, הקדיש שנתיים וחצי לנבירה במרתפים ולהאזנה למאות הקלטות של טייפ רבע אינץ' בטרם בחר את החומרים הטובים ביותר. "אני לא רוצה למות ולהשאיר למישהו אחר לעשות את זה", צוטט פייג' בחדשות הבי בי סי. פייג' הוסיף כי החומרים שלא ראו אור "ראויים להשמע" מכיוון ש"זאת אמנות המיצג".

השיר " Keys to the Highway/Trouble in Mind", שמעולם לא ראה אור, הוקלט ב- Olympic Studios בלונדון בשנת 1970, כחצי שעה לאחר הקלטת השיר “Hats Off to (Roy) Harper” – זה האחרון נכלל באלבום "Led Zeppelin III". "זו היתה תקופה פוריה במיוחד, שבה למדנו על היכולות אחד של השני", צוטט הסולן רוברט פלאנט בחדשות הבי בי סי. "ג'ימי ואני השתעשענו עם חומרים שניגנו בבית. עשינו נסיונות. שום דבר לא היה מתוכנן מראש".

ישנם הבדלים משמעותיים בין הגרסה המוכרת של הלהיט הענק "Whole Lotta Love", שהופיעה באלבומה השני של הלהקה, לגרסה הגנוזה של השיר שיוצאת עכשיו. בגרסה המוקדמת שיוצאת לראשונה עכשיו חסר הפזמון הראשון. בגרסה הסופית שהופיעה באלבום נוספו עוד קולות, וכן גיטרת סלייד. "אתה מבין עד כמה חשובות כל השכבות הנוספות האלה", אמר פייג'. הוא הוסיף כי זה "מרגיע" לבחון מחדש את השירים אחרי כל הזמן הזה.


כאן ניתן לשמוע את שתי הגרסאות הגנוזות של לד זפלין

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • לד זפלין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully