וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": ילדים זו שמחה

ניב שטנדל

17.6.2014 / 9:56

"משחקי הכס" סגרה עונה רביעית וניב שטנדל נפרד מהמתים, מברך על החיים – ומתכנן כבר את האקשן בעונה הבאה. זהירות, דרקונים כלואים לפניכם

המתקפה האחרונה לעונה זו על הקאסט של "משחקי הכס" הסתיימה. מניין ההרוגים: טיווין לאניסטר, שיי, ג'וג'ן ריד, ילדה אחת במירין. כן בוצע וידוא הריגה בייגריט (ובעוד כמה מאות עורבים ופראים). על סף מותם: האחים לבית קלגאן. ניצלו ממוות ודאי: טיריון לאניסטר, ג'ון סנואו, בראן סטארק. הספק לא רע בשביל פרק אחד.

זה היה יום אינטנסיבי בווסטרוז, יום בו עלילות רבות הגיעו לשיאן הדרמטי: טיריון התייצב לעימות אחרון עם האנשים שבגדו בו; סרסיי פרקה כל עול; אריה וכלב הציד פגשו בבריאן ובפודריק כדי להכריע בסוגיה מי הצמד הכי מגניב ביבשת; דאינריז אפסנה את הדרקונים; ג'ון סנואו פגש במלך שמעבר לחומה; סטאניס באראתיאון – גם; ובראן הגיע, סוף סוף, לעורב בעל שלושת העיניים. בלטו בהיעדרם: בייליש וסאנסה, הטיירלים, ברון וסר ז'ורה. פחות בלט בהיעדרו: ריקון, שלאף אחד לא אכפת מה עובר עליו מאז שהופרד מהמשפחה.

הפרק העשירי ב"משחקי הכס" נקרא "הילדים", על שם הגזע החדש שהצטרף למפת הגזעים הבלתי נגמרת של ווסטרוז. אבל נדמה שב"ילדים" הכוונה לא רק ליצורים עם הזיקוקים שאספו את בראן אל מאורתם (איפה זה? קרקוזה?), אלא גם לילדים החשובים ביותר בסדרה: ילדי משפחת סטארק וילדי משפחת לאניסטר.

על ילדי משפחת סטארק עבר עוד יום קרבות. ג'ון סנואו כבר היה בדרכו להצטרף לאחוזת הקבר המשפחתית, כשפרשיו של סטאניס הפתיעו את הפראים וכבשו את המקום כמעט ללא קרב. גם בראן, שמצא את עצמו במרכזה של מתקפת זומבים, כבר היה חוזה במותו אלמלא אלו היו עיניו לבנות לגמרי באותו רגע. הוא איבד עוד חבר לדרך (ג'וג'ן), אבל לפחות הגיע למחוז חפצו. ואריה היתה עדה לקרב המרשים מכולם: זה שבין בריאן לסנדור. המפגש בין צמד הלא-אבירים הוביל לעימות בלתי נמנע שהיה כשלעצמו אחד משיאי העונה. לא זכור לי מתי מצאתי את עצמי מריע במהלך קרב לשני הצדדים, ובה בעת חושש בכל לבי שאחד מהם עומד להפסיד. זו הצרה עם "משחקי הכס": היא כל כך מפתיעה, שאתה תמיד מאמין שהיא עלולה לשלוח את אחד מגיבוריה אל העולם הבא בלי למצמץ.

הסימפטיה לבריאן – האבירה הכי אבירית בווסטרוז – מובנת, אבל אי אפשר להתכחש לקסם של כלב הציד, שלא עוזב אותו גם כשהוא מקלל נשים וילדות, משחק מלוכלך ונראה כמו היצור הכי מפחיד בעולם שמלא לעייפה ביצורים מפחידים. הקרב הנפלא בינו לבין בריאן לא היה רק קרב בין גבר לאישה (לא שאפשר היה להבחין בכך), אלא גם קרב בין אסכולות לחימה, בדומה לאימונים שעבר ג'יימי לאניסטר אצל ברון. זה היה סטייל אצילי נגד חספוס מלוכלך, והסטייל ניצח.

החדשות הטובות הן שלא רק שבריאן ניצחה, אלא שסנדור לא מת. נכון, הוא טוען שאין לו סיכוי לשרוד אם אין במקרה איזה מלומד מאחורי אחד הסלעים, אבל אל תאמינו לו. אחיו, ההר, לא עובר טיפול החייאה חריג במעלה מלך רק כדי לשמש כחיית השעשועים של סרסיי. הקרב המיתולוגי בין השניים בוא יבוא. עד אז, סנדור יוכל להיאסף לקן הנשרים ואולי, כמו שפילל, לעשות לסאנסה את מה שלא הספיק לעשות בעבר.

אריה סטארק

אז ג'ון הצטרף לכוחותיו של סטאניס, בראן לומד לעוף, סאנסה היא מלכת הבקעה ורק אריה, האדם האמיץ ביותר ביבשת, שוב לבדה, בדרך לעוד הרפתקה לא ידועה. כי אריה היא אבן מתגלגלת. לא הרבה קרה לה העונה בדרך לעוד פגישה מפוספסת עם בן משפחה, אבל היא דמות כל כך מוצלחת שזה בכלל לא משנה. וחוץ מזה, רשימת החיסול שלה מצטמצמת מאליה (ג'ופרי, טיווין, אולי גם כלב הציד וההר), אז למה לא לקחת חופשה בבראאבוס?

הסטארקים הם משפחה פסיבית למדי. למרות שהם מנסים שוב ושוב לקחת את גורלם בידיהם, נדמה שהכל פשוט קורה להם: בראן מותקף על ידי המהלכים הלבנים, אריה מופתעת על ידי בריאן, ג'ון סנואו ניצל בזכות הופעתו של סטאניס. הלאניסטרים, לעומת זאת, הם משפחה של יזמים: סרסיי יוזמת עימות עם אביה, ג'יימי יוזם את שחרורו של אחיו וטיריון יוזם מסע נקמה.

הדבר החשוב ביותר לטיווין לאניסטר הוא המשפחה, והפרק האחרון לימד אותנו עד כמה טיווין כשל כשליט בביתו שלו. כל ילדיו בגדו בו, בזה אחר זה. סרסיי, הילדה הטובה של אבא, היתה הראשונה, כשהתוודתה בפניו על יחסיה עם אחיה – יחסים שמעמידים בסכנה את כל טיעוני הזכאות למלכות של הלאניסטרים. ג'יימי, הבן המועדף, היה השני, כשהמרה את צו אביו ושחרר את הנידון למוות. ולסיום הגיע טיריון, הכבשה השחורה של המשפחה, ונעץ את החץ עמוק בליבו של טיווין. ועוד ביום האב האמריקני.

התחמקותו של טיריון מגזר הדין שהושת עליו היתה צפויה, וצריך להודות שגם לא מתוחכמת במיוחד. אחרי המשפט המדובר, החנינה שסידר לו ג'יימי והדו-קרב שבו מת הנסיך אוברין, מאכזב היה לראות שכל מה שצריך כדי למלט את טיריון זה שני בוגדים עם גישה לכלא ולנמל. למרבה המזל, טיריון סירב להיעלם כגנב אל תוך הלילה, וניצל את רגעיו האחרונים במעלה מלך כדי לבוא חשבון עם השניים שבגדו בו יותר מכולם: שיי, הזונה שאהב, וטיווין, האב ששנא. את שיי, כמה הולם, הוא הרג במיטתה. את אביו הוא הרג בבית הכיסא. האם יש מוות מביך יותר לאדם שרואה את מקומו הטבעי על כס הברזל, מאשר מוות על כס הצואה?

שלושת ילדי סטארק מצד אחד, שלושת ילדי לאניסטר מהצד השני. וישנם עוד שלושה ילדים. נכון, הם אמנם דרקונים, אבל זה לא אומר שאין להם אמא שאוהבת אותם. אחרי שירדו מהרדאר מאז שדאינריז ופמלייתה השתקעו במירין, שוב חזרו הדרקונים לתמונה, כשאחד מהם תקף בת איכרים והרג אותה. התוצאה הבלתי נמנעת היתה עונש קולקטיבי: אחיו הדרקונים הושמו במאורה עם שלשלאות ברזל, בעוד התוקף עדיין נעדר. "שוברת האזיקים" הפכה באחת לסוהרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאחורי הסורגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובעוד הדרקונים האומללים נותרים במאורה החשוכה, מייללים כתינוקות שאמם פנתה להם עורף, דאינריז ניצבת בפני הכרעה גורלית לקראת העונה החמישית. הדרקונים היו סמל עוצמתה ככובשת אדירה שמתכננת להשתלט על כס הברזל, אבל התגלו ככוח בעייתי למן הרגע שביקשה להכשיר את עצמה כשליטה. האם בשלה השעה לנדוד מערבה ולנצל את הזעזועים האחרונים בבית לאניסטר? אם אתם שואלים אותי, התשובה ברורה מאליה. זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות ל"משחקי הכס" בעונה הבאה: דאני עושה את ווסטרוז.

dragon (2)

פורסם במקור ב-yes blog

אוהבים את "משחקי הכס"? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של yes Oh. פרקי הסדרה זמינים לצפייה ב-yesVOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully