וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן בוב הוסקינס מת בגיל 71

30.4.2014 / 15:34

השחקן המוערך הלך לעולמו בעקבות דלקת ריאות קשה. הוסקינס פרש ממשחק לפני כשנתיים לאחר שאובחן כחולה פרקינסון

בוב הוסקינס. GettyImages
בוב הוסקינס/GettyImages

אבידה קשה לעולם הקולנוע: השחקן בוב הוסקינס הלך לעולמו בגיל 71 לאחר שחלה בדלקת ריאות. בהצהרה שמסרו בני משפחתו נכתב כי הם "שבורים מאובדנו". הוסקינס שיחק בסרטים רבים, בהם "יום שישי הארור", "מי הפליל את רוג'ר ראביט", "הוק", "ניקסון" ו"מונה ליזה" שזיכה אותו בפרס גלובוס הזהב כשחקן הטוב ביותר, בפרס השחקן בפסטיבל קאן ובמועמדות לאוסקר לפרס השחקן הטוב ביותר.

הוסקינס נולד באוקטובר 1942 בסאפוק שבמזרח אנגליה, בן לאם שעבדה כגננת וכטבחית ולאב שעבד כנהג משאית ומנהל חשבונות. הוא עזב את לימודיו בגיל 15, אבל היה חדור בתשוקה לשפה ולספרות שהחדיר בו מי שהיה המורה שלו לאנגלית. במשך תקופה עבד בעבודות מזדמנות כמו מנקה חלונות ונהג משאית. הוא למד חשבונאות במשך שלוש שנים. קריירת המשחק שלו החלה בשנת 1969 ודי במקרה, כשהוא ליווה חבר לאודישנים לתאטרון. הוא המתין שהחבר יסיים את האודישן אבל כתוצאה מבלבול סברו כי הוא בא להבחן, העבירו לידיו תסריט והודיעו לו "אתה הבא בתור". הוא זכה בתפקיד ומצא סוכן.

הוא שיחק בסדרות טלוויזיה שונות ופריצתו הגדולה היתה בשנת 1978 כששיחק בסדרת הטלוויזיה של דניס פוטר "מטבעות מן השמיים" בבי.בי.סי. לאחר מכן החל להשתתף בסרטים מוערכים רבים. הסרט הגדול הראשון בו השתתף היה "יום שישי הארור" (1980) עליו זכה בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן; השתתף בסרט "פינק פלויד – החומה" (1982) בתפקיד אורח; ב"מועדון הכותנה" (1984) וב"ברזיל" (1985).

סרט משמעותי בקריירה שלו הוא "מונה ליזה" (1986) עליו זכה בפרס גלובוס הזהב כשחקן הטוב ביותר, בפרס השחקן בפסטיבל קאן ובמועמדות לאוסקר לפרס השחקן הטוב ביותר. בלהיט הקולנועי "מי הפליל את רוג'ר ראביט" (1988) גילם חוקר פרטי שעוין לדמויות מצויירות, תפקיד שהעניק לו מועמדות לפרס גלובוס הזהב; בנוסף השתתף בסרטים "בתולות הים" (1990) לצד שר וכריסטינה ריצ'י, "הוק" (1991), "האחים סופר מריו" (1993), "ניקסון" (1995), "המסע של פליסיה" (1999), "אויב בשער" (2001), "ללא מחסום" (2005) ו"איזה מין שיוויון" (2010).

תפקידו הקולנועי האחרון היה בסרט "שלגייה והצייד" שיצא לבתי הקולנוע ביולי 2012. חודש לאחר מכן הודיע השחקן כי הוא פורש ממשחק לאחר שחלה במחלת פרקינסון. בהודעה שפרסם הסוכן שלו הודה השחקן למעריציו ואמר שהיתה לו "קריירה נהדרת".

לצפייה בסרט "הכל נוצץ" בהשתתפותו הקליקו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully