וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל דוקאביב 2014

14.5.2014 / 20:45

בטקס שהתקיים הערב הוכרזו הסרטים הזוכים בפסטיבל "דוקאביב" 2014, הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לקולנוע דוקומנטרי

תקופת מבחן. צילום: אביגיל שפרבר,
מתוך "תקופת מבחן"/צילום: אביגיל שפרבר

"תקופת מבחן", סרטה של אביגיל שפרבר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב 2014, כך הוכרז היום בטקס שנערך בבית היוצר בנמל תל אביב. כן זכו "הכיכר", סרטה של ג'יהאן נג'ים, בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית, "מנאקאמאנה" , סרטם של סטפני ספריי ופאצ'ו ולז, זכה בפרס החזון היצירתי בתחרות עומק שדה ו"מילה של פאפא", סרטה של אנה גורביץ', זכה במקום הראשון בתחרות סרטי הסטודנטים.

"תקופת מבחן" של אביגיל שפרבר זכה ב-70 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים: "חבר השופטים מעניק את הפרס לסרט "תקופת מבחן" על הקולנוע הנועז, המשלב עושר עלילתי עם אמת דוקומנטרית. הקרבה האינטימית וההבנה העמוקה של מורכבות מושג המשפחה, יוצרים דיוקן אישי יוצא דופן, שמצליח להציף תמות אוניברסליות מנקודת מבט ייחודית". "תקופת מבחן" זכה גם בפרס הצילום והעניק לשפרבר 4,000 ש"ח. השופטים מסרו: "פרס הצילום מוענק ל"תקופת מבחן" על היכולת האינטואיטיבית להציב את המצלמה במקום המדויק. עינה הרגישה, נטולת השיפוטיות, קשובה לרגש ושפת גוף, ומאזנת בעדינות בין מעורבות אישית לבין פרספקטיבה אמנותית".

"הכיכר" של ג'יהאן נג'ים זכה ב-20 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים: "המיוחד בסרט ?הכיכר? הוא הדמויות מעוררות ההשראה - אנשים צעירים שהיו מוכנים לסכן הכול, גם את חייהם, למען התקווה לשינוי פוליטי לו הם מחויבים. הבמאית לוקחת את הצופים למסע בן שנתיים המתעד את לידתו של שינוי מתמשך ובניית סדר חברתי חדש במצרים. בהיותה חלק מהכיכר היא מצליחה להביא חומרים נדירים ולבנות סיטואציות אנושיות דרמטיות ואמיצות. התוצאה היא מסמך חשוב שמספר על האירוע המשמעותי מבפנים".

"מילה של פאפא" של אנה גורביץ' זכה ב-14 אלף ש"ח. מנימוקי השופטים: "הפרס הראשון ניתן לסרט שמספר סיפור אישי ברגישות, ובישירות נוגעת ללב. מסע אל דמות האב החסרה שמתפענחת בחוכמה תוך כדי הסרט".

"מאנאקאמנה" של סטפני ספריי ופאצ'ו ולז זכה ב-3,000 דולר. מנימוקי השופטים: "פרס החזון היצירתי בקטגוריית עומק שדה מוענק ליצירה תיעודית יוצאת דופן, בלתי מתפשרת ובעלת חזון אסתטי ייחודי. ?מאנאקאמנה? הוא סרט מאתגר הדורש מהצופה בו השתקעות בדימוי החזותי ומציע חווית צפייה חושית, מהנה ומשופעת בהברקות. חבר השופטים השנה גאה להעניק את הפרס בקטגוריה חלוצית זו בפסטיבל לסרט המבקש לתהות על משמעות ההתבוננות והזמן בקולנוע התיעודי".

הכיכר. באדיבות noujaim films,
מתוך "הכיכר"/באדיבות noujaim films

בנוסף, בתחרות הישראלית זכו הסרטים הבאים: "הנסיך הירוק" זכה בפרס העריכה, "תחנה סופית" זכה בפרס התחקיר, "כופר נפש" זכה בפרס ראש עיריית תל אביב יפו לסרט ביכורים, "החיים על פי אוהד" בציון לשבח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully