וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבירים דף: מה הישראלים קראו השנה?

הקהל הישראלי משתעמם מספרי ריגול, אוהב משברים בחיי נישואין וכבר לא מוציא ספרים על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. נתוני הספרייה הלאומית לקראת שבוע הספר הקרוב מוכיחים: "עם הספר" זו הגדרה רחבה

לקראת שבוע הספר שיפתח ביום רביעי הקרוב, ה-11 ביוני, מפרסמת הספרייה הלאומית את הנתונים השנתיים העוסקים בהוצאות הספרים בישראל, בספרים המתורגמים, בסוגי ותחומי ההוצאות לאור ועוד, כאשר השנה הנתונים מתייחסים לשנת 2013 והם חושפים מספר עובדות מעניינות.

8,411 פרסומים חדשים יצאו לאור בישראל בשנת 2013 - גידול של 5% בלבד במספר הפרסומים משנה שעברה. 82% מהספרים היוצאים לאור הם ספרים ישראלים ורק 18% מתורגמים. הנושאים הפופולריים ביותר בספרות הפרוזה בישראל הם חיי הנישואין והיחסים בתוך המשפחה - כנראה שבבסיסנו כולנו אוהבים רק טלנובלות, בעוד הז'אנר הכי פחות פופולרי הוא ז'אנר ספרי מתח והריגול.

עוד נושא לא פופולרי, כך לפי הנתונים, הוא נושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כך למשל, לעומת נתוני שנת 2010, השנה חלה ירידה משמעותית במספר הספרים העוסקים בסכסוך. גם נושא עולם החי לא נשאר בחוץ ולפי הנתונים כ-10% מספרי הילדים שיצאו השנה בישראל עוסקים בחיות, והשכיחה שבהן – החתולים.

חתול נופל. יוטיוב, צילום מסך
מגרגרים את דרכם למדפי הספרים/צילום מסך, יוטיוב

בנוסף, לפי הנתונים מתברר כי הסופרות הפוריות ביותר לילדים הן גלילה רון-פדר-עמית ומנוחה פוקס (סופרת במגזר החרדי שהוציאה למעלה מ-120 ספרים בשבע השנים האחרונות). לעומת הגידול הגדול ב-2012, כמות הספרים שנרשמו בקטלוג הספרייה ב-2013 הראתה גידול קטן יותר בכמות הספרים, בשיעור של 5%. בסך הכל נתקבלו לספרייה 8,411 פרסומים חדשים, 235 יותר מאשר אשתקד. הפרסומים מתחלקים ל-7,863 ספרים, 129 תקליטורים ו-419 כתבי עת חדשים.

על פי החוק - כל פרסום שמודפס או מופק בישראל, מחויב להגיע לספרייה הלאומית. מדובר בספרים, עיתונים, כתבי עת, דיסקים ובשנים האחרונות גם ספרים דיגיטליים. 20% מהפרסומים בארץ יוצאים בהוצאות עצמאיות ו-215 ספרים אלקטרונים יצאו בישראל בשנת 2013 (גידול של למעלה מ -100% משנה שעברה), נתון המצביע על התפתחות אדירה בתחום.

  • עוד באותו נושא:
  • שבוע הספר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully