וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעושרות": לפחות הפעם אנחנו לא נדרשים ללקק את סוליות הנעליים של העשירים

לילך וולך

23.5.2014 / 0:00

"מעושרות" חוזרת לעונה חדשה שנראה שיש בה עמדה קצת יותר ביקורתית ומשועשעת כלפי המתועדים המופרכים והעשירים שלה. למי שזה מספיק כדי שירגיש שהבדיחה אינה על חשבונו - אשריו

יח"צ - חד פעמי

מה זה פה? גרסת ה-כעבור-שלושים-שנה של "היפה והחנון"? לא. אלו ה"מעושרות" החדשות. מוגזמות, מרושעות, רכלניות וחובבות דרמה, וכאמור, נראות כמו הגרסה המבוגרת והלא יותר חכמה של המשתתפות הלא מבריקות מ"היפה והחנון". בין המעושרות החדשות שמרצפות בנצנוצים ובוטוקס את העונה השלישית - אליס אביבי עקרת הבית הנשואה לאיל נדל"ן; שלומית פון ביסמארק, הברונית- מנישואים האקסצנטרית; אליאור, רק 'אליאור', אמנית וכסף ישן; קרן בן דוד, מנכ"לית ודור שלישי למעצמת נדל"ן; ודליה ארזי אלמנתו של מיליונר ההייטק אפי ארזי. חוץ מזה יש להן את פיליפ ספר-העל העשיר והמוגזם, מרושע, רכלן וחובב דרמה. כולם נפגשים סביב הכסף שלהם, במספרה שבכיכר המדינה ובאירועים מבויימים להחריד כמו מסיבת הרווקות של פיליפ. כן, רווקות.

המשתתפות עדיין בלתי נסבלות ורדודות, גם המשתתף. בטוח שיש איזו נשמה שוחרת טוב מתחת לכל הקרטייה ותחושת המגיע-לי הזו, איזה סיפור קורע לב, גאולה דרך הביבים. אבל גם הפעם כמו בעונות הקודמות, העיקר שמופגן החוצה הוא ההתנהלות המנותקת, הדווקאית והשטחית. למי אכפת אם עשית את הונך לבד או אם בעברך יש איזו סינדרלה שניקתה מרצפות על ברכיה, אם היום את מתנהלת כמו קריקטורה של נובוריש? איזה מין זיכוי רטרואקטיבי מאשמה או אחריות זה מעניק בדיוק?

העונה הזו המעושרות והמעושר הרבה יותר מוגזמים ומוקצנים מאשר בשתי העונות שעברו עלינו שלא לטובה. או אם בעצם לתקן – אלו לא המעושרות שהשתנו, כי הרי בסופו של דבר מדובר באותה הגברת בשינוי אדרת הדולצ'ה וגבאנה, וההבדל הוא בנקודת התיעוד. נראה שהכיוון נטה משיר הלל למפעלות העושר והאושר של העשירון העליון, לריאליטי ערוך ותזזיתי, בסגנון אלו האמריקאים שמפציעים לבקרים בערוץ E! על כל סלבריטי דרג ד'.

מעושרות. תום זואילי,
משתתפי העונה החדשה של "מעושרות"/תום זואילי

בכל מקרה יש בעונה הזו של "מעושרות" איזו איכות קרטו?נית שהיתה חסרה בעונות הקודמות, יד מביימת ויד עורכת שנוטלות עמדה שיש בה ביקורת בריאה – כל דבר שייתן לנו רמז שצוחקים איתנו ולא עלינו. זה איזון שחשוב מאוד והיה חסר בעונות הקודמות עד תרעומת. אורנה בן דור היוצרת ובימאית הסדרה חטפה לא מעט קיתונות רותחין, הצדיקה עצמה, אבל בכל אופן נראה – כך לפחות מן הפרקים הראשונים – שהחליטה לשלב משהו מעמדת המתבונן הלא מאוהב בבימוי התוכנית.

"מעושרות 3" שונה משתי העונות הקודמות שלה לפחות בזה שהיא לא מצטרפת בעצמה כמי שמשתרכת אחרי העשירות והמנותחות בשביל להחזיק להן בשולי השמלות שלא יתלכלכו בבוץ המגעיל הזה של העניים והמכוערים. אז אחרי ש"מעושרות" לא לוקחת בעצמה ברצינות את הדרמה המדומיינת של העשירות והאהמ... עשירות, ויש לקוות שתמשיך באופן שמבהיר את זה, היא הופכת למעט יותר נסבלת. נסבלת זה עדיין לא מעניינת, וגם מעניינת זה עדיין לא טובה.

"מעושרות" היא תוכנית עשויה בסדר, עם מעט יותר שרירי בימוי מעונותיה הקודמות, על טיפוסים דוחים. ובכלל לא אכפת אם הם באמת דוחים, או שבשעות הפנאי נותנים בסתר, או מה שזה לא יהיה. הייצוג הטלוויזיוני של המעושרים הספונים בבנייני היוקרה שלהם, נעולים בסטילטו שעולים חצי שנת שכר ממוצע במשק, ולא מבינים למה העמכה מפגין מול ביתו של שר האוצר את המררה הפרולטרית שלו, מעורר קבס. מי שירצה לצפות בזה, יוכל להתנחם לפחות בזה שהפעם הוא לא נדרש לקחת חלק בפולחן ליקוק סוליות הנעליים של הכסף, ומי שלא – ובכן, קשה יהיה להאשים אותו.

מה אתם חשבתם על העונה החדשה של "מעושרות"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully