וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצוף עכברוש

5.11.2000 / 13:39

יהושע סימון על תערוכתו הנדיבה של איש האשכולות הפעלתן רועי רוזן


התערוכה הכי טובה בתל אביב היום היא ללא ספק תערוכתו של רועי רוזן, המוצגת בגלריה רוזנפלד. רוזן מציג בתערוכה את הציורים משני ספריו שיצאו לאור לאחרונה: הראשון, "פנים משונות" (הוצאת הד-ארצי), הוא ספר ילדים, והשני, "לוסי" (הוצאת שדוריאן), הוא ספר מבוגרים.

אחרי שפרסם בתחילת השנה מאמר רחב ידיים ורב-רבד על האמנית היהודיה-הבלגית הנעלמה ז'וסטין פראנק בכתב העת "תיאוריה וביקורת", ואחרי שהציג חלק מעבודות הנייר של פראנק במוזיאון הרצליה (בתערוכה "מלאך ההיסטוריה"), רועי רוזן פונה להציג את הציורים משני ספרי האמן המצוינים פרי עטו.

גלריה רוזנפלד היא בעלת מיקום מעולה והיא מהחללים המועדפים בעיר. בקומה העליונה של הגלריה מוצגים ציורים מתוך הספר "פנים משונות" (סדרה של שישה הדפסים מהספר מוצעת למכירה במקום), שמספר על הילדה נעמי אלביסה, המבקשת להחליף את פניה ועושה בהם שינויים. הציורים בצבע עשירים בפרטים, וכפי שאפשר להבין, הסיפור לא נועד רק לילדים.

בקומה התחתונה מוצגים הציורים מתוך "לוסי", סיפור אהבה של בחור יהודי חולה אסטמה החי בניו-יורק בשנות השמונים של המאה העשרים. הציורים הם בשחור-לבן, והם תלויים על לוח שעם לאורך קיר הגלריה, כשלצידם דוגמאות מן ההשפעות וההקשרים האמנותיים של העבודות: מאמנות נוצרית, דרך ספרו של ליאו סטיינברג על מיניותו של ישו, ועד עבודות קודמות של רוזן.
מעבר לכשרונו בציור ובכתיבה, רוזן ניחן בנדיבות יוצאת מן הכלל, ובתערוכתו הוא אינו חוסך מהצופה את התענוגות שהוא מסוגל להעניק לו.


*תערוכתו של רועי רוזן מוצגת בגלריה רוזנפלד (רח' דיזנגוף 147) עד 15 בנובמבר

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully