וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזרה לעתיד - Upfronts 2014: רשת FOX

16.5.2014 / 0:00

רשתות הטלוויזיה הגדולות חושפות את לוחות השידורים שלהן לשנה הבאה. איזה סדרות שרדו? מה יהיה הלהיט הטלוויזיוני הבא? פרויקט מיוחד של וואלה! תרבות

סקירת שבוע ה-Upfronts בארה"ב ממשיכה עם רשת FOX, השנייה להציג את מה שחדש אצלה ואת תכנוניה לעונת השידורים הבאה שמתחילה בסתיו. לאורך שנים תלתה פוקס את רוב יהבה במפלצת הרייטינג "אמריקן איידול", תכנית ששאבה את הצופים בערך מכל דבר ששודר מולה, חצתה קהלים ושילשלה מיליוני דולרים לכיסה של הרשת. והיום? היום היא בסדר כזה. במאבק בין תחרויות השירה היא הביסה את "אקס פקטור", אף היא ב-FOX, שכשלה נחרצות ובוטלה, ואילו "דה וויס" של NBC מצליחה ממנה באופן משמעותי. בכל זאת ממשיכה "איידול" להוות נכס של ממש מבחינת FOX, למעשה היא עודנה התוכנית הכי מצליחה שלה, אבל כרגע היא כבר לא מפחידה אף אחת מהמתחרות. בהתאם, העונה הבאה - שצפויה כנראה לחזור עם אותם שופטים - תכלול פחות שעות, ואחרי שלב האודישנים היא תשודר רק פעם בשבוע.

המשמעות של ירידתה של "איידול" מגדולה היא היעדר חיפוי ליתר הלוח של FOX. התכנית כבר לא מסוגלת למשוך למעלה את הרשת או את יתר הסדרות שלה, וככה גם נראית FOXכרגע. סדרות כמו "בחורה חדשה" או "ברוקלין תשע תשע" חודשו לעונות נוספות, אבל הן סובלות מרייטינג די מעציב. למעשה, "בחורה" השילה 20 אחוז מצופיה ביחס לשנה הקודמת, וזה עוד כלום לעומת "Glee" שאיבדה 40 אחוז מצופיה (במילה "צופים" הכוונה היא לא לכלל הצופים אלא לגילאים 18-49, הפלח שמעניין את המפרסמים. עבורם, כזכור, נערכות מצגות ה-Upfronts).

יחד עם זאת, המצב לא כזה גרוע. FOX מובילה בצפייה בקרב "הדור הבא של אמריקה", כלשונה, כלומר גילאי 18-34. "ברוקלין תשע תשע" זכתה באופן בלתי צפוי בפרס הקומדיה בגלובוס הזהב, וגם זיכתה בפסל את כוכבה הראשי, אנדי סמברג. סדרת הפנטזיה החביבה "סליפי הולו" הפכה ללהיט בלתי צפוי, "The Following" הרצחנית עושה מספרים יפים כאשר מחשיבים את הצופים בממירים המקליטים, וסדרות ותיקות של הרשת ממשיכות לתת עבודה. "איש משפחה", "בונז" ואפילו "משפחת סימפסון" בעונה ה-25 שלה, מהוות עבורה נכס בטוח.

אחד הדברים המעניינים ביותר ב-FOX הוא ההחלטה שלה להתעלם כמיטב יכולתה ממה שנקרא "עונת הפיילוטים". העובדה שברשתות הגדולות מתחילה העונה תמיד בחודש ספטמבר, יוצרת עונתיות גם לכל דבר אחר ביצירה - הגשת הרעיונות, כתיבת התסריטים, פיתוח הפיילוטים, ליהוק וכיו"ב. בשנתיים האחרונות, וביתר שאת במהלך בעונה החולפת, FOXנקטה בגישה של הזמנה ושיבוץ בלי תלות בעונתיות הזו. היא לא חיכתה עד חודש מאי כדי להזמין סדרות אלא עשתה זאת באופן רציף מתי שמצאה לנכון, ובמקביל החליטה מספר פעמים לוותר על פיתוח פיילוטים ולהזמין סדרות על סמך התסריט. זוהי תגובה ישירה ומתבקשת לעלייתם של ערוצי הכבלים, שפעמים רבות עוקפים בקלילות רבתי את ערוצי הברודקאסט. סדרות כמו "משחקי הכס" של HBO, "דאק דיינסטי" של A&E ובמיוחד "המתים המהלכים" של AMC, משאירות אבק לערוצים שאמורים להיות המרכזיים. קווין ריילי, יו"ר חטיבת הבידור של FOX, יודע את זה ופועל לפי זה. לאור כוחן הנחלש של הרשתות מפתיע שהאחרות עדיין לא עושות זאת, או לפחות מתנסות בתהליכים אחרים, אבל סביר להניח שזה עוד יקרה בשנים הקרובות.

דבר נוסף שריילי אומר בריש גלי: הוא אינו מתחשב רק בנתוני מדידת הרייטינג של נילסן (החברה שמודדת את הרייטינג בארה"ב מזה 64 שנים). כיום עם הממירים המקליטים והאפשרות לצפות אונליין בשירותי סטרימינג או להרוויח ממכירות בחו"ל בהיקפים שלא היה בעבר, ההסתמכות הבלעדית על נילסן אינה נכונה לדידו, למרות הניסיונות של החברה להתאים את עצמה לעידן החדש. האמירה הזו שלו הופכת את שיקולי חידושי הסדרות למאוד ערטילאיים, ואכן היא ביטלה לאחרונה כמה סדרות שלא ברור מדוע הגיע להן למות (הסיטקום החמוד "Surviving Jack" בוטל למרות שהצליח יותר מאשר "מינדי" שחודשה; "Almost Human" מבית ג'יי ג'יי אברהמס עשתה מספרים טובים יותר מאשר הרבה סדרות אחרות של FOX ובכל זאת בוטלה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מינדי הצליחה לשרוד. וטוב שכך/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעונה הבאה FOX תנסה ליצור אירועים טלוויזיוניים שיביאו את הקהל בזמן אמת, כשם ש"איידול" נהגה לעשות. אירועים כמו המחזמר "גריז" בשידור חי - בהשראת "צלילי המוזיקה" שעשתה NBC - ומשדר שבמסגרתו שני פעלולני אופנוע ינסו לשחזר את הקפיצה שבה נכשל איבל קניבל לפני 40 שנה, מעל קניון הנחש באיידהו. אבל יותר מכל, פוקס מקווה שסדרת הריאליטי החדשה שלה תהפוך לאירוע שכזה. מדובר ב-"Utopia", המבוססת על להיט הולנדי מבית היוצר של "האח הגדול", ניסוי אנושי המבודד קבוצה של 15 מתמודדים במיקום נידח למשך שנה שלמה (!!!), שבמהלכה הם צריכים לבנות לעצמם חברה מאפס. התוכנית הזו צפויה להתחיל כבר באוגוסט הקרוב ותשודר פעמיים בשבוע. FOX ללא ספק תולה בה את תקוותיה הגדולות ביותר.

מלבדה יש כמה וכמה סדרות חדשות המגיעות אל פוקס בעונה הממשמשת, חלקן בהחלט מסקרנות. הבשורה הגדולה ביותר היא כנראה בימי ראשון. עד כה הוא אוכלס על ידי סדרות אנימציה בלבד במסגרת רצועת "Animation Domination", אבל הוויתור של FOX על "אבא אמריקאי" לטובת רשת TBS לא היה לטובת סדרת אנימציה חדשה. במקום זה בינות ל"משפחת סימפסון", "איש משפחה" ו-"Bob’s Burgers", ישובצו "ברוקלין תשע תשע" והסיטקום החדש "Mulaney", המתיימר להיות "סיינפלד" החדשה וכמו "ברוקלין" עומד בחזיתו פליט "סאטרדיי נייט לייב".

מלבד "מולייני" הזמינה FOX רק שתי קומדיות נוספות – את הדגש השנה היא מעבירה לדרמות. זה כולל בין היתר סדרות חדשות על ילדותו של באטמן, סבוניית טינאייג'רז שתנסה להיות "בוורלי הילס 90210" החדשה, עיבוד לדרמת המתח הבריטית הסוחפת "ברודצ'רץ'", ודרמת מתח נוספת מבית היוצר של מ. נייט שיימאלאן, בכיכובו של מאט דילון - שתיהן יפתרו את התעלומה שבמרכזן תוך עשרה פרקים. כל הסדרות החדשות מפורטות למטה, אבל לפני כן, הנה אלה ש-FOX חידשה ואלה שהניפה עליהן את הגרזן.

ממשיכות הלאה:
"איש משפחה".
"אמריקן איידול".
"בונז".
"בחורה חדשה".
"מאסטר שף".
"מטבחי הגיהנום".
"מינדי".
"משפחת סימפסון".
"סליפי הולו".
"Bob's Burgers".
"Brooklyn Nine-Nine".
"Glee" (שצפויה לשוב רק במידסיזן).
"The Following".

אינן עמנו עוד:
"אבא אמריקאי" (כאמור, עוברת ל-TBS).
"אבא'לה" (הידועה גם כסדרתו המושמצת של סת' מקפארלן שאינה אנימציה).
"הפרקליט" (Rake).
"לגדל את הופ".
"מגויסים".
"Almost Human".
"Surviving Jack".

ואלה הסדרות החדשות של פוקס לעונת השידורים הקרובה - חלקן יגיעו בסתיו הקרוב וחלקן רק בתחילת 2015:

הקומדיות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"Bordertown"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצוירים החדשים בשכונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

FOX אולי ויתרה על "אבא אמריקאי" וביטלה את "אבא'לה", אבל היא עדיין חזק בעסקי המקפארלן - "Bordertown" היא סדרה חדשה שהוא אחראי עליה יחד עם האנימטור מארק הנטמן, שיצר את הסדרה (ואחראי ללוק שלה, ששונה מאוד מזה של מקפארלן). גיבור הסדרה הוא איש משפחה וסוכן משמר הגבול האמריקני שמתקשה להסתגל לשינויים. השכן שלו הוא מהגר מקסיקני בעל משפחה בעצמו, והסדרה בוחנת את שינויי האקלים התרבותי כפי ששתי המשפחות משקפות אותם.

"The Last Man on Earth"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ללא ספק אחת הרכישות התמוהות של FOX, ויצירה שלא ברור איך תוכל להמשיך כסדרה לאורך זמן (אם כי בוודאי לא נצטרך לתהות והיא תבוטל תוך שניים-שלושה פרקים). וויל פורטה (SNL, "נברסקה") יצר, כותב ומככב בקומדיה המתרחשת ב-2022, אחרי שכל המין האנושי נכחד מלבדו, ככל שהוא יודע. לפני כן הוא היה איש משפחה ואדם רגיל ששנא את עבודתו בבנק, וכעת הוא מסתובב לבדו ונהנה מהחירויות העומדות לרשותו, ובמקביל מנסה להבין אם יש עוד מישהו מלבדו ששרד ויוכל לחבור אליו. אם זו תהיה בחורה - אפילו עדיף.

"Mulaney"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריבאונד. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שנתיים הזמינה FOX את "מינדי" אחרי ש-NBC ויתרה עליה, והגם שזו לא בדיוק הפכה ללהיט ענק עדיין הוזמנה ממנה עונה שלישית. כעת FOX עושה דבר דומה עם "מולייני" ומן הסתם מקווה לתוצאה טובה בהרבה. מדובר באחד מהפיילוטים הבולטים של השנה שעברה, שבניגוד לכל התחזיות לא זכה בשנה שעברה להזמנת סדרה - סיטקום של ג'ון מולייני, כותב בולט ב"סאטרדיי נייט לייב" וקומיקאי מוצלח (שהיה אחראי בין היתר על הניסיונות המוצלחים להצחיק את ביל היידר בדמות סטפון ב-SNL, בכך שתמיד היה משנה לו טקסטים ברגע האחרון). העלילה והלוק הם לגמרי "סיינפלד", וזה בדיוק מה ש-FOX מקווה שיש לה ביד. ג'ון הוא סטנד-אפיסט בנסיקה שמקווה לקדם את עצמו לשלב הבא, ונדמה שזה אכן קורה כאשר קומיקאי אגדי שוכר את שירותיו (מרטין שורט, אובר דה טופ כהרגלו על פי הטריילר). בין לבין הוא מבלה עם החברים שלו בדירתו הניו-יורקית. עוד בקאסט, אליוט גולד הוותיק ונאסים פדרד, אף היא מ-SNL, מה שאומר שהתכנית האחרונה שלה שם היא ממש זו שמשודרת השבת.

הדרמות

"Backstrom"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאריות של החיים. כלומר, של אחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

FOX לא מסתפקת רק בוויתורים של NBC, אלא מחזירה לחיים גם פרויקט ש-CBS משכה ממנו את ידיה בשנה שעברה. הפעם זה מאוד הגיוני, כי מי שיצר את "באקסטרום" הוא הארט הנסון, יוצר "בונז" שרצה ב-FOX כבר שנים רבות. גם במקרה הזה מדובר בדרמה פרוצדורלית על פיצוח פשעים, והיא מבוססת על סדרת ספרים שבדית. ריין ווילסון (דווייט מ"המשרד") מככב כבאקסטרום, בלש ישיר וגס רוח בעל נטייה להרס עצמי. מהטריילר זה נראה שחוק לעייפה, למרות שעל פניו עשוי להיות מעניין לראות את ווילסון בתפקיד כזה.

"Empire"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אימפריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרמה שמתרחשת על רקע עולם ההיפ הופ מבית היוצר של לי דניאלס ("פרשס", "המשרת") ודני סטרונג ("משחקי הרעב 3", זכה באמי על הסרט "חוקי המשחק" של HBO). טרנס האוורד ("קראש") מגלם מפיק היפ הופ מצליח המגלה שלקה במחלה ממארת, ועל כן מכשיר את הקרקע כדי למצוא מבין שלושת בניו את היורש הראוי שלו. במקביל אשתו לשעבר יוצאת מהכלא ומגיעה לתבוע את חלקה. נראה כמו סבוניה לא מרשימה, טימבלנד אחראי על המוזיקה.

"Gracepoint"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתונים לחסדי הרייטינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרמת מתח בת עשרה פרקים המבוססת על הסדרה הבריטית "ברודצ'רץ'" (ששודרה כאן ב-HOT). דיוויד טננט מחליף את מבטאו הסקוטי המקורי במבטא אמריקני, ושב לגלם את אותה דמות של בלש המגיע אל עיירה קטנה, גרייספוינט, שבה כולם מכירים את כולם. ביום שהוא מגיע נופל לפתחו קייס מזעזע של רצח ילד, ויחד עם הבלשית המקומית אלי מילר (אנה גאן, "שובר שורות", גרומה מאי פעם), שכמובן מכירה את משפחת הנרצח, הם מנסים למצוא מי האחראי לפשע. קווין ריילי הבטיח שהסוף ב"גרייספוינט" שונה מאשר בסדרה המקורית, כך שספוילרים ממי שצפו בה לא אמורים לשנות. עוד בקאסט: ניק נולטי וג'קי וויבר הוותיקים והמצוינים.

"Gotham"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זקוקים לגיבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הפרויקטים המדוברים בחודשים האחרונים, המתאר את העיר גות'הם בימים בהם ברוס וויין, שלימים יהפוך להיות באטמן, היה רק ילד. הסדרה תעסוק במפקח גורדון, אז עדיין בלש צעיר (בנג'מין מקנזי, "האו.סי", "סאות'לנד"), החובר כשותף לבלש הארווי בולוק (דונל לוג המעולה, "ילדי האנרכיה", "הוויקינגים"), והשניים מתמודדים עם הפשע הגואה בעיר גות'הם. במסגרת תפקידם נאלצים השניים להתרועע עם הטיפוסים שיהפכו להיות הדמויות המוכרות מהקומיקס ומהסרטים - הג'וקר, קאטוומן, הפינגווין וכיו"ב. את הסדרה יצר ברונו הלר, שאחראי על "רומא" ועל "המנטליסט".

"Hieroglyph"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומשה היכה בסלע/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה חדש: מותחן הרפתקאות על טבעי המתרחשת במצרים העתיקה, עולם של פרעונים וחרטומים. כאשר מגילה מסוכנת נגנבת מהכספת המאובטחת ביותר במצרים, נשלף גנב מוצלח במיוחד ממרתפי הכלא כדי לנסות להתחקות אחריה. עד מהרה הוא מגלה שבטחונו האישי גדול יותר מאחורי הסורגים ושאינו יכול לסמוך על אף אחד. על פי הטריילר מתברר שאפילו במצרים העתיקה דיברו במבטא בריטי.

"Red Band Society"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלמה מהירה וזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד סדרה ש-FOX חמדה לעצמה אחרי שרשת אחרת ויתרה עליה בעונה הקודמת, במקרה הזה ABC. דרמת התבגרות קומית, עיבוד לסדרה ספרדית באותו שם, העוקבת אחרי מספר בני-עשרה חולים הדרים באגף רפואת הילדים בבית החולים. אוקטביה ספנסר ("העזרה") היא המבוגרת האחראית, ו-FOX מקווה שזה יהפוך ללהיט הנעורים הבא שלה.

"Wayward Pines"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תצפו בה בחושך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותחן על טבעי בן עשרה פרקים שמזכיר את "טווין פיקס" המיתולוגית של דיוויד לינץ', ועל פי הטריילר גם נראה כמוה. סוכן מהשירות החשאי מגיע לעיירה וייוורד פיינס כדי לגלות את נסיבות היעלמותם של שניים מעמיתיו, אבל מגלה כי מדובר במקום ביזארי, עתיר סודות והתרחשויות מוזרות. הקאסט המרהיב כולל את מאט דילון בתפקיד הראשי, וסביבו מליסה ליאו הנפלאה ("טרמיי", "המתאגרף"), ג'ולייט לואיס ("פסגת הפחד"), קרלה גוג'ינו היפהפיה ("הפמליה", "עיר החטאים"), טובי ג'ונס (סרטי "הארי פוטר") ושוב טרנס האוורד, אותו אחד מ-"Empire" הנ"ל. יוצר הסדרה הוא מ. נייט שיימאלאן, מה שאמור להנמיך את הציפיות ממנה אצל כל בר דעת.

ריאליטי

"Utopia"

מג'ון דה מול, האיש שהגה את "האח הגדול", "אפקט הפחד", "דה וויס" ועוד כמה להיטים חובקי עולם, מגיע פורמט חדש ומצליח-בטירוף בהולנד, שלוקח 15 אנשים ומבודד אותם בחלקת אדמה כלשהי למשך פאקינג שנה שלמה. מעין "האח הגדול" פוגש את "הישרדות". לרשות הקהילה יעמדו כלים בסיסיים ליצור לעצמם את מה שהם צריכים, והם אלה שיבחרו באיזו דרך לנקוט - דמוקרטיה או דיקטטורה, דתיים או חילוניים וכיו"ב - בניסיון ליצור לעצמם חברה מושלמת. בהצלחה עם זה. הפרויקט עצמו נראה מטורף וייתכן שבאמת מדובר בהצלחה הענקית הבאה של FOX.

  • עוד באותו נושא:
  • fox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully