וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל פיקס: ריאיון עם כוכבי הסדרה "התיקון"

21.9.2014 / 0:00

סדרת הדרמה מכמירת הלב "התיקון" חוזרת לעונה שנייה, ולכבוד המאורע המרגש, שני כוכבי הסדרה מספרים איך בכלל מתכוננים לתפקידים שכאלו ומה צפוי בהמשך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איידן יאנג ואדלייד קלמנס, כוכבי "התיקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעם בכמה זמן מגיעה סדרה משום מקום. בלי שמות גדולים או מסעות קידום מפלצתיים, היא עושה דרכה אל המסך והופכת עד מהרה לחביבת המבקרים ול?סדרה הכי טובה שאתם לא רואים?. בשנה שעברה היתה זו ?התיקון?, שהשום מקום ממנו הגיעה היה פיתוח ארוך שנים ב- AMC, רשת הכבלים שהביאה לנו קלאסיקות מודרניות כ?מד מן? ו?שובר שורות?, והפכה לסדרה המתוסרטת הראשונה של ערוץ סאנדאנס, הזרוע הטלוויזיונית של פסטיבל הקולנוע העצמאי המפורסם.

בעונתה הראשונה עקבה ?התיקון? אחרי דניאל הולדן, שבילה את שני העשורים האחרונים באגף הנידונים למוות לאחר שכנער הורשע ברצח חברתו. ערעורים חוזרים ונשנים מצדו הצליחו לדחות את הוצאתו להורג, עד שגילויים חדשים בחקירת האירוע מביאים לשחרורו. דניאל יוצא לחופשי כשהוא כמעט בן 40, ונאלץ להתרגל מחדש לחיים בעיירה הדרומית השמרנית בה גדל, למשפחתו, ובמיוחד לגיסתו החדשה טוני, הנשואה לאחיו החורג. הביקורות החיוביות מהסדרה המפתיעה הביאו במהרה לחידושה לעונה נוספת.

?לפעמים היא טורדת מנוחה, לפעמים מאירת עיניים, ולפעמים מאוד משחררת?, מסביר בשיחה טלפונית איידן יאנג, המגלם את דניאל, את מורכבות הסדרה, שהיא אולי גם סוד הקסם שלה. ?זה הפרויקט הכי מספק שיצא לי לעבוד בו?, מוסיפה השחקנית אדלייד קלמנס, המופיעה לצדו כטוני, וחולקת שבחים ליוצר ריי מקינון. ?הוא גאון יצירתי וקולנוען ברמה הכי גבוהה. כבר בקריאה ראשונה של התסריט היה ברור לי שיש כאן משהו מיוחד. מאותו הרגע הסתקרנתי, במיוחד מדמותה של טוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האתגר הכי גדול עם דניאל היה להישאר ממוקד". מתוך "התיקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מתכוננים לתפקיד כזה?

?באתי עם רעיון ספציפי עבורה, ולדעתי זה עבד. טוני היא נוצרייה אדוקה, אבל היא לא הדתייה הסטריאוטיפית. קיבלתי את הרושם שכילדה היא לא זכתה להרבה הכוונה, והדת היתה הפתרון היחידי שניתן לה. הנצרות נתנה לה גם כיוון וגם קהילה להשתייך אליה, אבל היא לא צרת אופקים כמו דמויות דתיות אחרות".

יאנג: ?אני נפגשתי עם בחור שריצה תקופת מאסר ארוכה, ואחד הדברים הבולטים בו היה שתפיסת הזמן שלו היתה שונה לחלוטין מזו שלי. לקחתי את החוויה הזו לתפקיד, רק שעם דניאל היא מתבטאת לא רק בזמן, אלא הוא תופס את כל העולם אחרת לגמרי מהסביבה שלו".

ומה היה האתגר הכי גדול שלכם?

?האתגר הגדול ביותר עם דניאל היה להישאר ממוקד. כל האנשים בחיים שלו השתנו בעקבות הפשע ההוא מלפני המון שנים, ובתוך הקשרים שלו איתם הוא לומד לזהות את ההשפעה שהיתה לו עליהם. כל אחד הושפע באופן שונה לחלוטין".

קלמנס: ?התמימות שלה. בתור מי שגדלה מסביב לעולם, היה לי קשה מאוד למחוק את זה ולהצטמצם לעולם הקטן שמרכיב את חייה של טוני. היא גם מאוד אמוציונלית, ולא לגמרי בשליטה על הרגשות שלה?.

הרגשות של טוני חווים טלטלה רצינית עם שחרורו של דניאל. בין השניים נרקם קשר בלתי אפשרי, שמתחיל להתפתח עם חזרתו של דניאל הביתה, ומהווה את אחד מצירי העלילה המרכזיים בסדרה.

יאנג: ?זה נושא מאוד עדין. דניאל מסתבך עם אישה נשואה שהיא גם נוצריה אדוקה, בעיירה שמרנית באופן קיצוני. הרגשות של דניאל כלפי טוני מלאי אהבה והערכה, וסואנים בהמון מובנים. הוא מתחיל להרגיש שוב. בשבילו, להכיר ברגשות שנשארו בו אחרי השנים הקשות והמצלקות בכלא, זה דבר שכואב לו באופן פיזי. השריר של האהבה מתעורר לחיים, וזה מספיק כדי כמעט לשתק אותו. אני לא בטוח אם הוא מסוגל לזהות אם זו אהבה, אבל יש לו תשוקה וודאית להיות קרוב אל טוני עד כמה שהוא יכול".

קלמנס: ?טוני מרגישה מעין תגובה כימית לנוכחות של דניאל, אבל באותו זמן יש בה גם אהבה גדולה לטדי, בעלה. הכוונות שלה טובות, היא בסך הכל מנסה להיות בן אדם טוב".

יאנג: ?מבחינתה דניאל הוא אדם הזקוק לגאולה, אך הגאולה הזו לא מקרבת אותו אל האל או אל הדת, אלא אל השליחה, אל המלאכית שהציגה לו את הרעיון. מערכת היחסים שמתפתחת ביניהם היא יוצאת מגדר הרגיל. הם נמשכים כמו מגנט אחד אל השנייה, והשלכות של חיבור כזה הן אדירות וקשות. הפעם היחידה שדניאל הרגיש משהו כזה הסתיימה באופן הכי נורא שיש, בפשע שהוא אולי אשם בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דניאל הוא כמו ילד המגשש דרכו בחושך". מתוך "התיקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן מקרי, איידן יאנג ואדלייד קלמנס גדלו שניהם באוסטרליה, והגיעו אל ?התיקון? אחרי תפקידים קטנים בסרטים גדולים, ולהיפך. גם ?התיקון? לא הפכה אותם לשמות גדולים: למרות התגובות החיוביות, הקהל לא נהר אחריה בהמוניו. היא נתפסה כסדרה פחות נגישה בעקבות הטון המהורהר, הקצב האיטי והעיסוק בתמות דתיות ופילוסופיות על רקע נופים מדרום ארצות הברית. אלו בדיוק הגורמים שהפכו את ?בלש אמיתי? ללהיט הענק של החורף האחרון, וניתן לשער שהעונה הקרובה תמשוך אליה צופים שיקוו למלא באמצעותה את החלל שהותירו אחריהם ראסט קול ומרטין הארט.

אחד מקווי הדמיון הנוספים בין שתי הסדרות הוא כמובן תעלומת הרצח: למרות שחרורו מהכלא, דניאל הוא עדיין אחד החשודים ברצח של האנה דין, אשר נאנסה ונרצחה באכזריות בלילה שכמעט אף אחד לא יודע מה קרה בו, אך רבים מתושבי העיירה בטוחים כי הוא האשם הבלעדי. בסיום העונה הראשונה הוא מוכה באופן ברוטאלי על ידי אחיה של האנה וחבורה של תוקפים במסיכות, במה שהיווה עבור הצופים תזכורת כואבת לכך שדניאל צריך עדיין להלחם על חפותו.

מאחר ואני משוחחת איתך, אני יכולה להניח שדניאל שרד את התקיפה?

?בצורה זו או אחרת, הוא שורד את המקרה. בעונה השנייה הוא נאלץ לחקור את החלל שבין החיים והמוות. מצב הביניים הזה יימשך לאורך העונה כולה, עד שדניאל יבין שהוא רוצה לחיות, ללמוד מה זה להיות בחיים".

מה עוד צפוי לנו בעונה הזו?

?דניאל ינבור בחוויות שעבר בכלא, בזכרונות הקשים ובצלקות שנשארו מהתקופה ההיא. במהלך תקופת המאסר, כל מה שקרה בלילה ההוא התנפח לממדים עצומים. הוא התעסק בו המון, ועכשיו, כשהוא חופשי, הוא תוהה אם ההתבוננות הפנימית הזו הובילה אותו בכיוון הנכון. האם הוא שיקר לעצמו לגבי מה שקרה בלילה ההוא? האם תחושות האשמה חלחלו עמוק מדי? דניאל מתחיל לפקפק בידיעה שלו אם הוא אשם או לא, ויחפש תשובות לאורך העונה השנייה?.

מה לגבי טוני, האם היא מאמינה בחפותו של דניאל?

קלמנס: ?לדעתי היא בכלל לא חושבת על זה. בין אם הוא חף מפשע ובין אם לאו, זה לא משפיע על מה שקורה ביניהם".

האם אי פעם נגלה מה קרה בלילה ההוא?

יאנג: ?דניאל יוצא למסע אפל אל מחוזות הסיבה והתוצאה. כמו ילד המגשש את דרכו בחושך, הוא משאיר אחריו שובל של הרס. הוא מנסה לגלות את האמת על מה שקרה, ובאותו הזמן מנסה לחיות ולסלוח לעצמו עד כמה שהוא מסוגל?.

קלמנס: ?בעיניי זה לא משנה אם הוא ביצע את הפשע או לא, השאלה היא אם הוא בכלל מסוגל לעשות את זה?.

יאנג: ?העונה הקודמת הסתיימה באלימות נוראה, ולא הייתי בטוח שנצליח לשחזר את השיא הרגשי הזה. הייתי מאוד מופתע לגלות לאן העונה הנוכחית הולכת — לקראת קרשנדו דרמטי בו נקבל תשובות וודאיות לשאלות שנשאלו בעבר".

העונה החדשה של "התיקון" תהיה זמינה לצפייה ב-HOT VOD החל מה-24 בספטמבר.

לא יכולים לחכות לעונה השנייה של "התיקון"? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • התיקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully