וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל זה לא רק כדורגל: השירים שעושים וואקה וואקה בראש

הם צעקניים, משתלטים, זולים, מפגרים ונועדו בכדי להרוויח כסף: סקירה קצרה של שירי המונדיאל לדורותיהם, כי זה בדיוק הפלייליסט שאתם מחכים לו

We Are One (Ole Ola)

מונדיאל 2014 עומד בפתח אבל אקשן האמיתי וקרבות הדם בכלל מתרחשים באולפן ההקלטות: בעוד שאקירה הוציאה סינגל בשם "לה לה לה" והודיעה שזהו השיר הרשמי של המונדיאל, במונופול הכדורגל העצום מיהרו להחזיר את הקולומביאנית הסוררת למקום. לא שאקירה ולא נעליים-את שיר המונדיאל הנוכחי שרים ה"ראפר" פיטבול וג'ניפר לופז, שרק אדושם שבשמיים יודע איזה נס גדול דרוש בכדי לגרום לקריירה שלה להמשיך ולהתקיים. כל מקרה, פיטבול לבוש כאן כמיטב המסורת כמו סרסור ברזילאי וג'יי לו עושה את מה שהיא עושה הכי טוב – שרה עם פלייבק ומנסה להתניע קאמבק.

המחטף של שאקירה

וגם: Shakira - Waka Waka This Time for Africa

מונדיאל 2010 התהדר באחד השירים הכי נוראיים אי פעם. לא מספיק ששאקירה שרה אותו, היא גם צורחת "וואקה וואקה" כל שניה כאחוזת דיבוק ועושה חשק לקרוא למגרש השדים. כמו בכל קליפ שלה, שאקירה עושה כאן מאמץ עילאי להזכיר כמה אקזוטית וקולית – הרי רק מעריצת כדורגל מושבת יכולה להזיז ככה את הגוף שלה. בקליפ נראות נשים שחומות עור וקצוצות שיער, זה בגלל ששאקירה חולה על אפריקה וכדורגל זה משהו כזה חמוד של שחורים, אז למה לא.

Herbert Grönemeyer - Zeit, dass sich was dreht

ובכן אין ספק שהגרמנים יודעים לעשות יופי של בירה, אחלה של מכוניות ואין עוררין על העובדה שבתחום האירוויזיונים הם חולשים (גם השואה שלהם לא רעה) - אבל למרבה הצער, שירי שמחה וכיף זה משהו שפחות בא להם בטבעיות. מעניין למה. שיר מונדיאל 2006 מוכיח את הנקודה באופן מובהק יותר מכל מילה כתובה.

Ricky Martin - La Copa De La Vida

השיר הזה כולל שלושה דברים: קצב כוחני, ריקי מרטין וטקסט מאוד מוזר. מה זאת אומרת מוזר? למשל משפטים כמו "גו גו גו, אולה אולה אולה", שחוזרים על עצמם כמו ספירלה מהגיהנום שמטרתה להוציא את כולנו מדעתנו וכן להוציא את שחקני הקבוצה היריבה מריכוז. למזלנו, מרטין יצא מהארון וכעת הוא מגדל תאומים, כך שזוהרו ככוכב לטיני עם ישבן רוטט מעט דעך ואין סיכוי שבעוד ארבע שנים הוא יקפוץ עלינו מתהום הנשיה עם עוד "המנון" כדורגל שקרי.

Gloryland - Daryl Hall and Sounds of Blackness

לתת לכמה חבר'ה אמריקנים להיות אחראים על שיר המונדיאל זה כמו להגיד ליונית לוי להנחות את טקס מלכות היופי. האמנים שהזכרנו עד הלום, אלה ששרו את שירי המונדיאל, הם מעין הדנה רון של הז'אנר - שמחים, עולצים, מוכנים להתפשט, צריכים את הבוסט הזה לקריירה. אבל אמריקה זה סיפור אחר לגמרי - ולראיה הקליפ הזה שנראה יותר כמו קטע מסרט של דיסני ופחות כמו המנון מטורף שאמור לגרום לך להתחרע. הדוד סם, לא כיף איתך.

Hot-Hot-Hot - Arrow

איזה כיף למונדיאל 1986, תראו איזה שיר כיפי היה לו. כן, גם השיר הזה מתהדר בטקסט מעט פשטני ("אולה אולה אולה" וכל היוצא בזאת) אבל הגרוב, החצוצרות, הסמבה, ההפקה כולה – ככה אמור להישמע כיף למען השם.

Antheme - Ennio Morricone

השיר הזה כמעט נשמע כמו משהו של תזמורת צה"ל. בעצם לא כמעט - אם היו מנגנים אותו בהר הרצל ביום העצמאות, סביר להניח שהייתם זורמים. למה לא לזרום בעצם? נעימה חמודה עם אווירה חצי מערבונית - השנה היא 1978 והארגנטינאים יודעים מה הם עושים!

Los Ramblers - El Rock Del Mundial

המונדיאל הראשון התקיים בשנת 1962 בצ'ילה. סתם, בשנת 1930 באורוגוואי. הוא גם מחזיק בשיר המונדיאל הכי טוב בעולם. רוקבילי מושלם שאפילו מרפרר לאופי מעט ים תיכוני עם הסולואים המקסימים. זה באמת עושה חשק לצפייה קבוצתית במשחקים עם ים של אלכוהול ושפע של חברים טובים. וכדאי מאוד שרובם יידעו לרקוד. למה השיר הזה לא יכול לככב כל שנה?


מהו שיר המונדיאל שלכם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully