וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת הסופר והמאייר של סדרת ספרי "פינוקי"

10.6.2014 / 20:33

הלך לעולמו הסופר והמאייר אריק היל, שנודע בעיקר כמי שיצר את "פינוקי", אחת מסדרות ספרי הילדים המצליחות בעולם. בן 86 היה במותו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מוצאים נחמה בשמחה שהוא העניק לכל כך הרבה ילדים ומשפחות ברחבי העולם", מסרה משפחתו. אריק היל עם אחד מספרי פינוקי, ובובה של הכלב המפורסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסופר והמאייר אריק היל הלך לעולמו היום (שלישי). היל נודע בעיקר כמי שיצר את סדרת הספרים הפופולארית לילדים אודות הכלב הקטן הנקראת בעברית "פינוקי" ובאנגלית "Spot the Dog". הוא מת בביתו בקליפורניה לאחר מחלה קצרה. בן 86 היה במותו.

אריק היל נולד בצפון לונדון בספטמבר 1927. הוא עזב את לימודיו בגיל 15. בגיל 16 עבד בסטודיו לאמנות כשליח וגילה אז עניין באיור. הוא שירת בחיל האוויר ולאחר מכן חזר לסטודיו והחל לפרסם איורים בעיתונים ובמגזינים. בשנת 1976 נולד בנו כריסטופר, והוא כתב עבורו סיפור אודות גור כלבים, כדי לקרוא לו לפני השינה. זו היתה ראשיתו של דמות הכלב פינוקי. ארבע שנים לאחר מכן פורסם הספר "פינוקי". סדרת ספרי פינוקי זכתה להצלחה גדולה והעפילה לראש רשימות רבי המכר. בשנת 1983 עברה משפחתו לקליפורניה. בשנת 2008 הוענק להיל תואר קצין במסדר האימפריה הבריטית.

אריק היל מקריא ספר מסדרת "פינוקי" שיצר

הוצאת הספרים שלו, Puffin, אישרה לתקשורת העולמית את דבר מותו ומסרה: "הוא היה אמן של עיצוב פשוט. הוא יצר את אחת מהדמויות האהובות ביותר בספרי הילדים בעולם, פינוקי, הכלבלב המקסים, השובב, מלא החיים והאהוב ברחבי העולם".

משפחתו של אריק היל אמרה לעיתון הגרדיאן: "למרות שהאובדן הזה הוא קשה עבורנו, אנחנו יכולים לומר בכנות שאנחנו מוצאים נחמה מסוימת בשמחה שהוא העניק לכל כך הרבה ילדים ומשפחות באמצעות עבודותיו. אנחנו יודעים שפינוקי, ולכן אריק, היה בעל נוכחות אהובה בכל כך הרבה בתים בעת קריאת סיפור לפני השינה. ואנחנו יודעים שאנחנו חולקים את הצער עם רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully