וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2014: "גרייס ממונקו" יתחיל הערב את החגיגה

14.5.2014 / 0:06

הסרט המדובר והשערורייתי בכיכובה של ניקול קידמן יוציא הערב לדרך את האירוע היוקרתי בעולם הקולנוע, ואז ששת המתחרים הישראלים יכנסו למשחק

יח"צ - חד פעמי

הריביירה הצרפתית התמלאה כבר אמש באלפי אנשי קולנוע, שהגיעו אליה לכבוד פסטיבל קאן, האירוע היוקרתי בעולם של המסך הגדול. החגיגה הקולנועית תצא לדרך באופן רשמי הערב, עם פרמיירת "גרייס ממונקו", הביוגרפיה המדוברת בכיכובה של ניקול קידמן.

מנהלי הפסטיבל נוהגים לשבץ לערב הפתיחה סרט שימשוך לאירוע תשומת לב תקשורתית, ו"גרייס ממונקו" צפוי לעמוד במשימה. גם מפני שהוא עוסק בדמות בסדר הגודל של גרייס קלי, השחקנית שהפכה לנסיכה, גם מפני שמככבת בו שחקנית בשיעור הקומה של ניקול קידמן, גם בגלל הדיווחים על כך שהפרויקט מעורר את חמתם של הנסיכים אלברט, קרוליין וסטפני, בניה של האגדה המנוחה; גם בגלל פרסומים סנסציוניים נוספים, והפעם על קרבות אישיים ומקצועיים בין במאי הדרמה, אוליבייה דהאן הצרפתי, למפיקו האמריקאי הידוע לשמצה, הארווי ווינסטיין.

אז רעש וצבע יש, השאלה היא אם יהיו ביקורות טובות. לאור הניסיון של סרטי הפתיחה משנים קודמות, למשל "גטסבי הגדול", זה לא משהו שכדאי להמר עליו. עם זאת, מחר (חמישי) תתחיל התחרות הרשמית של הפסטיבל וכן התחרויות של מסגרות הצד שלו, והסרטים שיוקרנו בהם צפויים לסחוט לא מעט שריקות התפלאות מן המבקרים. בין אלה, בולטים מנקודת מבט מקומית שישה תוצרים כחולים-לבנים: "גט" של רונית אלקבץ, "בורג" של שירה גפן, "הגננת" של נדב לפיד, "הרחק מהיעדרו" של קרן ידעיה, "את לי לילה" של אסף קורמן ו"הגו-גו בויז" על מנחם גולן ויורם גלובוס.

היום פורסם גם מה ינעל את הפסטיבל, בשבת הבאה (24.5). מתברר כי מול גמר ליגת האלופות, יקיימו בריביירה הקרנה מיוחדת של מערבון הספגטי "בעבור חופן דולרים", וזאת במלאת 50 שנה לצאת סרטו של סרג'יו ליאונה. את האירוע ינחה, אלא מי, קוונטין טרנטינו, מעריץ כה גדול של הקולנוען האיטלקי המנוח, עד שהוא הסכים לוותר בשבילו על צפייה בדרבי של מדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully