וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה אם היה מדובר בחטופים מתל אביב?

14.6.2014 / 16:45

קשת החליטה לדבוק בלוח השידורים הרגיל ולשדר את "האח הגדול" במוצ"ש. בהחלטה זו, קשת מתעלמת מהציבור המסורתי, אליו משתייכים גם הנעדרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה כן יגרום לביטול התכנית?/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להאמין שאבי ניר חשב שזה יקרה לו שוב. שלוש שנים לאחר שנדרש להחליט האם תשודר "האח הגדול" במוצ"ש, כיממה לאחר הפיגוע באיתמר, זה קורה פעם נוספת. שוב מתנחלים. שוב פיגוע אפשרי בשבת. נסה עכשיו לצאת מהמלכוד אליו נכנסת מלכתחילה כמדורת השבט הלאומית, המחנך הלאומי. בפעם הקודמת זה נגמר בשידור רגיל, בטוקבקים מטונפים ובמכתב מחה"כ מיכאל בן ארי. סביר להניח שכך זה יסתיים גם בפעם הנוכחית. מינוס המכתב ממיכאל בן ארי, הוא כבר לא חבר כנסת. אולי יוני שטבון יחוש גרפומן לעת ערב.

רק טבעי לתהות האם החלטת קשת לשדר את "האח הגדול", נכון לשעת כתיבת שורות אלו, היתה שונה לו היה מדובר בנעדרים שאינם מתנחלים. ואם היה מדובר בשלושה נערים מתל אביב, האם גם אז "האח הגדול" היתה משודרת כרגיל? השאלה הזו עולה בראש כולם. עולה ולא נותנת מנוח.

אי אפשר לבוא בטענות אל אבי ניר. הוא היה חייב להחליט לשדר את "האח הגדול" הערב אחרת העונה השישית של פורמט הריאליטי היתה קורסת לתוך עצמה וכושלת קשות. "האח הגדול" הביאה את עצמה למצב הגרוע ביותר כדי שתוכל להשתקם ואז קיבלה את האירוע המתגלגל הזה. בניסיון להחיות את הבאזז ולהדוף את "דה וויס" שכבר הספיקה לעקוף אותה בטבלת הרייטינג, החליטו בתכנית להעמיד לבחירת הקהל את המועמדים להדחה והתוצאה היתה צפויה: המתמודדים שמועמדים להדחה הם המתמודדים החלשים ביותר. ב"האח הגדול" רוצים להיפטר מהמשקל המת. ביטול התכנית הערב היה מושך את ההדחה המשעממת מכולן ארבעה ימים נוספים, משכיח את העונה מהתודעה והורג סופית את המומנטום.

כוח צה"ל ביצע הבוקר מעצרים רבים בסביבת העיר חברון. דובר צה"ל
ובינתיים בחברון/דובר צה"ל

אבל יותר מהכל, החלטת קשת לשדר את "האח הגדול" מוכיחה, פעם נוספת, כי למרות יומרותיה של הזכיינית לייצג את המיינסטרים הלאומי, היא עדיין תקועה ברמת החייל בואכה הרצליה. קשת, כמו ערוץ 10 וערוץ 1, שינתה את לוח השידורים במהלך הסופ"ש ומילאה אותו בפאנלים בהם לרלרו למוות פרשנים ושאר ירקות. משרתת את הציבור החילוני שצמא לכל פיסת מידע.

ומה בדבר ציבור שומרי המסורת שייחשף למציאות העגומה רק בשעות הערב, עם צאת השבת? אה, הוא יקבל את "האח הגדול". קשת, בהחלטתה, מתעלמת מהצורך של הציבור המסורתי, אליו משתייכים גם הנעדרים. מחליטה ונקלעת שוב למתח בין חברת החדשות המובילה בישראל ובין הזכיינית המסחרית המובילה בישראל. כל אחת מושכת לכיוונה ובסוף שתיהן יפסידו. קשת תחטוף על הראש על ההחלטה המוסרית המפוקפקת וחברת חדשות 2 תחטוף על הראש כי לא תהיה על המסך בזמן הנכון. אי אפשר לנצח בקרב הזה, אפשר רק לצאת לפרסומות.

חושבים שהיה נכון לוותר על "האח הגדול" הערב? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully