וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: צ'נינג טייטום חזק יותר מדרקון

15.6.2014 / 12:35

בקרב חזיתי בין שריריו של צ'נינג טייטום ב"רחוב ג'אמפ 22" ודרקון מצויר ב"הדרקון הראשון שלי 2" נקבע כי טייטום חזק יותר. דורון פישלר סופר שטרות

יח"צ - חד פעמי

יש הרבה במשותף לשני הסרטים שהתחרו בסוף השבוע על הקהל האמריקני: שניהם סרטי המשך ללהיטים מפתיעים. שני הסרטים המקוריים – "הדרקון הראשון שלי" ו"רחוב ג'אמפ 21" יצאו בחודש מרץ השקט יחסית, והציפיות מהם לא היו גדולות – אבל שניהם הפתיעו, ריסקו את הציפיות וקיבלו התלהבות גם מהקהל וגם מהמבקרים. לכן כל אחד מהם קיבל סרט המשך, וההמשכים האלה שובצו לאמצע הקיץ, וכמובן – גם הציפיות גבוהות הרבה יותר.

והמנצחים הם: ג'ונה היל וצ'נינג טייטום ב"רחוב ג'אמפ 22". סרט ההמשך, המצחיק לא פחות מהראשון, כבש את המקום הראשון בטבלת הקופות השבועית, עם הכנסות המוערכות בכ-59 מיליון דולר – קפיצה רצינית מאז הסרט הראשון, שפתח עם 36 מיליון דולר. החבר'ה בג'אמפ סטריט הבטיחו אמנם שהם הכפילו את התקציב, אבל למעשה הסרט הוא עדיין לא-יקר במושגים הוליוודיים – כך שההצלחה שלו היא ניצחון מתוק. שווה להזכיר גם שזהו הסרט השני שמוציאים הבמאים, כריס מילר ופיל לורד, השנה: הם ביימו את "סרט לגו" – שהוא, נכון לכרגע, הסרט המכניס ביותר של השנה בארצות הברית, עם הכנסות של 256 מיליון דולר. אפשר לומר שעוברת עליהם שנה מצוינת.

"הדרקון הראשון שלי", כאמור, נחשב לסרט שולי יחסית כשיצא – אח קטן ולא חשוב לסרטי "שרק" ו"מדגסקר" במשפחת האנימציה של דרימוורקס. אבל ההצלחה הגדולה של הסרט (כמעט חצי מיליארד דולר ברחבי העולם) שינתה את המצב, ועכשיו "הדרקון" הוא ספינת הדגל של דרימוורקס, הסרט השני בסדרה יצא זה עתה, והשלישי כבר בעבודה, וייצא בעוד שנתיים. והתוצאות... סבירות לכל היותר.

הכנסות "הדרקון הראשון שלי 2" לסוף השבוע הזה מוערכות בכ-49 מיליון דולר. זה לא בדיוק רע (וזאת עלייה מהסרט הראשון, שפתח עם 43 מיליון דולר), אבל בדרימוורקס בוודאי ציפו ליותר: הסרט לא מתקרב לקנה המידה של "שרק 2" (פתיחה של 108 מיליון דולר) או אפילו "מדגסקר 2" (63 מיליון). התגובות המצוינות לסרט, והעובדה שהוא סרט האנימציה המשמעותי היחיד בקיץ הזה, מבטיחות לו חיים ארוכים בקולנוע, ולכן סביר שהוא יסיים את דרכו כסרט מצליח למדי – אבל סדרת הדרקונים, מתברר היא לא ממש ה"מלחמת הכוכבים" החדש אחרי הכל. וזאת בעיה עבור דרימוורקס, אולפן שייצר בשנים האחרונות הרבה יותר אכזבות מלהיטים.

במקום השלישי השבוע ניצבת "מליפיסנט" עם כ-19 מיליון דולר (והכנסות כוללות של כ-165 מיליון דולר בארצות הברית, וכ-400 מיליון בכל העולם); "אשמת הכוכבים", אחרי שכל מעריצי הספר נהרו אליו בסוף השבוע הראשון, נפל בסוף השבוע מהמקום הראשון לרביעי, עם כ-17 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully