וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ספיידרמן המופלא 2" לא עומד בציפיות

4.5.2014 / 10:24

"ספיידרמן המופלא 2" כובש את המקום הראשון בקופות הקולנוע בארה"ב אולם לא עומד בסטנדרטים של הסרטים הקודמים במותג. דורון פישלר מסכם דולרים

יח"צ - חד פעמי

בשבוע הראשון של מאי 2002, "ספיידרמן" עשה היסטוריה קופתית: הוא היה הסרט הראשון אי פעם שהכניס יותר מ-100 מיליון דולר בסוף שבוע בודד. בשבוע הראשון של מאי 2007, הוא עשה את זה שוב: "ספיידרמן 3" כבש שוב את תואר הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם, עם הכנסות של 151 מיליון דולר. לספיידרמן יש היסטוריה מאוד מחייבת בכל הקשור לשבירת קופות – בפרט כשהוא יוצא בסוף השבוע הראשון של מאי: אז האם "ספיידרמן המופלא 2", הסרט השני בסידרה המחודשת, עומד בסטנדרטים?

ובכן: לא. "ספיידרמן המופלא 2" (שמוקרן אצלנו ובמקומות רבים אחרים מסביב לעולם כבר שבועיים, אבל לארצות הברית הגיע רק בסוף השבוע הזה – אולי כדי לשמור על המסורת) לא קוטל קנים, הפתיחה שלו בהחלט לא קטנה, אבל היא גם לא שוברת שיאי עולם כמו הספיידרמנים הקודמים. על פי הכנסות היומיים הראשונים, ספיידי יסיים את סוף השבוע עם הכנסות של 93 מיליון דולר בארצות הברית. למרות שמדובר בסכום לא קטן בכלל, ואין שום סכנה לביטול התכניות ל"ספיידרמן המופלא 3", הוא מאכזב מעט מכמה בחינות: זאת פתיחה קטנה יותר משל כל אחד מסרטי ספיידרמן הקודמים, וחשוב מכך - ספיידרמן, למרות התאריך היוקרתי והמעמד כגיבור העל המצליח בעולם לשעבר, לא הצליח לעקוף את הפתיחה של "קפטן אמריקה: חייל החורף" בחודש הקודם (95 מיליון דולר). המציאות החדשה היא שחברי האוונג'רס שולטים בקופות, וספיידי נדחק לשוליים, באופן יחסי כמובן.

מכיוון ששום סרט אחר לא יצא השבוע להתחרות בספיידרמן ישירות, יתר הטבלה מלאה בסרטי השבועות הקודמים, עם סכומים שנמצאים הרחק מתחת לליגת העל. "האישה האחרת", אחרי שבוע אחד במקום הראשון, יורד לשני עם כ-15 מיליון דולר; "Heaven is For Real", המצליח מבין הסרטים הנוצריים שעלו לאחרונה, נמצא עדיין במקום השלישי, עם 8 מיליון דולר בסוף השבוע והכנסות כוללות של כ-65 מיליון דולר. קפטן אמריקה – שהביס את ספיידרמן במגרש שלו – עדיין בסביבה, מגחך מהמקום הרביעי וממרומי הכנסות כוללות של 237 מיליון דולר בארצות הברית (ומעל 650 בעולם כולו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully