וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוב אודנקירק: "הספין-אוף של 'שובר שורות' תהיה אפלה"

חובבי "שובר שורות" נאלצים להסתפק בימים אלה בהופעתו של בוב אודנקירק, סול גודמן האגדי, ב"פארגו" הלוהטת. דודי כספי התקשר לסול ושאל אותו כמה שאלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תתקשרו לסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חודשים ספורים בלבד לאחר שעננת הקריסטל מת' מעל ניו מקסיקו נעלמה עם סופה של "שובר שורות" ולא רק הכוכבים הגדולים זוכי האמי בראיין קרנסטון ואהרון פול זוכים לעדנה מחודשת בקריירה. הידיעה המרתקת עבור צופיה המושבעים של סדרת המופת היא הספין-אוף המתוכנן "Better Call Saul" שצפוי לעלות בנובמבר הקרוב ויעסוק בפרקליט הנכלולי סול גודמן, אותו מגלם השחקן הוותיק בוב אודנקירק.

כבר לפני שירדה "שובר שורות" מהאוויר, היוצר וינס גיליגן ואודנקירק הוצפו בשאלות אודות מה צפוי בסדרת הבת המסקרנת והאם הגיבורים המוכרים לנו יפציעו גם בה. הדבר היחיד הבטוח הוא שבכל הזדמנות בה נשאלת שאלה שכזו נמרח חיוך גדול על פניו של אודנקירק, שבגיל 51 חווה את הפריחה המקצועית הגדולה עליה חלם. ובין הפרויקט שהסתיים לזה העתידי, הוא עושה הפסקה מסול גודמן ומככב בדרמה המדוברת החדשה "פארגו", המבוססת על סרטם עטור הפרסים של צמד האחים ג'ואל ואיתן כהן, שעלתה לשידור לפני שבועיים.

במרכז העלילה של "פארגו" שרשרת רציחות מסתורית בעיירה קטנה במדינת מינסוטה, ואודנקירק מגלם את סגן השריף ביל אוסוולט, שיחד עם שותפתו החשדנית מולי סולוורסון (אליסון טולמן), יוצא לחקור האם יש קשר בין האירועים, כאשר על הדרך מתגלה שהוא לא יכול לעמוד בפני מראות של דם, מקבל בחילה כשרואה גופות וגם מאמין בתמימות יתר בצירופי מקרים. בסדרה מככבים גם מרטין פרימן ("שרלוק", בילבו באגינס "ההוביט"), קולין הנקס (הבן של טום) ובילי בוב תורנטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברצינות, אל תתקשרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בראיון לקידום "פארגו" מספר אודנקירק על קווי הדימיון בין העבודה על "פארגו" לעבודה על "שובר שורות". "בין אם זה ביל אוסוולט או סול גודמן, אני מנסה לראות את הסיטואציה דרך עיניה של הדמות", הוא אומר, "לא לראות כיצד ביל לא עוזר מספיק בחקירה, אלא להעריך את נקודת המבט שלו. הוא מנסה להגן על אזרחי הקהילה ולשמור על אמונתו, אז נכון שזה לא עוזר, אבל זה ביל. יש לי הרבה מאוד הערכה לעבודתם של שוטרים באכיפת החוק בעקבות התפקיד".

אתה מאמין שהסיטואציה המשעשעת בה סגן השריף נרתע מדם היא אינדיקציה לשוטר לא מיומן?

"אני מאוד מקווה שזה המקרה והייתי רוצה לקוות שאין הרבה עיירות קטנות ברחבי ארה"ב עם מקרי רצח עקובים מדם על בסיס קבוע. בסופו של דבר זה לא משהו שהוא רגיל לראות והוא הצליח עד כה שלא לחזות מקרוב בזוועות הללו. האלימות בסדרה היא מוקצנת בכוונה ומזעזעת כקונספט, והמסר שמועבר לצופה הוא שמדובר בסיפור בלבד ודווקא כי זה כל כך מנותק מהמציאות אפשר גם לצחוק על זה במעיין קומדיה שחורה מבית היוצר של האחים כהן".

חששת לשחק בעיבוד טלוויזיוני לסרט קולנוע, ועוד בכזה שזכה בפרסים רבים?

"אהבתי את הסרט המקורי וכשקיבלתי את התסריט אינסטינקטיבית אמרתי לעצמי 'רק אל תהרסו את הסרט'. אבל מהר מאוד אל תוך הקריאה הבנתי שלקחו את הווייב המדויק שאפיין את הסרט, יחד עם הקומדיה האפלה, מבלי להתמהמה על הפרטים הספציפיים ולייצר סדרה מבדרת. הדמות שלי עוברת מסע מרגש נהדר, מבלי לתת ספוילרים. מאוד נהניתי לעבוד על הסדרה וכולנו הרגשנו שיש לנו משהו נהדר ביד בסביבות השבוע השלישי או הרביעי לצילומים".

יש דימיון לדמות של סול?

"התעניינתי בתפקיד דווקא כי הוא שונה מסול. מדובר בבחור צייתן ותמים, בעוד סול הוא ציניקן, פיקח ותמיד חייב להיות לפני כולם. אחרי שגילמתי את סול חיפשתי משהו אחר. עדיין לא קיבלתי תסריטים לפרקים של הסדרה על סול אבל הבנתי שהיא תהיה אינטנסיבית ואפלה, לא בהכרח קומית כמו "פארגו". אבל כשהנסיבות סביב הדמות שלי נעשות אפלות, אני מוצא את הרגעים לשבור את הסיטואציה עם בדיחה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ביל שונה מסול", אודנקירק ב"פארגו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקריירה של אודנקירק החלה בשלהי שנות ה-80 ככותב ב"סאטרדיי נייט לייב" ובתכנית המערכונים של בן סטילר שלא האריכה ימים, כאשר עבור שתי התכניות הוא זכה בשני פרסי אמי כחלק מצוות הכתיבה. בשנות ה-90 עבר לכתוב יחד עם חברו משכבר הימים לואי סי קיי בתכנית הלייט נייט החדשה של הקולגה מימי "סאטרדיי נייט לייב", קונאן או'בריאן, והחל להופיע גם מול המצלמה במערכונים בתכנית וגם בתפקידי אורח בסדרות כמו "רוזאן", "אי.אר" ובתור הסוכן של לארי בסדרה הקומית של "HBO" "המופע של לארי סנדרס". הוא המשיך להופיע בעשרות סרטים וסדרות טלוויזיה, כאשר מאחורי הקלעים היה ידוע בתעשייה כאחד הכותבים הקומיים המוערכים. אגב, גם אחיו ביל הוא תסריטאי קומי, שבין היתר אחראי לפרקים בסדרות האנימציה "משפחת סימפסון" ו"פיוצ'רמה".

פעם קומיקאי, כעת שחקן אופי. מאז הפריצה שלו ב"שובר שורות", אודנקירק הספיק בשנה האחרונה לשחק ב"נברסקה" של אלכסנדר פיין ובסרט זוכה פרס חבר המושבעים על משחק בפסטיבל סאנדנס "העכשיו המדהים". "אני מגיע מכתיבת וביצוע מערכונים, זה הקו הקומי שבעיקר עסקתי בו בקריירה, ובדרמה יש הרבה יותר מרקם וסיפור רקע", הוא מסביר, "זה לא רק הטקסט שנותן לך מהר מאוד את הכיוון לדמות, אלא הבנה עמוקה של מה מניע אותה בדרמה, וזאת עיקר התובנה שלי מהחוויה ב"שובר שורות". בשתי הסדרות עבדתי עם צוות מקצועי ומדהים, וזו לא הנורמה בביזנס, הייתי בר מזל, כי יש צוות מנוסה שיודע להעריך כתיבה טובה בניגוד לדברים אחרים בהם נתקל. כשיש קול מקורי ונאמנות לעבודה, כולם אסירי תודה לפרויקט עליו הם עובדים".

אתה חושב שהשפע בתוכן איכותי בטלוויזיה כיום הוא זה שאיפשר את הפריצה המאוחרת בקריירה, בדומה לזו של לואי סי קיי?

"בהחלט, יש מגוון פלטפורמות שידור שמעודדות יצירה ייחודית שלא היו מוצאות את אור הזרקורים אלמלא כמות ההזדמנויות. לואי ואני היינו תמיד חברים בצוות שמאחורי הקלעים קידם אנשים אחרים בתוכן מיינסטרים, וכיום יש במה גם לאנשים כמוני וכמו לואי, גם כשיש קהל יותר מצומצם שצמא לחזון יותר עוצמתי. לפני שני עשורים לא היה מקום באף ערוץ, כולל "HBO", לסדרה כמו "לואי", אולי רק במסגרות קולנועיות עצמאיות. התעשייה השתנתה ויש לנו מקום להופיע כעת ולמצוא את הקהל שלנו".

אתה לא מתפתה להשתלב כאחד התסריטאים?
"אני עומד בפיתוי של להתגנב אל חדר הכותבים בדרמות המורכבות בהן אני משחק ולו רק כי יש לי הערכה עצומה לסבל ולעבודה המייגעת שלהם. הכישרון שלהם מאיים עליי".

תתקשרו לסול? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully