וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילותיו האחרונות של הראפר טופאק שאקור: "לך תזדיין"

25.5.2014 / 16:30

כך חושף השוטר כריס קרול שהיה הראשון להגיע אל זירת הרצח בשנת 1996 והיה זה שחילץ את גופתו של שאקור מן הרכב

טופאק שאקור. Kevin Winter, GettyImages
משורר גם במותו. טופאק שאקור/GettyImages, Kevin Winter

מה היו מילותיו האחרונות של טופאק שאקור? שוטר שהיה הראשון להגיע לזירת הרצח של הראפר האגדי חושף את המילים שזה אמר לו. "הוא הביט בי, לקח נשימה בכדי להוציא את המילים החוצה ואז פתח את פיו", סיפר השוטר כריס קרול שכבר יצא לגמלאות מאז האירוע שקרה בשנת 1996. "ואז המילים האחרונות יצאו מפיו", המשיך קרול את הסיפור הדרמטי, "הוא אמר 'לך תזדיין'", כך לפי אתר "Vegas Seven".

כזכור, ב-7 בספטמבר 1996 בלאס ווגאס, נסע שאקור ברכב שחור בו נורה למוות. הרצח הרעיד את עולם ההיפ הופ הישן – בו ראפרים היו חברי כנופיות אמיתיות וקרב יריות היה עניין שבשגרה. באותו ערב גורלי בו נרצח (זהות הרוצח לא ידועה עד היום), יצא שאקור מקרב אגרוף יחד עם מנכ"ל הלייבל Death Row Records, סוג' נייט. קרול היה כאמור הראשון שהגיע אל זירת הפשע וסיפר "תפסתי את הדלת של הרכב וניסיתי לפתוח אותה, בעוד נייט מנסה להחזיק אותי מאחור, כך שכיוונתי אליו את האקדח וצעקתי עליו שיעזוב אותי. כל הזמן הוא התרוצץ ליד המכונית ולא הבנתי איך הוא מסוגל לעשות את זה כי היה לו פצע ענק בראש שדם המשיך לזרום ממנו".

לבסוף, כשקרול הצליח לפתוח את הדלת, גופתו של שאקור "פשוט נפלה ממנו, כאילו שהוא נשען על הדלת", סיפר קרול. "החזקתי אותו עם בזרוע השמאלית שלי והוא נפל עלי, כשאני מחזיק את האקדח ביד השניה. הוא היה מכוסה בדם אבל עדיין מייד הבחנתי שהוא ענד על עצמו הרבה תכשיטי זהב – כולם מכוסים בדם. נייט התחיל לצעוק אליו ולקרוא בשמו. טופאק ניסה להוציא מילים מפיו אבל לא הצליח – בשלב הזה בנתי שזה הראפר טופאק שאקור".

קרול טוען כי ניסה לדובב את שאקור ולגרום לו לספר מי ירה בו, אבל שאקור התעלם ממנו בתחילה. "הוא הפסיק לנסות לדבר והיה נראה כאילו הוא לא מסוגל. הוא הסתכל לי ישר לתוך העיניים והסתכלתי עליו בחזרה, וכששאלתי 'מי ירה בך?' הוא ענה לי 'לך תזדיין'. אחרי זה הוא התחיל לגרגר ולאבד הכרה, מפאת המצב".

ולמה חיכה קרול במשך שנים עד שחשף את מילותיו האחרונות של אביר הגטו? הסיבה הראשונה מקורה בכך שכעת הוא פרש מתפקידו במשטרה ויכול לדבר על המקרה מבלי שינזפו בו. "עברו כמעט 18 שנים, אין ספק שאף אחד לא יילך מחדש לבית המשפט עם התיק הזה", אמר קרול וציין סיבה נוספת: "לא רציתי שטופאק יהפך למרטיר או לגיבור בגלל שהוא אמר לשוטר 'לך תזדיין'".

חושבים שטופאק היה משורר גם במילותיו האחרונות? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully