וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן נורבגי בישל ואכל את הירך של עצמו "מתוך גחמה"

26.5.2014 / 17:22

אלכסנדר סלביק וונגשול בן ה-25 בישל ואכל את הירך שלו במסגרת עבודת סיום לימודיו באקדמיה לאמנות עכשיוית בנורבגיה. עצם הירך הוצגה בתערוכה, ולוותה בסרטון בו נראה הניתוח להסרתה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתאבון. אלכסנדר סלביק וונגשול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמן קונספטואלי נורבגי בישל את עצם הירך שלו "מתוך גחמה", ולאחר מכן אכל את הבשר עם תפוחי אדמה וכוס יין. האמן, אלכסנדר סלביק וונגשול שמו, אמר לתקשורת כי לבשר גופו היה טעם של כבש.

אלכסנדר בן ה-25 עשה זאת במסגרת עבודת סיום לימודיו באקדמיה לאמנות עכשווית טרומסו בנורבגיה. עצם הירך הוצגה כחלק מתערוכה, אותה ליווה סרטון בו נראה הניתוח להסרתו. אלכסנדר, שנולד עם ירך מעוותת שגרמה לו לבלות בכיסא גלגלים במשך שנים, אמר לתקשורת כי לקח לו שנה כדי לשכנע את רופאיו לאפשר לו לצלם את פעולת החלפת מפרק הירך ולאחר מכן לשמור את העצם. באופן מפתיע, על יצירתו של אלכסנדר נמתחה ביקורת מצד אנשים שטענו שקניבליזם עצמי הוא לא אמנות.

"רציתי את זה לשימוש ביצירה שלי. בהתחלה לא ידעתי שאבשל את הירך ואוכל אותה", אמר אלכסנדר, "אבל זה קרה באופן טבעי. הייתי צריך להרתיח את הבשר כדי להגיע לעצם, וכשהתחלתי לגרד את הבשר לקחתי חתיכה קטנה וחשבתי לעצמי 'למה לא לעשות את זה. לא בכל יום יהיה לי חתיכת בשר אדם שהיא שלי ושאותה אפשר לאכול', אז טעמתי, וחשבתי 'זה ממש נחמד'".

עוד סיפר אלכסנדר, כי למרות שההחלטה לאכול את בשר גופו צצה "מתוך גחמה", ברגע שהתקבלה ההחלטה לעשות זאת, הוא רצה לעשות מזה אירוע. "הכנתי לעצמי ארוחת ערב בזמן שחברה שלי היתה בעבודה, וזה הסתיים בבונדינג עם הירך שלי", הסביר.

רגל קרושה, מישהו? בואו לפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • ירך
  • אמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully