וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשתות הכבלים חושפות את התוכניות המסקרנות של 2014

21.5.2014 / 0:00

רשתות הטלוויזיה הגדולות חושפות את לוחות השידורים שלהן לשנה הבאה. אילו סדרות שרדו? מה יהיה הלהיט הטלוויזיוני הבא? פרויקט מיוחד של וואלה! תרבות

את מצגת ה-"Upfront" שערכה רשת הכבלים A&E פתחה נשיאת הרשת, ננסי דובאק, בדרמטיות רבתי. "היום אנחנו נדרשים לחלל האירועים הגדול ביותר במנהטן", אמרה לקהל. "אני כאן כדי להגיד לכם שהטלוויזיה לא מתה. אנחנו תור הזהב הבא של התוכן". דובאק, שהרשת שלה משדרת את הלהיט "דאק דיינסטי" (וגם את "בייטס מוטל"), משמיעה את ההצהרה הזו כקונטרה לתחרות הגואה מצד פלטפורמות הסטרימינג השונות, והיא אינה טועה. גם בלי להחשיב את נטפליקס, הולו וחברותיהן, הריבוי חסר התקדים של תוכן וערוצים בטלוויזיה מביא לכך שהצפייה במסך הקטן בארה"ב גדולה מאי פעם, ורשתות הכבלים מכרסמות בקביעות בכוחן של הרשתות הכבר-לא-כל-כך-גדולות.

אם כן, אחרי הסקירה של כל אחת מרשתות הברודקאסט בארה"ב (מלבד יוניוויז'ן דוברת הספרדית), הגיעה שעתן של הכבלים, שהציגו אף הן את התכנונים והלוחות שלהן בפני המפרסמים החל מחודש אפריל. כבר יותר מעשור הן מכרסמות בכוחן של רשתות הברודקאסט, ונדמה שבכל רגע נכנס שחקן חדש שמתחיל לשדר תוכן מקורי. בשנה שעברה אלה היו סאנדנס בטלוויזיה עם "התיקון" ו"קצה האגם", ונטפליקס בסטרימינג עם "בית הקלפים", "משפחה בהפרעה" ו"כתום זה השחור החדש". השנה יש שתיים - WGN אמריקה, שהתחילה לאחרונה עם דרמת המכשפות "סיילם" (שמשודרת ב-yes), וביולי תגיע "Manhattan", סדרה נוספת שלה על רקע פרויקט מנהטן במלחמת העולם השנייה, יצירת פצצת האטום. השנייה היא WE tv, רשת אחות ל-AMC וסאנדנס, שביולי הקרוב תציג את הסדרה המתוסרטת הראשונה שלה, הדרמה המשפטית The Divide. בשנה הבאה תגיע גם The Royals, הסדרה המתוסרטת הראשונה של ערוץ E!, בכיכובה של אליזבת הארלי. בקיצור, שמח.

לא נקדיש כתבה לכל אחת מרשתות הכבלים, אבל נסקור כמה מהסדרות שנראות הכי מעניינות וצפויות להגיע אל הערוצים שלהן בעונה הקרובה. חשוב לציין שמדובר רק בערוצי כבלים בסיסיים, כאלה שמשדרים פרסומות, כי ערוצי כבלים פרימיום כמו HBO, שואוטיים, סטארז וסינמקס לא מתבססים על מפרסמים ועל כן גם לא מציגים בפניהם לוחות וסדרות, כך שהם לא חלק מחינגת ה-"upfronts".

רשת TNT

אתם עשויים להכיר אותה בזכות "ריזולי ואיילס", "השמים נופלים", "פרנקלין ובאש", "המפענחת", סאות'לנד", "דאלאס" החדשה.

מה חדש?

"Librarians"

בין השנים 2004 ל-2008 כיכב נואה וויילי בשלושה סרטי "הספרן", מעין אינדיאנה ג'ונס לעניים עם ספרן הרפתקן במקום ארכיאולוג הרפתקן. כעת TNT - שהסדרה הנוכחית של וויילי, "השמים נופלים", כבר משודרת אצלה - מזמינה מהעניין הזה עונה מלאה בת עשרה פרקים. במסגרת העלילה פלין קארסן הספרן מגייס לשורות "הספריה", אחוות עתיקה וסודית של ידע וגבורה, ארבעה חברים נוספים שלכל אחד מהם מיומנות משלו. זה נראה כיפי למדי וכולל קאסט מרשים שחלקו כבר נצפה בסרטים: רבקה רומיין ("בטי"), בוב ניוהארט ("המפץ הגדול"), ג'יין קרטין ("מפגשים מהסוג האישי"), סוניה וולגר ("אבודים") וג'ון לארוקט ("בוסטון ליגל", "בית דין לילי").

"Proof"

דרמה על טבעית בהפקת קירה סידג'וויק ("המפענחת") ובכיכובה של ג'ניפר בילס ("ישנן בנות", "פלאשדנס"), כרופאה הנשכרת על ידי מולטי-מיליארדר כדי לגלות אם יש חיים אחרי המוות. היא נעתרת וחוקרת מקרים של מוות קליני, חוויות סף-מוות וכיו"ב, ומתחילה להיתקל במקרים מוזרים הנוגעים גם לחייה שלה. מלבד בילס מונה הקאסט גם את ג'ון מורטון המעולה ("סקנדל") ואת מת'יו מודין ("עלייתו של האביר האפל", "בירדי").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"Public Morals"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסר השכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרמת פשע מסקרנת שיצר ומככב בה אדוארד ברנז, כמחווה לאביו שהיה שוטר בניו יורק בשנות השישים. העלילה מתרחשת ב-1967 ועוקבת אחרי מחלק המוסר, שבה השוטרים מתקשים לפעמים להלך על הקו הדק שבין מוסריות לשחיתות. השוטר טרי מאלדון (ברנז) מנסה לגדל את שני בניו להיות אנשים טובים, בזמן שהוא עצמו נאלץ להיות להתקיים בטבורו של הסחי. גם מייקל רפפורט כאן ("נמלטים", "צדק פרטי").

רשת TBS

אתם עשויים להכיר אותה בזכות "קונאן", "קוגר טאון".

מה חדש?

"Angie Tribeca"

סטיב קארל ורעייתו ננסי מפיקים את הקומדיה המשטרתית המטורפת הזו בכיכובה של ראשידה ג'ונס, במה שנראה קצת כמו תחייתו של "האקדח מת מצחוק" ומתואר כסאטירה על סדרות המשטרה הפרוצדורליות שמשתלטות על לוח השידורים האמריקני. ריאקציה הגיונית. סטיב קארל אינו פליט "המשרד" היחיד שמפתח סדרות ל-TBS - אד הלמס וג'ון קרזינסקי עובדים כל אחד בנפרד על פרויקטים קומיים משל עצמם המתוכננים להגיע בהמשך (אם הרשת תחליט לרכוש אותם לבסוף). בשני המקרים מדובר רק על עבודה מאחורי הקלעים, כמו במקרה של קארל.

"Your Family or Mine"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סברי מרנן!/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיבוד האמריקני ל"סברי מרנן" הישראלית, סיטקום שבמסגרתו זוג נשוי נוסע לבקר מדי פרק את ההורים של אחד מהם - בפרק אחד הצד שלה, בפרק הבא הצד שלו וכך הלאה. אחד מההורים הוא ריצ'רד דרייפוס ("מלתעות", "מפגשים מהסוג השלישי"), ומי שמעבד אותה לאמריקנית הוא גרג מיילינס ("מרוששות", "איך פגשתי את אמא").

רשת FX

אתם עשויים להכיר אותה בזכות "צדק פרטי", "האמריקנים", "ילדי האנרכיה", "אימה אמריקאית", "המגן", "פארגו", "לואי", "פילדלפיה זורחת".

מה חדש?

"Tyrant"

אנשי "הומלנד" גדעון רף והאוורד גורדון חוברים לדרמת ריגול נוספת שצברה באזז והביאה למלחמת מחירים. בנו הצעיר של רודן במדינה מזרח-תיכונית שסועת מלחמה, חוזר לארצו אחרי 20 שנה כשהוא נשוי לאמריקנית ויש להם ילדים. שובו אינו מתקבל בברכה ומוביל להתנגשות תרבויות ולפוליטיקות משפחתיות ולאומיות. הקאסט כולל בין היתר את ג'ניפר פיניגן ("ER", "היפים והאמיצים"), ג'סטין קירק ("העשב של השכן"), ג'ורדנה ספירו הבלתי נסבלת (שלאחרונה נצפתה ב"האישה הטובה"), ווהישראלים מורן אטיאס ואשרף ברחום ("הממלכה", "אהבה קולומביאנית"). הסדרה מצטלמת ממש כאן בכפר סבא, שעל פי צמד הטיזרים שלהלן נראית כמדבר צחיח עם סכנה ממשית לסופות חול.

"The Strain"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת ערפדים. סטארט-אפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנראה אין מספיק ערפדים בטלוויזיה, במיוחד לנוכח העובדה ש"דם אמיתי" מסתיימת אחרי העונה שאוטוטו מגיעה, אז FX דואגת לנזקקים עם יצירה טלוויזיונית חדשה מבית היוצר של גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן", "פסיפיק רים"), המבוססת על טרילוגיית ספרים שכתב יחד עם צ'אק הוגאן (ושמלכתחילה דל טורו רצה שתהיה סדרה טלוויזיה), ועם קרלטון קיוז ("אבודים", "בייטס מוטל") כשואוראנר. ההבדל בין הערפדים שלהם לבין אלה שניתן למצוא ברוב היצירות האחרות שקיימות שם בחוץ, הוא שהם הרבה יותר מפלצתיים מאשר החתיכונים הסקסיים המתעסקים בענייני מוסר כמו ב"יומני הערפד" או "דם אמיתי".

במקרה הזה מדובר במגפה המתפשטת בניו יורק, והערפדים ניחנים בלשון ארוכה וחדה שאיתה הם דוקרים את קרבנותיהם ומדביקים גם אותם. צוות של מדענים וגיבורים מנסה להדביר אותם, אבל במקרה שלהם שיני שום ויתדות עץ ממש לא עושים את העבודה - הרבה יותר קשה להרוג אותם. FX מאמינה בסדרה הזו מספיק כדי לשבץ אותה ביום ראשון הצפוף בארה"ב, משהו שהיא לא עשתה כבר שנים, ובפועל יוצא שהשותפים ל"אבודים" קרלטון קיוז ודיימון לינדלוף יתמודדו ראש בראש: "The Strain" מול "הנותרים" של HBO.

רשת USA

אתם עשויים להכיר אותה בזכות "סוכן מחוק", "צווארון לבן", "פרשיות סמויות", "בניחוש חוקר", "Suits", "סירנות".

מה חדש?

"Complications"

גבר לבן במשבר עם שם גנרי #1: המתגעגעים ל"סוכן מחוק" יכולים אולי למצוא נחמה בסדרה החדש של היוצר שלה, מאט ניקס, שמהטריילר נראית אינטנסיבית ומרתקת (למרבה הצער אין אפשרות לצפות בו מחוץ לארה"ב בלי תוסף מתאים). ג'ייסון אומרה ("טרה נובה", "האישה הטובה") מככב כרופא חדר מיון שאחרי יום נוראי בעבודה, נקלע בדרך לביתו בקרב יריות המתחולל מחוץ לרכבו בגן שעשועים. הוא מציל במקום את חייו של ילד שנפגע, אבל כשמתברר שהיורים עדיין לא סיימו והם חוזרים לגמור את העבודה, הוא נאלץ להחזיר להם מלחמה ולסמן בכך גם את עצמו.

"Rush"

גבר לבן במשבר עם שם גנרי #2: טום אליס הוולשי ("איסטאנדרס", "מירנדה") מגלם את דוקטור וויליאם רש, רופא עצמאי להשכרה, מעין מנהל משברים רפואיים אצל המי ומי בלוס אנג'לס, שגם אינו בוחל במסיבות פרועות עם אותה עילית ששוכרת אותו. התנאי היחיד שלו הוא ששכרו הנכבד ישולם לו במזומן, ובתמורה יבצע את כל מה שנדרש ממנו, לא משנה עד כמה המעשה מפוקפק או לא מוסרי. יחד עם זאת, איך לא, למרות שללקוחותיו הוא אומר שהוא אינו שופט אותם, הספק מתחיל להתגנב ללבו. יצר את הסדרה ג'ונתן לווין ("50/50").

"Satisfaction"

גבר לבן במשבר עם שם גנרי #3: מאט פאסמור ("הגליידס") מככב בדרמה חדשה על גבר שתופס את אשתו בוגדת בו עם נער ליווי, לוקח את זהותו של הבחור ומתחבר עם אישה אחרת. מי שאחראי על הסדרה הוא שון ג'בלונסקי, שהפיק גם את "Suits" הפופולרית, אבל הטריילר מציג חומר שונה ומורכב יותר מהסדרות ש-USA מורגלת בהן, והתוצאה עשויה להיות מעניינת.

רשת AMC

אתם עשויים להכיר אותה בזכות "מד מן", "שובר שורות", "המתים המהלכים", "The Killing", "המרגלים של וושינגטון".

מה חדש?

פרויקט היאבקות נטול שם עם בילי קורגן

"המתים המהלכים" עדיין מהלכת ומנתצת שיאי רייטינג חדשות לבקרים, אבל "שובר שורות" הסתיימה בשנה שעברה, "מד מן" תסתיים בשנה הבאה, ו-AMC כמהה לסדרת דרמה איכותית נוספת שתתפוס את מקומן. הניסיונות שלה עד כה נפלו חלל, ובינתיים הרשת מציגה את מצבת ההזמנות החדשות שלה: סדרות לא מתוסרטות. זוהי ללא ספק הביזארית שבהן, תכנית ריאליטי שמוביל בילי קורגן מהסמשינג פאמפקינס. מסתבר שמלבד ניסיונותיו לבייש את נעוריה של להקתו, הוא גם משמש כמנהל קריאייטיב של ליגת היאבקות בשיקגו עירו. הסדרה הזו מתמקדת באחורי הקלעים של הליגה, הניסיונות למצוא נראטיבים לקרבות, המחלוקות וכל זה.

"All-Star Celebrity Bowling"

כריס הרדוויק החביב עובד קשה. ב-AMC הוא כבר מגיש את תוכניות הדיון שאחרי "המתים המהלכים" (וגם "שובר שורות" כאשר שודרה), בקומדי סנטרל יש לו תוכנית יומית בחצות, ובאינטרנט שממנו הפציע הוא ייסד את "Nerdist", שהתחיל כפודקאסט והפך לזרוע דיגיטלית שאחראית על הרבה דברים מגניבים. אחד מהפופולריים שבהם הוא קרבות באולינג עם סלבז, שבמסגרתם כנופיית נרדיסט מתחרה בקבוצה של ידוענים ממקור מסוים אחד - סדרת טלוויזיה, סרט, קבוצת ספורט וכיו"ב - לטובת צדקה על פי בחירתם. כעת AMC מביאה את הסדרה הזו אליה ממש באותו פורמט. הנה אחת מהדוגמאות המוצלחות לזה - קבוצת נרדיסט נגד קבוצת קונאן או'בריאן.

  • עוד באותו נושא:
  • tnt
  • USA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully