וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל דרום ננעל: "הגרמני הרך" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר

12.6.2014 / 19:52

בטקס שנעל את פסטיבל דרום הערב (חמישי) נודע כי "הגרמני הרך" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית הסרטים העצמאיים. "לילה אחת ביאפא" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית הבוגרים

בתום חמישה ימים עמוסי סרטים וצופים, ננעל פסטיבל דרום ה-13 שערכה מכללת ספיר בשדרות. עם נעילת הפסטיבל נודע כי "הגרמני הרך זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית הסרטים העצמאיים. בר השופטים שבחר ב"הגרמני הרך", קבע כי הסרט הינו "קומדיה אמיצה ולא מושלמת במכוון התוקפת נושאים רציניים כמו משאלת מוות ותחושת אשמה היסטורית, ועושה זאת ברוח חצופה ושובבה". סרטו של נדב בן נון מספר על יוהאן הדיכאוני המגיע לגיל שלושים ורוצה למות. הוא נבחר בעל כורחו מבין כל חברי כיתתו באוניברסיטה בגרמניה לטוס לישראל במסגרת תכנית לחילופי סטודנטים, ונוחת ביום השואה. רות, סטודנטית ישראלית בפקולטה למוזיקה, מוצאת בספריית האוניברסיטה, בספר "הגלגול" של פרנץ קפקא, שערת ראש אחת. צירוף מקרים אבסורדי מביא לכך שרות מתאימה את השערה שמצאה לשערו של יוהן, והשניים מתאהבים בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות.

"לילא אחת ביפא" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בקטגוריית הבוגרים. חבר השופטים טען כי "הסרט מצליח להזמין את הצופים לחוות מקום וזמן ייחודיים באמצעות האומץ המופגן הן בגישה לנושא והן במבע הקולנועי, תוך תשומת לב רבה לפרטים וכבוד לדמות הראשית". "לילא אחת ביפא" הוא פרויקט הגמר של הבמאית רז בר דוד ורון והמפיק דור אבירם. הסרט המתאר את סצנת הטרנסג'נדרים מספר את סיפורה של לילא, אישה הכלואה בגוף של גבר, שבמהלך לילה אחד מנסה את כוחה בחיזוריה אחר אור, בחור שפגשה בפאב.

בפרס השני בקטגוריית הבוגרים זכה הסרט "שוטה הכפר", עבודת הגמר של הבמאי רז ברקו והמפיק אילון שני. הסרט מספר את סיפורו של חיים הנשבע לאשתו כי יעשה הכל על מנת לדאוג לבנם המשותף סמי, הזקוק להשגחה צמודה, אך סמי מתדרדר, וחיים מרגיש שחייו נשמטים מבין אצבעותיו.

במענקי השלמה להפקת סרטים במסגרת התכנית ליוצרים צעירים זכו הערב חמישה יוצרים: דוד וולך, זכה במענק של 20 אלף שקלים וכמוהו גם תמרה ארדן ורותם פארן, ואילו אוהד מילשטיין וזאביק זליקוביץ' זכו כל אחד במענק של 10 אלפים שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully