וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: שיר חדש לדנה ברגר

20.6.2014 / 10:03

את השיר "לבנות ולהרוס" כתב מאיר גולדברג והלחינו דנה ברגר ויוסי פיין. האיזנו לסינגל השני שמלווה את הוצאתו העתידית של האלבום המסקרן

"לבנות ולהרוס" הוא שם הסינגל השני לקראת אלבומה החדש של דנה ברגר, בהפקתו של יוסי פיין. על האלבום עבדה ברגר במשך זמן רב, בשיתוף פעולה עם מאיר גולדברג, צרויה להב, איתי פרל, יהודה פוליקר, עובד אפרת ועוד. בשנה האחרונה הוחתמה ברגר בחברת התו השמיני אשר הפיקה את האלבום החדש בשיתוף עם המפיק והמנהל האישי מיכאל תפוח. ב-28 ביוני תעלה על במה אחת עם חמי רודנר וירמן קפלן באמפי שוני במופע חשמלי משותף, וב-3.9 וב-4.9 יתקיימו שתי הופעות חגיגיות לכבוד צאת האלבום בסוזן דלל בתל אביב.

דנה ברגר על השיר ועל החיבור ליוסי פיין:
"השיר הזה מסמל עבורי את המחזוריות של החיים. את הסיבוב של הגלגל. את הלונה פארק המטורף והתזזיתי של העולם שאנו חיים בו. יש משהו אפלולי, אפוקליפטי בטקסט הזה של מאיר, מחאתי לרגעים. ללכת קדימה בלי להביט לאחור. כי ממך קיבלנו (אנחנו בני האדם) את היכולת לבנות ואת האופי להרוס (הנמען הוא אלוהים, אם יש אחד כזה...) ואנחנו בונים והורסים, כותבים ומוחקים, מתחברים ומתפרקים, קמים ונופלים. נובלים ופורחים. שואפים לגדולה וחסרי מחילה. חלומות גדולים עם תחתית כפולה. עוד מילה על החיבור הנהדר שיש לי עם אדון פיין! יוסי הוביל את השיר מהאפלולית שלו אל האור. הוא קיבל ממני בלדת גיטרה כבדבדה והפך אותה לשיר הכי קצבי וסקסי של האלבום. דווקא ההפוך על הפוך שהעיבוד של יוסי מביא לשיר הזה, מדגיש וחושף עוד הרבה יותר את הכוונה. את הפרדוקס שלנו".

יוסי פיין:
"הטקסט בשיר מתחבר לכיוון החדש אליו דנה צועדת באופן טבעי. למרות שחלק מהמילים והמשפטים בשיר קצת נוגעים לדברים קשים, המסר החשוב הוא שלמרות הקשיים בחיים תמיד צריך לקבל הכול וללכת קדימה. מבחינה מוסיקלית, בשיר יש המון מלל ולכן רציתי להביא אותו בצורה כייפית, רציתי שיהיה מדליק להקשיב לה, למרות המילים הקשות. שיהיה משהו מדליק בפן המוסיקלי שיוכל לתת לדנה את הרקע המגניב ביותר שהיא יכולה לקבל. כמו רוב התקליט, השיר הזה קצבי ותזמורתי כיאה לזמרות גדולות."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully