וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "האח הגדול":הגיע הזמן להגדיר מחדש את כללי הריאליטי

לילך וולך

14.5.2014 / 0:00

העונה החדשה של "האח הגדול" מתישה עוד לפני שהתחילה. אפשר להריץ כבר קדימה לתקופה שבה הריאליטי הוא עוד משהו על המסך ולא החשוב או השנוא ביותר?

באדיבות קשת ואנדמול ישראל

התרגלנו לחשוב שאם אתה לא נגד אז אתה בעד, וגם שאם אי אפשר לנצח אותם אז עדיף להצטרף אליהם. אבל בעצם זה הרי לא חייב להיות המצב. במקומות טיפה יותר רגועים, שלא נמצאים כל הזמן במצב של התקפה או מנוסה, ממשית או מטאפורית, אפשר שיהיו גם שטחים אפורים, אפשר שיהיה זנב ארוך תרבותי שלא מסתבך כל הזמן ברגליים.

"האח הגדול" מתקרבת בצעדים מהירים, כבר אפשר לחוש את הבל הפה הלהוט שלה נושב על העורף של עונת הקיץ הטלוויזיונית. זו העונה השישית שלה, ואין אדם בישראל שאין לו כבר דעה מוקדמת עליה. בסופו של דבר זה לא משנה מה יהיה הגימיק של "האח הגדול", לא משנה מי יהיו המשתתפים שלה, אנחנו יודעים פחות או יותר איך העסק עובד, ואנחנו יודעים איך אנחנו עובדים מולו. באופן טבעי אפשר לצפות לדעיכה מסוימת בעניין שמעוררת קבוצת אנשים בטרנינג שסגורה בתוך וילה מקרטון – כבר הצצנו, כבר ציקצקנו, כבר הזדעזענו, כבר שלחנו יד לסמס למרות שנשבענו שלא, כבר איימנו שלא עוד, וחזרנו.

אין באמת מה להמשיך ולהתרגש, "האח הגדול" כאן והיא לא הולכת לשום מקום בזמן הקרוב. היא לא בשורה טלוויזיונית חדשה, היא פשוט עוד דבר על המסך. מה שכן אפשר אולי, לקראת העונה השישית, זה לנסות ולצמצם את הפערים הקבועים שישראל מחזיקה מול עמיתותיה בעולם, ובזה בעצם להפסיק להילחם בריאליטי כאילו הוא אם כל חטאת, ולגדר אותו למקום ההגיוני לו. עוד משהו לצד דברים אחרים.

ממש השבוע בישר מנכ"ל רשת הטלוויזיה FOX שתוכנית הדגל "אמריקן איידול" עומדת להצטמצם לשידור שבועי אחד, ולא להתפרש על שני ימי שידור כפי שהיתה עד כה. "כבר לא מדובר בענקית הרייטינג שהיא היתה", הודה קווין ריילי, "אבל זו עדיין יכולה להיות תוכנית בעלת כוח לעוד שנים רבות". לטלוויזיה האמריקנית בהיותה משופעת ערוצים ובעלת כוח צריכה מבוזר הרבה יותר, יש גם אורך נשימה ארוך יותר. בישראל התזזיתית ומהירת החמה, הדברים נמאסים מהר הרבה יותר, ובכל זאת אנחנו נמצאים באיחור טלוויזיוני ז'אנרי כמעט קבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיע הזמן לארגן מחדש את כל העסק. לוגו "האח הגדול"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה הזדמנות למהלך עבור קשת, מהירת התפיסה והיישום בדרך כלל, לצמצום הפער ולהפיכת "האח הגדול" לעוגן טלוויזיוני יציב לעוד שנים. תרבות הריאליטי ובראשן פורמטי "האח הגדול" ו"הכוכב הבא" או איך שלא יפרמטו מחדש את השם שלה, יכולות להמשיך להיות פרה חולבת מבלי להשתלט על כל המסך בעונות השידור שלהן. תהליך ההמאסה הוא כזה שממילא יקרה מעצמו, במקום שהקהל הישראלי יחטוף עצבים, יש לשחק מעט במרחב ההתאהבות שלו.

זה לא "האח הגדול" או כלום. זה גם לא שהריאליטי הוא גזר דין מוות לכל תעשיית הטלוויזיה המתוסרטת, אבל לקראת העונה השישית והמתישה כבר מראש, ברור שהגיע הזמן לאירגון מחדש של כל העסק – הריאליטי יכול וצריך להתקיים, באופן שלא יחנוק את כל מה שלצידו, מבלי שיזרזף ויכתים את כל המסך כל זמן הקיום שלו. מבלי שייאלץ אותנו לבחור בין להוציא את הטלוויזיה מהבית או לחיות בצל שטיפת המוח. לעונה הזו כבר מאוחר אולי, אבל אפשר להתייחס אליה בעירבון מוגבל? כי לעוד היסטריה מפומפמת מלאכותית פשוט נגמר הכוח.

מחכים או נגעלים מהעונה החדשה של "האח הגדול"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully