וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן הישראלי שהחליף את בריטני ספירס וגרף שבחים מ"טיים"

17.6.2014 / 0:59

לפני שנה וחצי גל וולינץ הגיע לכותרות עקב פיטוריו מעבודתו כמורה לאמנות בשל עבודותיו הפרובוקטיביות. אתמול אתר "טיים" שיבח קליפ ויראלי שלו, בו הוא מחליף את בריטני ספירס. ריאיון

"הבחור הזה החליף את בריטני ספירס בעצמו בקליפ ' Work B**tch' והתוצאה מהפנטת", כך כתב אתמול (שני) אתר "טיים" על קליפ של אמן הווידאו גל וולינץ, "Hi Brit" שמו, אותו שיתף ה"טיים". הקליפ הוא אדפטציה של וולינץ לקליפ של ספירס "Work B**tch", ובה הוא שיבץ צילומים של עצמו במקום דמותה של ספירס. הקליפ זכה ל-200 אלף צפיות עד לרגע זה (17 ביוני, קצת אחרי חצות) והוא ממשיך לזנק מעלה במהירות גבוהה.

גל וולינץ (31) הוא אמן וידאו, עורך ומורה לאמנות. הוא הגיע לכותרות לפני שנה וחצי, בעקבות פיטוריו מעבודתו כמורה מחליף לאמנות בבית הספר הדמוקרטי בחולון, לאחר שתלמידיו גילו את עבודותיו דרך חשבון הפייסבוק שלו. הנהלת בית הספר טענה כי תכני העבודות שלו אינם ראויים לצפייה למי שלא מלאו לו 18 שנה, ועל כן הופסקה עבודתו בבית הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני עוסק בפוליטיקה של גוף בתרבות פופולרית". גל וולינץ מתוך הקליפ "HI Brit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לא ציפיתי לכזאת הצלחה", אומר וולינץ לוואלה! תרבות בעקבות התהודה העולמית שבה זכה, "העבודה הזאת יצאה ממקום של להבין או לחפש מה זה ויראלי ברשת. אילו אלמנטים יכולים לגרום לעבודה להיות ויראלית. כמובן שלא חשבתי שתהיה כזאת הצלחה".

- העבודות שלך עוסקות לא פעם בדימויים שלנו על הגוף, וכך גם ביצירה זאת.

"מדובר בעבודה שהיא חלק מרצף של עבודות שלי שעוסקות בגוף שונה, בהתבוננות שלי על עצמי ובהתבוננות של הסביבה עליי. אני עוסק בצורות של גוף או בפוליטיקה של גוף בתרבות פופולרית, במקרה הזה - זאת בריטני ספירס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בריטני ספירס היום נראית כמו חיקוי של עצמה". גל וולינץ מתוך הקליפ "HI Brit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- מה לכד אותך בדמותה של בריטני ספירס?

"אני לא מתייחס אליה אישית אלא לדימוי. התדמית שלה בעיניי מסתורית מאוד, ומסקרנת אותי מאוד. יש בה משהו. על אף על ההיסטוריה שלה, על אף הנפילות שלה, על אף מחלות הנפש שהיא נאבקת בהם, ועל אף שהיום היא סוג של חיקוי של עצמה. היא לא רוקדת כל כך, היא לא שרה, ועדיין העולם מתגייס לעזור לה ונורא רוצה בהצלחה שלה. נורא מעניין אותי איך זה קורה. מעבר לזה, מבחינה ויזואלית התעניינתי בצפייה בהמון סרטונים של קאברים לקליפים. הם כולם נראים אותו דבר, ועניין אותי לייצר איזושהי אסתטיקה חדשה שלא קיימת ביוטיוב. משהו מרענן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ב'טיים' התייחסו אליי כמו אל מעריץ של בריטני, זה הצחיק אותי". גל וולינץ מתוך הקליפ "HI Brit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- ב"טיים" אמנם התלהבו מהקליפ שלך מאוד, ועם זאת התייחסו אליך כמו אל מעריץ של בריטני (תוך שימוש בביטוי superfan) ולא כאל אמן. זה עצבן אותך או שעשע אותך?

"נכון, במקומות כמו הטיים מתייחסים אליי כמו סופר פאן, כמו מעריץ גדול של בריטני, כמו סופר מעריץ. זה הצחיק אותי. זה ממש הצחיק אותי. עכשיו זה שיא ההתלהבות, שיא ההייפ, ולאט לאט יכירו בי עוד דברים, ויראו דברים פחות מתנחמדים שלי, וזה ייצר קונטקסט חדש".

"בכל פעם ממליכים איזה סרטון", מוסיף וולינץ, "זה עולם של בומים, ועוד יומיים שלושה ישכחו ממני. סף הגירוי שלנו הוא כבר שחוק. אי אפשר כבר לדבר על גבוה ונמוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפיטורים היו חווייה טראומטית עבורי". גל וולינץ מתוך הקליפ "HI Brit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- מה אתה חושב על פרשת הפיטורים בפרספקטיבה של שנה וחצי לאחור?

"אני לא אשקר לך, זה היה טראומטי עבורי. התאכזבתי מהם, עמדו שם אנשים עם יותר ניסיון ממני, זאת היתה השנה הראשונה שלימדתי, זרקו אותי לאריות. הפכתי לשעיר לעזאזל של כל תחלואות בית הספר של אותה שנה. גם כל החשיפה של זה בתקשורת היתה טראומטית. נוצרה תחושה שאני נהנה מהפרסום של זה, אבל מבחינתי סבלתי בימים שזה פורסם. כמו עכשיו, לא היתה לי כוונה להתפרסם, העליתי פוסט בפייסבוק וזה התחיל להתגלגל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפנטזיה הכי גדולה שלי היא לעבוד עם בריטני". גל וולינץ מתוך הקליפ "HI Brit"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- מה הפנטזיה הכי גדולה שלך?

"הפנטזיה הגדולה שלי זה ליצור יצירה עם בריטני ספירס, שבה אשחזר את הערב שבו היא השתגעה וגילחה את השיער שלה. רק שהפעם אני אהיה בתפקיד שלה והיא בתפקיד הפפראצי, היא תצלם אותי. אני מקווה שהסרטון הזה יגיע אליה ובעזרתו אולי זה עוד יקרה".


עדכון, 17 ביוני בשעה 20:00: הקליפ של גל וולינץ ביוטיוב עבר את מיליון הצפיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully