וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: "שיר זיכרון" לרס"ל אדיר שטרן ז"ל

4.5.2014 / 0:03

אסתי ועקנין מבצעת את "שיר זיכרון" שנכתב לרס"ל אדיר שטרן, שנפל בקרב תל שאמס בדרך לדמשק, במלחמת יום הכיפורים. האזינו

באדיבות המשפחה

החובש הקרבי של חטיבה 188 במלחמת יום הכיפורים חיבר שיר לזכר חברו ליחידה, רס"ל אדיר שטרן ז"ל, שנפל בקרב תל-שאמס בדרך לדמשק. השיר הופק ביוזמת רוני שטרן, אחיו של אדיר, המשמש כנציג המשפחות השכולות של החטיבה. את השיר מבצעת אסתי ועקנין המשרתת כיום בלהקה צבאית. ניסן פרידמן, שכתב את השיר, הינו יוצר ועיתונאי וחיבר שירים רבים. על שמו של אדיר שטרן ז"ל, נקרא השחקן אדיר מילר.

רס"ל אדיר שטרן. באדיבות המשפחה
רס"ל אדיר שטרן ז"ל/באדיבות המשפחה

זמן מה לפני מלחמת יום הכיפורים עמד מפקד הטנק, אדיר שטרן, על סף שחרור. המג"ד יוסי בן חנן (כיום אלוף במיל') מינה אותו לרב סמל פלוגתי. אדיר מחה בתוקף ודרש להישאר טנקיסט. בן חנן הבטיח שאם תפרוץ מלחמה, הוא יחזיר את אדיר לטנק. כשפרצה המלחמה היה שטרן בחופשה בביתו ובן חנן בחופשת נישואין במזרח הרחוק. שניהם נחפזו להגיע לרמת הגולן וגילו שהכוחות בעיצומה של קרבות בלימה. בן חנן הקים כוח משרידי החטיבה, וצירף לכוח הלוחם את שטרן, בהתאם להבטחתו. שטרן נפגע בקרב תל שאמס, בדרך לדמשק. בן חנן נפצע וחולץ תחת אש על ידי סיירת מטכ"ל בראשות יוני נתניהו (שנהרג כעבור שלוש שנים במבצע אנטבה). בן חנן ונתניהו קיבלו אחרי המלחמה את עיטור המופת. הסורים גררו את הטנק של שטרן, כשהוא שרוע בפנים, וערכו מצעד ראווה בדמשק.

צה"ל הכריז על שטרן כחייל נעדר. אביו, משה שטרן (לימים יו"ר יד לבנים רמת גן), חיפש לשווא את בנו ברמת הגולן ובשטח הסורי שנכבש במלחמה. משה נפגש עם ראש הממשלה גולדה מאיר, שר הביטחון משה דיין והנציג האמריקני הנרי קיסינג'ר, וקיבל מהם הבטחה שלא ייחתם הסכם עם סוריה מבלי לקבל תשובה על גורלו של אדיר. בשלב זה פרסמו העיתונים כתבה על האב המחפש נואשות את בנו הגיבור שנעלם. הסיפור נגע ללבה של גברת מילר מחולון, שהיתה בהריון. היא החליטה לקרוא לבן אדיר. 11 חודשים לאחר המלחמה החזירו הסורים את גופתו של שטרן לישראל, במסגרת הסכם הפרדת הכוחות. רוני שטרן מספר כי לימים נערכה פגישה בין המשפחות, ששמרו מאז על קשר. אדיר מילר הודה שהוא גאה להיקרא על שם גיבור מלחמה והוא מרגיש שמשה הוא כמו אב בשבילו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רס"ל אדיר שטרן. באדיבות המשפחה
אדיר מילר גאה להיקרא על שמו/באדיבות המשפחה

חטיבה 188 איבדה במלחמה למעלה מ-200 חיילים, בהם רוב המפקדים הבכירים. בין הנופלים היה יואל שליט, שותפו לחדר של פרידמן במוצב חושנייה. יואל היה אחיו התאום של נועם שליט ודודו של גלעד שליט, שנפל בשבי החמאס בהיותו לוחם בחטיבה 188, אליה התגייס בעקבות יואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully