וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'רלי אברסול: "הטרנד העולמי הבא יהיה טלוויזיה חיובית"

10.6.2014 / 0:00

"כדי לפרוץ מישראל צריך סיפור מאוד מקורי וייחודי, כמו הומלנד", אומר צ'רלי אברסול, ראש חברת ההפקות האמריקנית "The Company" השותפה עם דורי מדיה דרסט ועם וואלה! בתחרות לפיתוח פורמטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לישראלים יש שמחת חיים מדבקת". צ'רלי אברסול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם יוצר או מפיק טלוויזיה רוצה לפרוץ מישראל לעולם, הוא צריך סיפור מאוד מקורי וייחודי, כמו הומלנד", אומר לוואלה! תרבות צ'רלי אברסול, בכיר בטלוויזיה האמריקנית. "אני משוכנע שהרבה מפיקים אמרו משהו בסגנון: מלחמה לא עובדת יותר בטלוויזיה האמריקאית. והנה הומלנד, סדרה כל כך מקורית וכל כך אותנטית, שהצליחה לפרוץ. זה המפתח ליצירות ישראליות שרוצות להצליח, עליהן להיות בעל סיפור אותנטי ומקורי".

הראיון עם אברסול מתקיים בעקבות הכרזת אתר וואלה! וחברת ההפקות דורי מדיה דרסט על תחרות לפיתוח פורמטים משותפים לשוק הישראלי והאמריקני. התחרות, תחת השם My Format, תתקיים בשיתוף חברת ההפקות האמריקנית "The Company" בראשותו של צ'רלי אברסול. התחרות מיועדת לפורמטים לא מתוסרטים - ריאליטי, דוקו ריאליטי, שעשועונים, תכניות אירוח - ותיערך ביום שני ה-16 ביוני בבית וואלה! בתל אביב. מטרת התחרות היא איתור פורמטים חדשים להפקה בארץ ובארצות הברית, כאשר הפרס למקום הראשון הוא כ-5,000 דולר לפיתוח ראשוני ועד 45 אלף תקציב לפיתוח והפקת פיילוט. (פרטים נוספים על הגשת הפורמטים – בסוף הכתבה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הטרנד הבא הוא 'טלוויזיה חיובית', כמו 'הכוכב הבא' שלא לועגת על מתמודדים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת "The Company" נוסדה ב-2010 על ידי אברסול ומייק לניגן ומתמחה בפיתוח, הפקה ואריזה של פורמטים מתוסרטים ולא מתוסרטים בתחום הטלויזיה וסרטי הקולנוע. בימים אלה מביאה החברה לשידור את העונה השנייה של הסדרה "The Profit " המשודרת ב-CNBC ואת ליגת ה-NFL (ליגת הפוטבול הלאומית והמקצוענית של ארצות הברית). "The Company" שותפה עם דורי מדיה לקרן לפיתוח פורמטים משותפים לשוק הישראלי והאמריקני. במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן ייבחרו מדי שנה 4 פורמטים להם יופקו פיילוטים אשר יוצעו למכירה בארצות הברית ישירות דרך "The Company" ויופצו בשאר העולם על ידי מחלקת ההפצה של דורי מדיה.

איזה פורמטים מעניינים אותך בשוק הישראלי, אני שואל את צ'רלי אברסול. "אני חושב שהדבר הכי משכנע בשוק הישראלי זאת הדרך שבה מפיקים בישראל מצליחים לגעת בעניינים אוניברסליים. הרעיון של אמא, אבא, בת ובן, כולם יושבים ביחד לצפות בתכנית טלוויזיה ועוברים משהו ביחד. התכנית 'הכוכב הבא' היא דוגמה פנטסטית לכך. יצרתי את החברה שלי מתוך רעיון שניצור שמחה, אושר ושינוי. הרבה מזה בא מתוך יכולת של דורות שונים לצפות בטלוויזיה ביחד. ישראלים עושים את זה טוב".

- אילו גורמים נוספים סייעו לפורמטים ישראלים לפרוץ לעולם?

"לישראלים יש שמחת חיים מדבקת. כשאתה שוהה בישראל, בסביבת ישראלים, אתה לא יכול שלא להתלהב מהדרך שבה הם גומעים כל רגע בחיים בכזאת שמחה. לטלוויזיה בישראל יש נקודת מבט כמעט כמו של ילד על העולם, במובן החיובי, והבנה שכל רגע בחיים הוא חשוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קלייר דיינס בהומלנד. צילום: Frank Ockenfels, SHOWTIME,
"כדי לפרוץ מישראל צריך סיפור מאוד מקורי וייחודי, כמו הומלנד". קלייר דאנס, כוכבת "הומלנד"/צילום: Frank Ockenfels, SHOWTIME

הוריו של צ’רלי הם דמויות מוכרות בתרבות ובתקשורת האמריקנית. אמו היא סוזן סיינט ג'יימס, שחקנית וזוכת פרס אמי שכיכבה בשנות השישים, השבעים והשמונים בסדרות ובסרטים שונים, בהם הסדרה "מקמילן ואשתו" לצד רוק הדסון. אביו הוא דיק אברסול, לשעבר נשיא מחלקת הספורט של רשתNBC שהפיקה בין השאר את שידורי האולימפיאדה ושידורי ליגת הפוטבול הלאומית והמקצוענית של ארצות הברית.

- מה להערכתך יהיו הטרנדים והמגמות הבאות בטלוויזיה בארצות הברית ובשאר העולם?

"אני חושב שאנחנו רק בתחילתו של טרנד שאני קורא לו 'טלוויזיה חיובית'. אני לא מתכוון לטלוויזיה חינוכית. אני מתכוון לתכניות כמו 'דה ווייס' או 'הכוכב הבא', שבניגוד ל'אמריקן איידול' לא צוחקות על המתמודדים בתכנית. בעשר השנים האחרונות בהרבה תכניות טלוויזיה לעגו לאנשים, התייחסו אליהם בצורה שלילית או נהנו לראות אנשים ברגעים מביכים. עכשיו יש לנו טלוויזיה שמחזקת אנשים, וזה דבר חכם בעיני".

הפורמטים שיוגשו לתחרות לפיתוח הפורמטים “My Format” צריכים לענות על מספר קריטריונים: אחת, נושא רחב ככל האפשר שידבר אל כמה שיותר אנשים. שתיים, יכולת מכירה בכל השפות כמובן עברית ואנגלית - אדפטציה בינלאומית. שלוש, יצירתיות דמיון ומעוף - להביא למסך התייחסות חדשה לנושאים שמעניינים את כולם. יש להגיש את הפורמטים דרך האתר www.myformat.tv עד לתאריך ה-15 ביוני. המתמודדים שיעברו את הסינון הראשון יוזמנו להגיש באנגלית בלבד את הפורמט ביום התחרות ה-16 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully