וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו: שיר חדש ליסמין אבן

18.5.2014 / 17:30

מפיק העל דאנטון סאפל (קולדפליי, מוריסי) בחר ביסמין אבן מתוך 150 אמנים ישראליים, והפיק לה מוזיקלית את השיר “TIME”. על המאסטרינג חתום פיט מאהר שעבד עם הרולינג סטונס

יח"צ - חד פעמי

מפיק העל הבריטי דאנטון סאפל, שעבד בין השאר עם קולדפליי ומוריסי, חתם כמפיק מוזיקלי גם על הסינגל החדש באנגלית של הזמרת, יוצרת ומוזיקאית הישראלית יסמין אבן, “TIME” שמו, שיצא היום (ראשון) בארץ ועתיד להשתחרר גם בבריטניה.

אבן התגלגלה לעבוד המפיק הנחשב במסגרת מיזם מיוחד וראשון מסוגו של "אולה רקורדס - המשרד ליצוא מוזיקה ישראלית" ואולפני קיצ'ה, ובו התבקש סאפל להפיק שיר לאמן ישראלי שאותו יבחר. למעלה מ-150 אמנים ישראלים המבצעים באנגלית, חלקם מפורסמים, הרימו את הכפפה ושלחו שירים לסאפל. מכולם בחר סאפל ביסמין אבן, והגיע לארץ עם הצוות שלו כדי להפיק לה את השיר באולפני קיצ'ה. שם גדול נוסף שהיה שותף בעשיית השיר הוא איש האולפנים הבכיר פיט מאהר שחתום על המאסטרינג ועבד בעבר הרולינג סטונס, דפש מוד, קייטי פרי ועוד.

יסמין אבן.
כמו אבן מתגלגלת: יסמין אבן עבדה עם איש האולפנים של הרולינג סטונס

אבן, בוגרת "רימון" שזכתה פעמיים בפרס אקו"ם ופרסים נוספים, היא אמנית עסוקה ומוערכת במוזיקה הישראלית. היא הלחינה מוזיקה לסרטים, הצגות ותכניות טלויזיה, היתה קלידנית להקת "הקליק" ושיתפה פעולה עם ערן צור, ג'וזי כץ, עופר ניסים, רונה קינן, נקמת הטרקטור, דן תורן, חמי רודנר, רוני אלטר, נתן סלור ועוד. הסינגל החדש ייכלל באלבום חדש שלה באנגלית שייצא בחודשים הקרובים.

"מרגש מאוד היה לנהל דיאלוג עם מפיק בסדר גודל שלו. קיבלתי השראה ממנו, בין השאר מהאלבום X&Y המאוד מאוד יפה שהוא עשה עם קולדפליי", אומרת יסמין אבן לוואלה! תרבות. "הרעיון היה שדאנטון יבחר שיר אחד מכל אלה שישלחו אליו, שלחו כ150 אמנים, חלקם מוכרים. אחרי כמה שבועות קיבלתי טלפון שהם בחרו את השיר שלי, דאנטון והצוות שלו. היה מרגש לקבל את אותו טלפון. לאחר מכן, דאנטון הגיע לארץ והקלטנו באולפני קיצ'ה במשך שלושה ימים. כמעט הכל היה הקלטה חיה, אני ניגנתי את כל תפקידי הקלידים, היה כיף שדאנטון היה מאוד פתוח ונתן לי את המרחב להציע דברים ולהיות מעורבת להציע דברים".

- מה דאנטון אהב במוזיקה שלך?

"הוא אמר לי שאני הזכרתי להם את להקת ברודקאסט, שכבר לא קיימת. זאת להקה שאני מאוד אהבתי ואני שומעת את הדיסקים שלה, וזה נורא ריגש אותי שהוא עשה את ההשוואה, ושזה מה שחיבר אותו אליי. הוא היה מאוד מפרגן. בכל הפעמים שהקלטנו קלידים וקולות הוא מאוד נתן לי מרחב לבטא את עצמי".

בסינגל החדש קולות הרקע והקלידים נוגעים בסבנטיז, אבל המלים נוגעות בזמן הווה. הפיזמון של השיר הוא:

So don't say we're a matter of time"
we're a matter of now
right now"

אבן מבארת: "זה שיר על התעכבות, על כמה זה לא טוב להתעכב. זה מדבר על מערכת יחסים בין בני זוג אבל יכול לדבר גם על מליון דברים אחרים בעצם, שאנחנו מעכבים משהו שממילא אנחנו רוצים שיקרה, אז למה אנחנו מחכים איתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully