וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: מי הביס את טום קרוז?

8.6.2014 / 9:42

שיילין וודלי ו"אשמת הכוכבים" מנפצים את תקוותיו של טום קרוז לשלוט בקופות בארה"ב וסוגרים סוף שבוע פנטסטי בבתי הקולנוע. אהבה צעירה, היא תמיד מכניסה כסף

יח"צ - חד פעמי

אז מה יותר חשוב, מבחינה קופתית, לסרט: שיהיה בו כוכב קולנוע מהמוכרים בעולם, או שיהיה מבוסס על ספר-נוער רב מכר? התשובה, על פי תוצאות סוף השבוע הנוכחי בקופות בארצות הברית, ברורה – לפחות כל עוד הכוכב הוא טום קרוז, והספר הוא "אשמת הכוכבים" של ג'ון גרין. "קצה המחר", סרטו החדש של קרוז, יצא לאקרנים באמריקה השבוע (אחרי שאצלנו הוא הוקרן כבר מהשבוע שעבר) – והובס בקלות על ידי העיבוד לספר הנוער.

"אשמת הכוכבים", העיבוד לספר רב המכר העוסק ברומן בין שני בני נוער שנפגשו בקבוצת תמיכה לחולי סרטן, הכניס כ-24 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתו, וההערכה על הכנסותיו בסוף השבוע כולו עומדת על 53 מיליון דולר. זה מספר פנטסטי עבור דרמה, בפרט כזאת שהעזה להגיח לקולנוע באמצע עונת הקיץ המלאה באקשן וקומדיות. עבור כוכבת הסרט, שיילין וודלי, זאת הפעם השניה השנה שבה היא עושה את אותו הדבר בדיוק: וודלי כיכבה גם ב"מפוצלים" שיצא מוקדם יותר השנה, גם הוא מבוסס על ספר נוער פופולרי, ופתח גם הוא עם סכום דומה מאוד. ההבדל הגדול בין שני הסרטים הוא ש"מפוצלים" הוא ניסיון מודע לפתוח סדרת סרטים עתידניים בנוסח "משחקי הרעב", בעוד "אשמת הכוכבים" הוא סרט רומנטי בודד ללא אופציה להמשכים – ושהוא הופק בסכום זערורי (במושגים הוליוודיים, כמובן) של 12 מיליון דולר. העובדה שהוא הכניס יותר מפי ארבעה מכך בסוף שבוע אחד הופכת את "אשמת הכוכבים" כבר עכשיו לאחת ההצלחות הגדולות של השנה בקולנוע האמריקני.

אל המקום השני ירדה אנג'לינה ג'ולי עם "מליפיסנט", ו-32 מיליון דולר; ורק במקום השלישי – ספק אם יצליח להגיע אפילו ל-30 מיליון – נמצא טום קרוז ו"קצה המחר". הביקורות המשבחות, והתגובות החיוביות הרבות לסרט (שנחשב לסרט האקשן-הרפתקה-מד"ב הטוב ביותר של הקיץ, עד כה לפחות) לא התגברו על העובדה שהציבור, האמריקני לפחות, פשוט לא רוצה לראות עוד את טום קרוז. בשאר העולם, שם קרוז מאוס פחות, מצבו של הסרט עשוי להיות טוב יותר – וטוב שכך, כי לסרט הזה יש תקציב של כ-180 מיליון דולר לכסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully