וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמא, אני לא קולטת איך היית פה"

27.4.2014 / 0:02

הדסה וצלילה באו יוצאות למסע מרגש ומטלטל בקרקוב בעקבות סיפור החיים של הוריהן, רבקה ויוסף באו, ובעקבות היומן שאמן כתבה לאחר המלחמה. צפו בהצצה ל"רבקה ויוסף סיפור אהבה"

יח"צ - חד פעמי

יומנה של רבקה באו מתעד את סיפור אהבתם וחייהם של יוסף ורבקה באו במחנה הריכוז פלאשוב, את החתונה שערכו בסתר בתוך מחנה הנשים (חתונתם שוחזרה בסרט "רשימת שינדלר", שם יוסף באו גולם על ידי השחקן רמי הויברגר), את הדרך בה הצליח יוסף באו להציל מאות יהודים באמצעות תעודות שזייף וכיצד אשתו רבקה הצליחה להכניס אותו לרשימת שינדלר והיא נשלחה לאושוויץ. אחרי המלחמה יוסף ורבקה באו נפגשו שוב בקרקוב, שם נולדה בתם הבכורה הדסה ולאחר מכן עלו לארץ וצלילה נולדה. יוסף עבד תקופה מסוימת במוסד, ובין היתר מספרים שהיה אחראי לתיעוד של אלי כהן ז"ל.

הדסה וצלילה באו נחשפו לסיפור השואה של הוריהן כבר בילדות. השניים הטילו על הבנות תפקיד חשוב: לבדר את ניצולי השואה. מאז הן לא מפסיקות לספר ולהרצות בכל מקום אפשרי, בארץ ובעולם. לראשונה במסע הזה הן מבינות את גודל התפקיד שהוטל עליהן ומנסות להתמודד איתו. הן חוזרות לבית הילדות של אביהן בקרקוב ולראשונה מעזות לבקר בדירה, הן עומדות בדיוק במקום בו הוריהן התחתנו, ומבקרות בבלוק 25 באושוויץ-בירקנאו שם אמן רבקה הייתה. ציפי ביידר, במאית הסרט, היא בת לניצול אושוויץ, ובמסגרת צילומי הסרט ביקרה לראשונה באושוויץ-בירקנאו.

"רבקה ויוסף סיפור אהבה" ישודר הערב (ראשון) בשעה 21:15 בערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully