וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע ה-31 ירושלים יוצא לדרך

13.5.2014 / 18:00

"ערבים רוקדים" נבחר להיות הסרט שיפתח את פסטיבל הקולנוע ה-31 ירושלים, שיציג למעלה מ-200 יצירות קולנועיות מהארץ ומהעולם. "הרוח העולה" ינעל את הפסטיבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט הפתיחה של פסטיבל הקולנוע ה-31 בירושלים, שיוצג בהקרנת בכורה עולמית בבריכת הסולטן ב-10 ביולי, הוא סרטו החדש והמדובר של הבמאי ערן ריקליס, "ערבים רוקדים", שנכתב על ידי סייד קשוע ("עבודה ערבית") ומבוסס על ספריו המצליחים "ערבים רוקדים" ו"גוף שני יחיד". ההקרנה החגיגית תתקיים במעמד יוצרי הסרט וכוכביו ביניהם: תאופיק ברהום, יעל אבקסיס, מיכאל מושונוב, עלי סולימאן, דניאל קיציס, מרלן בז'ולי ונורמן עיסא.

הסרט "ערבים רוקדים" מביא את סיפורו של איאד, ילד ערבי מטירה שנשלח על ידי הוריו ללמוד בפנימייה יהודית יוקרתית בירושלים שם הוא מוצא את עצמו מתמודד עם סוגיות של שפה, תרבות וזהות. הוא מנסה לשרוד ולמצוא את דרכו במקום בו מתנהלת מלחמה תמידית. איאד הנער מרגיש זר ומנוכר ומבין שעל מנת להתקבל כשווה בין שווים, על מנת להפסיק להיתפס כחשוד, בשביל לעבוד, לאהוב ובעיקר להרגיש שייך - עליו להקריב את עצמו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרט הנעילה, שיוקרן בבכורה ישראלית ב-17 ביולי לאחר טקס חלוקת הפרסים של הפסטיבל, הוא "הרוח העולה" ("The Wind Rises"), סרטו של גאון האנימציה היפני היאו מיאזקי (Hayao Miyazaki). מיאזקי זכה בעבר באוסקר על סרטו "המסע המופלא" וחתום על קלאסיקות נוספות כמו "הטירה הנעה", "השכן שלי טוטורו", "פוניו" ועוד.

"הרוח העולה", יצירת שסחפה מבקרים, היא שירת הברבור של מיאזקי. הסרט עוקב אחר סיפור חייו של ג'ירו, שמילדות חולם לטוס במרומים ולתכנן מטוסים בהשראת מהנדס התעופה האיטלקי הנודע קפרוני. ראייתו לקויה ולכן הוא אינו יכול להפוך לטייס של ממש, אך ב-1927 הוא מצטרף ליחידת התעופה של חברת הנדסה יפנית גדולה. תוך זמן קצר כולם מבינים כי מדובר בגאון אמיתי, והוא הופך לאחד ממהנדסי המטוסים המבריקים והמוערכים ביותר בעולם. מיאזקי מגיש אפוס השוזר אירועי מפתח היסטוריים כמו רעידת האדמה הגדולה בקאנטו (1923), השפל הגדול, מגיפת השחפת וצלילתה של יפן אל מלחמת העולם השניה. הסרט מוקרן באדיבות "סרטי אורלנדו" ו"אורלנדו סינמה" ויעלה למסכי הקולנוע לאחר סיום הפסטיבל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע ירושלים: "הסרטים שנבחרו לאירועי הפתיחה והנעילה של הפסטיבל משקפים את האופן שבו פסטיבל הקולנוע ירושלים חוגג מצד אחד את הישגיו המרשימים של הקולנוע הישראלי ומצד שני מציג בהקרנות בכורה מקומיות את מיטב יצירות המופת הקולנועיות שנוצרו בעולם בשנה החולפת". פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בין ה-10 ועד ה-20 ביולי בסינמטק ירושלים ומוקדים רבים נוספים ברחבי העיר. בפסטיבל יוצגו השנה למעלה מ-200 סרטים בבכורות של קולנוע ישראלי ובינלאומי.

הפסטיבל מתקיים בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט, עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, מועצת הפיס לתרבות ואמנות, הקרן לירושלים, קרן ון-ליר וקרן משפחת אוסטרובסקי. מנכ"לית הסינמטק והפסטיבל: נועה רגב, סמנכ"ל הסינמטק: ניר בכר, מנהל אמנותי: אלעד סמורזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully