וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרה תיעודית חדשה בהגשת יהונתן גפן תעלה בטלוויזיה החינוכית

30.4.2014 / 0:10

יהונתן גפן יגיש סדרה תיעודית בטלוויזיה החינוכית, "אומרים שהיה פה". כל פרק יעסוק בשנה מתולדות המדינה. הפרקים הראשונים עלו ביוטיוב וישודרו בחינוכית ביום העצמאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשבאתי לראות לא מצאתי שום דבר? דווקא מצאתי אחלה סדרה לראות. יהונתן גפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשורר, הפזמונאי, הסופר והעיתונאי יהונתן גפן יגיש סדרה תיעודית חדשה בטלוויזיה החינוכית, שנקראת "אומרים שהיה פה", שבה הוא ייצא למסע בהיסטוריה של מדינת ישראל שמשולבת בהיסטוריה הפרטית שלו. פרקיה הראשונים של הסדרה עלו בבכורה בערוץ היוטיוב של החינוכית (ראו בעמוד זה), וביום העצמאות (6 במאי) בשעה 20:00 ישודרו במרתון בטלוויזיה החינוכית.

שם הסדרה, "אומרים שהיה פה", נושא את מילות הפתיחה של היצירה המופתית "יכול להיות שזה נגמר" שכתב יהונתן גפן והלחין שם טוב לוי. קטע מביצועו הקלאסי של אריק איינשטיין הפך לנעימת התכנית. הסדרה בת 24 פרקים בהפקת "קסטינה", מוגשת ונכתבת על ידי גפן, מבויימת על ידי איתן צור ("החמישייה הקאמרית", "הבורגנים") ונערכת על ידי דרור נחום ("האלבומים", "חייב לזוז") ועידו רוזנטל.

התכנית "אומרים שהיה פה" עם יהונתן גפן המוקדשת לשנת 1963

כל פרק יעסוק בשנה אחרת מתולדות המדינה ויסקור אירועים שהתרחשו במהלכה. גפן יראיין אנשים שקשורים לאותם אירועים, יבקר במקומות שעשו היסטוריה וייתן את נקודת המבט הייחודית שלו על האירועים שהשפיעו על חייו ועל החיים של כולנו. במקביל לאירועים המשמעותיים והגדולים גפן גם יבליט אירועים שקצת נשכחו אבל מלווים אותנו עד היום כמו מלחמת השבת הראשונה במאה שערים, הטלפון הציבורי הראשון והמחשב הראשון במכון ויצמן שהגיע לארץ במאה ארגזים שונים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

התכנית "אומרים שהיה פה" עם יהונתן גפן המוקדשת לשנת 1964

לתכנית התראיינה נבחרת מרשימה של משוררים, עיתונאים, פוליטיקאים, מוזיקאים, אנשי רוח ועוד, ובהם שמעון ישראלי, אתגר קרת, אורי אבנרי, נעמי פולני, יהורם גאון, יוני רכטר, יצחק קלפטר, ישראל גוריון, רבקה מיכאלי, מוטי קירשנבאום, אריאל זילבר, רות דיין, יעל דיין, עוזי דיין, רזי ברקאי, ירון לונדון ודיוויד ברוזה.

בשירו של גפן "יכול להיות שזה נגמר" הופיעו גם המלים "כשבאתי לראות לא מצאתי שום דבר". כשבאתי לראות את הפרקים הראשונים של הסדרה שכותב ומגיש גפן דווקא מצאתי דברים ממש מעניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully