וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": למה מי מת?

10.6.2014 / 9:48

רגע לפני שהעונה הרביעית של "משחקי הכס" מסתיימת, ניב שטנדל נהנה מהענקים ומהממותות – והופתע מהגורל שהועיד הפרק התשיעי לג'ון סנואו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומר על החומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשעה טובה ומוצלחת – או, בעצם, עצובה ומבאסת – הגענו לפרק 9. פרק 9 המיתולוגי של "משחקי הכס", הפרק הלפני-אחרון של העונה, הפרק שבו גיבורים אהובים נקצרים בטרם עת וצופים נאמנים מוכים הפתעה ויגון. ככל שהתברר שפרק 9 של העונה הרביעית הולך בדרכו של פרק 9 של העונה השנייה – פרק שמגולל קו עלילה אחד בלבד – כך גבר החשש לחייו של אחד מגיבוריה המרכזיים של העונה האחרונה. בהנחה שאכפת לכם מג'ון סנואו, כמובן. לאור ההיסטוריה המשפחתית של שושלת סטארק בפרקים התשיעיים, חייו של הממזר מעולם לא היו בסכנה גדולה יותר.

אבל ג'ון שרד. זה לא אומר שכולם שרדו, כמובן. לבד מכמה עשרות פראים ועורבים חסרי פנים (וטורמונד, וסטיר), גם פראית מיוחדת ואהובה מאוד מתה הפעם. נכון, ייגריט איננה אבדה בקנה המידה של נד סטארק ומשפחתו, אבל היא היתה אחת הדמויות המיוחדות והמעניינות בסדרה. היא לא תחסר רק לג'ון; היא תחסר לכולנו. ועם זאת, "משחקי הכס" הרגילה אותנו להיפרד בהפתעה מהדמויות הבולטות ביותר בסדרה, עד שמותה של דמות כמו ייגריט לא יכול לסחוט תגובות של הלם וזעזוע. כן, היא היתה נהדרת והכל, אבל זה לא שהרגו את טיריון, נכון?

מותה של ייגריט כשלעצמו היה מבריק. המשחק הכפול שלה – אויבת משמר הלילה ומאהבתו של ג'ון – עלה לה בחייה. מי שציפה להפי-אנד ברומן הזה, לא מכיר את "משחקי הכס". וחוץ מזה, מי שציפה להפי-אנד ברומן הזה היה מקבל סיפור משעמם מאוד.

טרם מותה של ייגריט התנהל בטירת שחור קרב אדיר שלידו קרב בלאקווטר נראה כמו מלחמת בוץ (את שניהם, אגב, ביים ניל מרשל, במאי "Centurion"). למעשה, הקרב הזה כמעט עמד בסטנדרטים הכבירים של הקרב על נקרת הלם ב"שר הטבעות: שני הצריחים". למרשל היה הרבה פחות תקציב, חצים ומפלצים מאשר היו לפיטר ג'קסון, אבל הוא ניצל את התחמושת שלו היטב. רק שעכשיו המחסנים התרוקנו, וצריך להוציא את ג'ון סנואו למצוד אחר מנהיג הפראים, מאנס ריידר. תיפרדו לשלום מטירת שחור. ממילא לא קרה בה שום דבר מעניין העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אבל בעוד שהקרב על טירת שחור מנצח את קרב בלאקווטר, הפרק "שומרי החומה" מנוצח ע"י הפרק "בלאקווטר". זאת משום שעל החומה לא מתרוצצות דמויות נהדרות ומוכרות כמו במעלה מלך. למעשה, מה שחסר ליוצרי הסדרה כדי להפוך את "שומרי החומה" ל"בלאקווטר 2" היה טיריון. כי עם כל הכבוד לג'ון סנואו, שממשיך להתפתח לכיוונים הירואיים (שמבשרים כנראה את מותו הצפוי), הוא לא מגיע לקרסוליים של השמדון. אין פלא שקרב בלאקווטר היה קרב מכריע במערכה בין הלאניסטרים לסטאניס באראתיאון, בעוד הקרב על טירת שחור, כפי שיודע ג'ון, רק קנה לו קצת זמן. וגם את מעמד הבוס החדש של החומה, כמובן.

"משחקי הכס" הגיעה אל הפרק הלפני-אחרון שלה כשהיא נושאת כתר חדש: הסדרה הפופולרית ביותר בתולדות HBO. "שומרי החומה" אינו טקס ההכתרה האולטימטיבי. זה היה פרק מצוין, אבל בוודאי לא הפרק הגדול ביותר של העונה הנפלאה הזו. הוא פחות מפתיע מהפרק השני (החתונה הסגולה), פחות מרשים מהפרק השישי (משפטו של טיריון), פחות מהנה מהפרק השמיני (הדו-קרב בין הצפע להר), ופחות מורכב מכל הפרקים האחרים. אבל היו בו ענקים וממותות, פטיש בגולגולת של סטיר, ייגריט אחת מתה, והמון דם. אי אפשר להתלונן.

אגב, אם אנחנו כבר מטיילים בצפון במשך כמעט שעה – מישהו יודע איפה המהלכים הלבנים?

פורסם במקור ב-yes blog

אוהבים את "משחקי הכס"? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של yes Oh. משחקי הכס – ימי שני, 04:00 ו-22:00, ערוץ yes Oh HD -וב-yesVOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully