וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 12: ברוכים הבאים להלוויה של "דה וויס"

אביעד "צפניה" קדרון

6.6.2014 / 0:00

"דה וויס" מגיעה לעונתה השלישית כשהיא שחוקה, עייפה ומתמודדת עם מתחרה מבית. אה, וגם יש לה מונדיאל על הראש. טור הטלוויזיה של צפניה

צילום מסך

כמו גופות מרקיבות אחרי צונאמי, העונה השלישית של "דה וויס" צפה לעברנו כשהיא נישאת על גבי גופות אחרות. קשה לשים את האצבע על הנקודה בה "דה וויס" הפכה להיות לא רלוונטית. אולי ה-26 באוקטובר 2013. כן, אולי היום בו רשת השיקה את "אקס פקטור" עם ארבעים אחוזי רייטינג הוא היום בו "דה וויס" מתה. מוות ידוע מראש יש לומר שכן העונה השניה של פורמט הריאליטי היתה אחד הכשלונות המפוארים מבחינה תוכנית. היו פה ושם כמה רגעי שיא וזיופים מוצלחים במיוחד אבל בפועל כולם חיכו שהעונה הזו תסתיים ויפה ספיישל וראייטי אחד קודם. באמת מעניין מה יקרה השנה עם ספיישל וראייטי. אה, היה את "אקס פקטור", ה"דה וויס" החדשה.

למה בעצם רשת זקוקה לשתי תכניות ריאליטי מוזיקליות? למה היא מילת המפתח בשאלה הזו. למה למה למה למה. והייתי כותב כאן עוד כמה פעמים את המילה "למה" כי באמת אין לי מושג מדוע ברשת מתעקשים לחלוב כל טיפת חיוניות מכל מותג. בארה"ב כבר ביטלו העונה ריאליטי מוזיקלי אחד ("אקס פקטור"), בישראל אין לאף אחד את הביצים לעשות זאת. במקום זה ממשיכים לדהור על אותם פורמטים מוכרים עם אותם מתמודדים מוכרים. שוב המתבגר העממי מהפריפריה, העולה החדשה מגאורגיה בעלת הגבה הייחודית, המבוגר שתמיד רצה להגשים חלום והדוגמנית שגילתה שהיא מסוגלת לשיר. את כולם אגב, אפשר היה גם לראות באודישנים של "האח הגדול". עם ישראל מורכב מאנשים כל כך מוכשרים.

דה וויס עונה 3. צילום: עדי אורני,
באמת שלא הייתם צריכים לחזור/צילום: עדי אורני

ובכן, רשת זקוקה לשתי תכניות ריאליטי מוזיקליות בגלל שהיא לא רוצה שאף אחד אחר ישדר את שתי תכניות הריאליטי המוזיקליות. אין באמת שום היגיון בשידור "אקס פקטור" ו"דה וויס" באותו גוף שידור. באמת שאין. כמעט בכל מקום אחר ביקום מדובר בפורמטים מתחרים. רק בישראל, מולדת המונופול וההגבלים העיסקיים, "דה וויס" ו"אקס פקטור" מקדמות אחת את השניה. כמה נאה.

בהמשך ישיר לכישלון המסתמן של "המיזם", נדמה שברשת איבדו את השליטה על הסוגרים. טוב לא יכול לצאת מהשקת "דה וויס" בקיץ. רק רע. טמירה ירדני ויואב צפיר יכולים לספר לאנשי "דה וויס" על השחיקה במעמדה של "כוכב נולד" ככל שהשנים עברו. בטח בשנים בהן נערך המונדיאל. לא רק ש"דה וויס" מגיעה לעונתה השלישית כשהיא שחוקה, עייפה ומתמודדת עם מתחרה מבית, היא גם מושקת בעונה בה אף אחד לא צופה בטלוויזיה. כאמור, טוב לא ייצא מזה.

ובכל זאת, תאמרו, היה צריך לשבץ מתישהו את "דה וויס". לא ממש למען האמת. אפשר היה לשים את "דה וויס" על המדף ולהחזיר אותה בפורמט שונה, גרסה מיוחדת או כל שקר מסחרי אחר. אפשר היה להבין שאין טעם להיאבק בהפסד ידוע מראש ולהיכנע. אפשר היה להיפרד מ "דה וויס". היא כבר הוקרבה לפני כמה חודשים, מחכה לקבורה הולמת. במקום זה היא הופשטה מתכריכיה והובאה להירקב בפריים טיים. בבחירה בין הקול או כלום, ברשת הלכו על הכלום.

חושבים של"דה וויס" יש מקום בטלוויזיה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דה וויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully