וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": בראש הגדוד צועד אצבעוני המפקד

ניב שטנדל

7.5.2014 / 9:34

בייליש חושף עוד תחבולה רצחנית, על כס המלך מתיישב ילד חסר אופי וחאליסי מתאפקת – ניב שטנדל מגיש: סיכום הפרק של "משחקי הכס"

דברים קורים מהר באחרונה במעלה מלך. בזמן שמסע הכיבושים של חאליסי במזרח מתחיל לגמד את מסעות בני ישראל במדבר, בעיר הבירה שליטים עולים ונופלים, וכל פרק שני הוא חגיגה מלכותית עם סיכוי סביר להפוך לטרגדיה מדממת. בקושי הספקנו להכיר את טומן – האח הקטן והסתמי של ג'ופרי – וכבר הוא נהיה מלך. תנו לו עוד פרק או שניים, והוא כבר מתחתן עם מרג'רי. תנו לו עוד חמישה-שישה פרקים, והוא כבר זוכה לטקס אשכבה. אולי ההורים הביולוגיים שלו אפילו יעשו סקס בצד ויקראו לזה "לא-אונס".

ההכתרה של טומן מעניינת כקליפת השום. ברור שלבחור הצעיר אין שום תכונות שמכשירות אותו לשבת על הכס אותו חיממו ישבנים מופרעים כמו ג'ופרי ורוברט בראת'יאון, או למשול בעולם שבו מסתובבים אנשים חכמים כמו טיריון, מתוחכמים כמו בייליש, ונטולי עכבות כמו – נו, כמו כל מי שאינו טומן. אם המלך הצעיר יתגלה פתאום כטיפוס מעניין, זה יהיה הטוויסט הכי גדול שידעה הסדרה מאז החתונה האדומה.

בהנחה שזה לא יקרה, טומן הוא לא יותר מפיון בלונדיני במשחקי הכס של שושלת לאניסטר. לא שזה חדש, אבל הוא בטח לא יפריע כמו אחיו הגדול והגחמני. מה שמעניין הוא שלא רק אותי מעניין טומן כקליפת השום, אלא גם את אמו. טיווין לאניסטר בענייני הכתרה, אבל סרסיי עמוק בעסקי הנקמה.

טיריון כבר הסביר לנו שסרסיי תעשה הכל למען ילדיה. כעת מסבירה לנו אחותו כמה הוא צודק. סרסיי מוכנה ללכת רחוק כדי לראות את הראש של אחיה מתנתק מגופו הקטן. כמה רחוק? היא מוכנה, למשל, להיות נחמדה למרג'רי, כלתה לשעבר ולעתיד לבוא – הבת של מייס טיירל, אחד משלושת השופטים שיחרצו את גורלו של טיריון.

מרג'רי, שעלתה לחמם את מיטתו של טומן עוד לפני שהתקררה גופתו של ג'ופרי, כבר שולחת מבטים-חצים במלך החדש, אבל סרסיי מושלת ברוחה ואפילו מחזקת את הנערה. יש לה רק מטרה אחת מול העיניים. לא פלא שהיא נפנפה את סצנת הספק-אונס כאילו מדובר היה בסטוץ לילי.

מאותה סיבה מוכנה סרסיי לקבל את צו אביה – החבר השני בחבר השופטים – ולהבטיח להתחתן עם לורס טיירל. ולבסוף היא מתייצבת מול האגוז הקשה ביותר לפיצוח – הנסיך אוברין, השופט השלישי, טיפוס נקמן לא פחות ממנה. סרסיי מנסה לשחק ברגשותיו של אוברין, לחלוק אתו את השכול (הוא איבד את אחותו, היא – את בנה), ולזכות בנקודות אמפתיה על אהבת אם (בתה של סרסיי נשלחה לדורן, ממלכתו של אוברין).

שלושה שופטים ישבו לדון בעניינו של טיריון לאניסטר, ונדמה שסרסיי תפרה את גזר הדין של אחיה בשלוש סצנות. זה לפחות מה שהיא חושבת. אבל את טיריון, חביבתי, לא הורגים כל כך מהר. תשאלי את ליסה ארין.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ועוד כמה עניינים על הפרק:

1. כן, ליסה ארין. התגעגעתם אליה? ובכן, האמא שגורמת לסרסיי להיראות כמו אמא תרזה חזרה. וליתר דיוק, אלו אנחנו שחזרנו אליה, ביחד עם סאנסה ובייליש. מה שעשוי להתפרש לרגע כאיחוד משפחתי מרגש בין סאנסה לדודתה, מתגלה מהר מאוד כתופת חדשה לנערה האומללה ששום דבר לא הולך לטובתה בסדרה הזאת. עכשיו היא כלואה בין אישה קנאית שהרגה את בעלה ושמיניקה את בנה למרות שהוא תכף בר מצווה לבין הכוח הערמומי העולה של ווסטרוז. אפשר להניח שסאנסה כבר מתגעגעת לחיים עם ג'ופרי.

2. מרוב רעש שעשתה ליסה המתענגת כמעט ושכחנו להתפעל מבייליש. זוכרים איך התחיל הסיפור של "משחקי הכס"? כשנד סטארק למד על מותו של חברו הטוב ג'ון ארין והלך למעלה מלך, שם מצא את מותו? ובכן, מתברר שאת הכל זמם בייליש וביצעה ליסה. היא שהרגה את בעלה ג'ון, והיא ששלחה את האיגרת לאחותה קטלין סטארק. כבר הבנו שהעונה הזאת היא העונה של האצבעון, אבל ככל שהיא מתקדמת מסתבר שזו לא העונה שלו; זו הסדרה שלו.

3. כצפוי, איחוד משפחות לא התרחש גם מעבר לחומה, שם עמדו ג'ון סנואו ובראן סטארק כמטווחי קשת זה מזה. במקום זה קיבלנו מתקפה רועשת על מעוזו של קראסטר, שהסתיימה במותן המוקדם מדי של שתיים מהדמויות המנוולות והמסקרנות של העונה – קארל, המנהיג של העורבים הפורשים; ולוק, המרגל של הבולטונים שהתכוון לחטוף את בראן. להרוג שני נבלים מבטיחים בסיקוונס אחד זו אכזריות אפילו בסטנדרטים של "משחקי הכס".

4. לאגף הזוגות המוזרים, שאוכלס עד לא מזמן על ידי אריה וכלב הציד, הצטרפו בריאן ופוד. אז נכון שבריאן עונה לרוב ההגדרות של בוצ'ה וחצי יבשת מתייחסת אליה כאל גבר, אבל תודו שזה נחמד לראות אבירה עם נושא כלים. בפרט בסביבה המיזוגנית למדי של ווסטרוז.

5. ובינתיים, בקצה השני של העולם, דאינריז מתכננת להישאר בקצה השני של העולם. מצד אחד, אלה חדשות מבאסות למדי, כי קיווינו כבר לראות את דני מרימה מפרשים ונכנסת למלחמות עם קליברים בסדר הגודל שלה. מצד שני, יש סיכוי טוב שחאליסי בווסטרוז זה פשוט טבח המוני וסיום הסדרה, אז אולי עדיף שתמשיך להוציא קיטור באסוס.

6. כמה הבחורה הזאת מפחידה? ובכן, חאליסי היא אם הדרקונים. אבל היא רוצה להיות יותר מזה. ככה מפחידה.

7. לסיום, כמה מילים על סיף וכבוד: כלב הציד מלגלג על ריקוד החרבות של אריה. גם קארל לועג לקלאס של ג'ון סנואו. לפניהם, היה זה ברון שזלזל במיומנות הסיף המלוטשת של ג'יימי לאניסטר. כשג'ון מחסל את קארל, זה נעשה בלי שום קלאס: קודם קארל חוטף דקירה מאחת מבנותיו של קראסטר, ואז ג'ון משפד אותו מאחור על חרבו, דרך העורף. גם פוד הרג פעם מישהו בתקיפה מאחור, וזה נותן לו כמה נקודות אצל בריאן. די ברור מה מנסים להגיד לנו כאן: בווסטרוז עדיף לשחק מלוכלך.

ובפרק הבא…

פורסם במקור ב-yes blog

אוהבים את "משחקי הכס"? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של yes Oh. משחקי הכס – ימי שני, 05:00 ו-22:00, ערוץ yes Oh HD -וב-yesVOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully