וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת האזרחים בספרינגפילד: הסימפסונים אחראים למתרחש בסוריה?

7.5.2014 / 14:05

מגישה חרוצה מרשת טלוויזיה מצרית העלתה תאוריית קונספירציה לפיה מהומות האביב הערבי תוכננו מראש. הראיות נמצאות, כמובן, בקליפ פארודי של משפחת סימפסון

אוהבים לשלב בין יאוריות קונספירציה וסרטים מצוירים? הגעתם למקום הנכון: מגישת החדשות ראניה באדווי מתחנת הטלוויזיה אל תחריר חשפה כי מאורעות האביב הערבי תוכננו מראש על ידי מקורות זרים והראיות החותכות נמצאות בקליפ של משפחת סימפסון שנלקח מתוך פרק ששודר בשנת 2001, עשור לפני פרוץ המהומות במדינות ערב. הסרטון ששודר בפרק של הסדרה המיתולוגית הוא למעשה פארודיה על קליפ ומוצגות בו פצצות שנוחתות על לוחמים בלבוש מזרח תיכוני. המגישה החרוצה מציינת שעל הג'יפים שמוצגים בקליפ מצוירת גרסה מאוחרת של דגל סוריה בה החלו להשתמש במהומות. "הדגל נוצר לפני שהמאורעות החלו. בגלל זה מדובר בקונספירציה. בשנת 2001 לא היה דגל כזה למתנגדים הסורים" אמרה ראניה.

אין זו הפעם הראשונה בה גופי תקשורת טוענים שהאביב הערבי בכלל ומלחמת האזרחים בסוריה בפרט החלו בגלל התערבות של גורמים זרים: בשנה שעברה טענו תומכים של הנשיא אסד שהם הצליחו לפצח מסרים תת-הכרתיים שהושתלו על ידי האויב הציוני. התאוריה של באדווי מלאה בשגיאות היסטוריות, חלקן קשורות לדגל הסורי וחלקן לפרטים אחרים. נניח, שהאנימטורים של משפחת סימפסון ציירו את המתקפה של צבא ארצות הברית על עירק. אבל אתם יודעים איך זה עיתונאים מצרים, לא נותנים לזוטות כמו עובדות להסיט אותם מהמטרה.

חושבים שיוצרי "איש משפחה" התנקשו בארלוזרוב? ספרו לנו בפייסבוק!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully