וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת התרבות: מיצג הבמבוק הענק במוזיאון ישראל

17.6.2014 / 17:10

מוזיאון ישראל פותח את עונת הקיץ עם המיצג המסקרן Big Bambú: מיצב הבמבוק הענק של האחים סטארן הכולל 10 אלף מקלות במבוק, 80 ק"מ של מיתרי טיפוס ושטח של 500 מ"ר. ביג במבו, היוג'

מערכת וואלה!

בתום שבעה שבועות של הקמה בהשתתפות צוות מטפסי הרים בינלאומי, במהלכם הפכו 10,000 מוטות במבוק ו-80 ק"מ של מיתרי טיפוס למיצב חוץ עצום מימדים המתפרס על שטח של 500 מ"ר ומתנשא לגובה של 16 מטרים - מוזיאון ישראל בירושלים פותח את עונת הקיץ עם פתיחתו לקהל הרחב של הפרויקט הבינלאומי Big Bambú: מיצב הבמבוק הענק של האמנים, האחים התאומים האמריקנים, דאג ומייק סטארן.

במהלך השבועות האחרונים, בהם הוקם ה"ביג במבו" על ידי צוות בינלאומי של 28 מטפסי הרים ועוזרים, הגיעו מבקרים רבים לצפות בתהליך ההקמה של המיצב. הבנייה נעשתה ללא תכנית מסודרת ובתהליך עבודה קבוצתי, כאשר כל אחד מחברי צוות ההקמה תרם את חלקו ליצירת יצירה קבוצתית אדירת מימדים. בעודם תלויים בין שמיים לארץ, עסקו חברי הצוות בקשירת מוטות במבוק אלה לאלה, ביצירת עשרות מטרים של שבילים המתפתלים בתוך "יער הבמבוק" ובהקמת מרפסות במיקומים שונים, אשר לכל אחת אופי משלה ומראה ייחודי הנשקף ממנה.

יוצרי המיזם רואים את המבנה כאורגניזם חי עם DNA משלו. במרכזו עומד מגדל עם סליל כפול – מעין צופן גנטי של ה"ביג במבו". אולם, מתוך המגדל המסודר התפתח המיצג באופן כאוטי תוך שהוא מושפע מהסביבה המקיפה אותו ומהצוות הגדול שיצר אותו. בדומה לאחים סטארן, שהם תאומים זהים אך שונים זה מזה בשל השפעת הסביבה והאנשים שמקיפים אותם, כך גם לחללים הפנימיים ולשבילים של המיצג יש את אותו צופן גנטי למרות שהם שונים אלה מאלה.

האחים סטארן פעילים בעולם האמנות, כצוות, החל משנות ה-80. לפני מספר שנים החלו האחים בפרויקט ה"ביג במבו" - מיצבי חוץ עצומים עשויים אלפי מוטות במבוק. עד כה נוצרו פסלי במבוק על גג מוזיאון המטרופוליטן בניו-יורק, בביאנלה לאמנות בוונציה, במוזיאון לאמנות מודרנית ברומא ובמוזיאון נאושימה ביפן; עקרונות היסוד הם דומים אך בכל מדינה מקבל הפסל צורה ואופי בהתאם למקום שבו הוא נוצר ולצוות האנשים שהקימו אותו. עבודתם במוזיאון ישראל היא היצירה הגדולה ביותר שנוצרה עד כה במסגרת ה"ביג במבו", והאמנים כינו אותה בשם "5,000 זרועות לאחוז בך". פייר? התרגשנו.

התערוכה תוצג בגן האמנות של מוזיאון ישראל עד לסוף אוקטובר 2014. הכניסה מגיל 6 ומעלה. כניסת ילד מגיל 6 עד 13 עם מבוגר מלווה בלבד (עד שני ילדים לכל מבוגר). מחיר כניסה: 5 ¤ לילד עד גיל 17 ולאזרח וותיק, 10 שקלים למבוגר. שעות הכניסה לתערוכה הן בהתאם לשעות הכניסה למוזיאון.

חולים על במבוק או מעדיפים קבוקים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully