וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים יוענק למלחין דובי זלצר

11.6.2014 / 11:29

המלחין הוותיק והמוערך דובי זלצר יקבל פרס מפעל חיים מטעם התיאטרון הישראלי. בין יצירותיו של זלצר: "קזבלן", "עוץ לי גוץ לי" ו"איי לייק מייק"

ועדת פרס מפעל חיים של פרס התיאטרון הישראלי הכריזה על הענקת פרס מפעל חיים למלחין דובי זלצר. הפרס יוענק לזלצר במהלך טקס פרסי התיאטרון הישראלי שיתקיים ב-25 ביולי במרכז עינב. חברי הוועדה האמונה על בחירת הזוכה בפרס מפעל חיים היו היו"ר שמואל עומר, דוד אלכסנדר, ירון סדן, ליא קניג ומרים זהר.

"דובי זלצר - מלחין, מעבד ומנצח, הניח את אבן הפינה לפעילותו המוזיקאלית התיאטרונית בגיל 14 בהלחנת מחזמר לתיאטרון ילדים שהוצג משך שנה וחצי על בימה מקצועית בבוקרשט. הופעת בכורה זו בישרה קריירה מקצועית עשירה ומגוונת לעשרות השנים שנכונו לדובי בתחום המוזיקה בכלל, ובעולמה של המוזיקה לאמנויות המופע: לתיאטרון, לקולנוע ולטלוויזיה בפרט", נכתב בנימוק השופטים.

"יריעת יצירותיו של דובי זלצר מתפרשת מן ה'הבימה הזעירה' של הלהקות הצבאיות, דרך כעשרים מחזות זמר שנכתבו ושהופקו על הבימות הגדולות של התיאטרון", כל המשיכו וכתבו השופטים כשהם מונים חלק מהיצירות הקאלטיות עליהן חתום זלצר, ביניהן "קזבלן", "עוץ לי גוץ לי", "איי לייק מייק", "המגילה" ו"שירי החומש" ו"רביזור".

"במקביל חתום דובי על מאות שירים ופזמונים, על מחזורי שירי משוררים, על מוסיקה להצגות תיאטרון ועל יצירות סימפוניות רחבות-היקף", כתבו השופטים וציינו מפורשות שלוש יצירות: "הזהב שבאפר" המציין חמש-מאות שנים לגרוש ספרד, "אודה למגילת העצמאות" ו"קינה ליצחק" – רקוויאם לזכרו של יצחק רבין ז"ל, שהוצעה בהופעת בכורה על ידי התזמורת הפילהרמונית הישראלית בניצוחו של זובין מהטה.

מאז עלה ארצה עם עליית הנוער סמוך להקמת המדינה, זלצר הוא ממעצבי נופי התרבות של ישראל. "במוזיקה שלו, 'גבוהה' כ'עממית'", המשיכו השופטים, "משתקפת הרוח הישראלית על שלל ניחוחותיה ומצבי-הרוח שלה... ואנחנו חותמים, פה אחד: כל הכבוד".

למי למי יש יותר כבוד? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully