וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן דני גלובר קורא לחרם על פסטיבל דוקאביב

13.5.2014 / 21:10

דני גלובר ושותפיו לסרט "גרייס לי בוגס: מהפכנית אמריקאית" דורשים למנוע את הקרנת הסרט בישראל

השחקן דני גלובר ("נשק קטלני") עומד בראש קבוצת פעילים הקוראים לחרם על פסטיבל דוקאביב הישראלי. כידוע, סינמטק תל אביב מקרין בימים אלו את הסרטים המשתתפים בפסטיבל - אך לא כולם שמחים בקיומו של האירוע. אתר אלקטרוניק אינתיפאדה דיווח כי גלובר ופעילים נוספים חתמו על עצומה להחרמתו, עקב הקרנתו של הסרט "גרייס לי בוגס: מהפכנית אמריקאית", בו הם משתתפים. פנייתם נדחתה על ידי הנהלת הפסטיבל וחברת ההפקות. קריאתו של גלובר להחרמת הפסטיבל אינה נחשבת להפתעה שכן השחקן הצהיר בעבר על תמיכתו בעם הפלסטיני ובחרם על ישראל.

הסרט עוסק בקורותיה של גרייס לי בוגס, אקטיביסטית ופילוסופית בת 98 מדטרויט, ומחשבותיה על המהפכה הבאה באמריקה. עד כה, הוא זכה למספר מכובד של פרסים וכאמור מוקרן בימים אלו בפסטיבל דוקאביב המקומי, לצד סרטים נוספים.

דני גלובר. GettyImages
דני גלובר/GettyImages

גלובר הוא שחקן ובמאי קולנוע אמריקאי, אקטיביסט פוליטי, וידוע במיוחד בזכות תפקידו בסדרת סרטי "נשק קטלני" לצדו של מל גיבסון, ובזכות תפקידו כבעלה של וופי גולדברג בסרט "הצבע ארגמן". גלובר פעיל פוליטי למען זכויות השחורים בעולם. בזמן לימודיו באקדמיה היה ממובילי שביתת הסטודנטים השחורים שנמשכה מספר חודשים ובעקבותיה הוקמה "המחלקה ללימודי שחורים". בשנת 2009 היה ממובילי החרם על הקרנת סרטים ישראלים בפסטיבל טורונטו בטענה שהם משרתים את התעמולה של ממשלת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully