וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש שנים: מה קרה בעולם מאז מותו של מייקל ג'קסון?

מיטל קויפמן

25.6.2014 / 0:00

היום מציינים ברחבי העולם חמש שנים למותו של מלך הפופ. המעריצים עדיין מבכים את לכתו, בני משפחתו ממשיכים לריב על כספי הירושה והוא צוחק כל הדרך אל הבנק וממשיך לשחרר סינגלים

משפט מייקל ג'קסון יוצא לדרך. מערכת וואלה!
זכרונות אחרי מותי/מערכת וואלה!

ב-25 ביוני 2009 בשעה 14:26 נפל דבר: מייקל ג'קסון מת והוא בן 50. מותו הטראגי הגיע שבועות בודדים לפני פתיחת סיבוב ההופעות החגיגי עליו עמל. מעריציו האדוקים סירבו להאמין לרוע הגזירה וגדשו את רחבת בית החולים אליו הובהל הזמר לאחר שעבר דום לב בביתו בלוס אנג'לס.

ג'קסון היה אמן שנוי במחלוקת. אין ויכוח על כך שמדובר בעילוי מוזיקלי פורץ גבולות, פרפורמר מעולה ורקדן בחסד. הדבר היחיד שהעיב על כשרונותיו הרבים הוא אופיו השנוי במחלוקת. במהלך הקריירה שלו הסתבך הזמר בשלל שערוריות, בראשן פרשת הפדופילה והמשפט המסוקר ביותר בתולדות האנושות.

מותו של ג'קסון, ממש כמו חייו, היה אפוף בשמועות, תיאוריות קונספירציה והרבה כביסה מלוכלכלת שגלשה מבני המשפחה היישר לאוזני התקשורת, שלא היססה לפרסם כל פריט מידע שהפך את הסיפור לביזארי והתעלמה מהאמת העצובה: מלך הפופ איננו עוד, והעולם שבנה סביבו מתחיל להתפרק.

סברי מרנן

משפחת ג'קסון מעולם לא היתה המקבילה השחורה של משפחת בריידי. האב ג'ו גידל את ילדיו ביד קשה ומייקל טען לא פעם שסבל מאביו המתעלל, אך הודה כי המשמעת אותה הנהיג בבית היוותה חלק גדול מהצלחתו המוזיקלית.

נדמה שהאקשן האמיתי בבית המשפחה החל לאחר מותו של מייקל, שהותיר אחריו ירושה של 500 מיליון דולר. אחיו של ג'קסון נשארו מחוץ לצוואה, מה שהוביל למאבק מכוער שכלל ריאיונות סוחטי דמעות, האשמות על חטיפת האם קת'רין, הזנחה של שלושת ילדיו של הזמר המנוח ושלל סכסוכים פנימיים שגרמו למלך הפופ לעשות הליכת ירח בקברו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

וואן נייט אין פאריס

הזמר המנוח הותיר אחריו שלושה ילדים: מייקל ג'וזף ג'וניור, פאריס מייקל קת'רין ופרינס מייקל השני. ג'קסון זכה לקיתונות של ביקורת על האופן בו גידל את ילדיו, מהמסכות שנהג לחבוש להם ועד התקרית הידועה בה טלטל את בנו הפעוט ממרפסת בבית מלון בברלין.

פאריס, שהיתה בת 11 במותו של אביה, ריגשה את כל העולם כשדיברה בטקס שנערך לזכרו בסטייפל סנטר בלוס אנג'לס. היא השתתפה בתוכניות אירוח רבות ושיחקה בסרט בשנת 2011, אך בחודש יוני לפני שנה ניסתה פאריס, אז בת 15, לשים קץ לחייה. היא הובהלה לבית החולים אחרי שחתכה את זרועותיה ולקחה כדורים.

לניסיון ההתאבדות קדמו תמונות וציוצים מטרידים שהעלתה הנערה לחשבונות הטוויטר והטאמבלר שלה. המקרה המצער הוביל גל שמועות חדש בנוגע למניעים של פאריס, החל בענייני משפחה מתוסבכים ועד מופע של מרילין מנסון אליו נאסר עליה ללכת. הסיבה האמיתית לא אושרה באופן רשמי מעולם, אבל הלחצים עמם נאלצה להתמודד בשל מורשתה המשפחתית בתוספת הבלבול האופייני לגיל ההתבגרות הן סיבות מספיקות.

דוקטור ג'קיל, מיסטר מוריי

מי שהואשם במותו של מייקל ג'קסון היה רופאו האישי, דוקטור קונרד מוריי, ששהה עמו בביתו בשעה שנטל את מנת היתר הקטלנית שהובילה לדום לב. הרופא עזב את החדר לזמן קצר וכששב היה זה מאוחר מדי: ג'קסון לא נשם ומאמצי ההחייאה לא הועילו.

מוריי הועמד לדין באשמת הריגה ללא כוונת זדון. התובעים מטעם המדינה טענו שג'קסון בטח במוריי וזה מה שהוביל למותו. סנגוריו של הרופא טענו שמייקל היה לבדו בחדר שעה שנטל מינון יתר של פרופופול, סם המשמש להרגעה והרדמה בניתוחים. בתום המשפט, שנמשך כשישה שבועות, נמצא אשם. הוא נידון לארבע שנות מאסר, העונש המקסימלי לעבירה מסוג זה, אך בפועל ריצה שנתיים בלבד והשתחרר מהכלא באוקטובר 2013.

מה עשה מוריי לאחר השחרור? נסע מהקנטינה היישר לאולפנים של תוכנית התחקירים "60 דקות" ופצח בסשן סוער של האשמת הקורבן. מוריי סיפר שג'קסון היה מכור לסמים, רמז שהיה פדופיל ושהוא נטל את הסם הקטלני בעצמו. קונראד טען שהיה נגד שימוש בסם, מה שלא התיישב עם העובדה שהוא רכש כמות מפלצתית של 15 ליטרים של פרופופול. שיהיה במזווה, ג'סט אין קייס.

"השמועות על מותי מוגזמות מאוד"

כמו בכל אירוע טראגי, גם מותו של מלך הפופ לווה בתיאוריות קונספירציה רבות ויצירתיות במיוחד, ומעריצים אדוקים טוענים שג'קסון ביים את מותו והוא עדיין חי. הרשת מלאה בסרטונים שמסבירים שמייקל מאס בחוסר ההערכה ועננת הפדופיליה שהמשיכה לרחף מעל ראשו, והבין שהדרך היחידה להיפטר מהתדמית שנוצרה לו היא למות.

אם להאמין לסרטונים הרבים, התמונה של ג'קסון מהאמבולנס היא למעשה תצלום מהאייטיז שעבר עיבוד חובבני בפוטושופ וגופתו מורכבת מראשו שלו וגופו של בובי בראון המנוח, כולל אותה חליפה ואפילו אותם סידורי פרחים שמקיפים את הארון.

מיטיבי הלכת טוענים כי מייקל נכח בלוויה של עצמו וכל בני משפחתו מודעים לבלוף הגדול. איך מלך הפופ מעביר את ימיו בתור מת מהלך? מביים את הקאמבק הגדול שלו, כמובן. כשצופים בהופעה שלו מטקס הבילבורד בחודש מאי האחרון, ניתן להתבלבל ולחשוב שההולגרמה המצמררת שלו היא בעצם הוא עצמו.

מאני טיים

מותו המפתיע של ג'קסון הגיע שלושה שבועות בלבד לפני שפתח סיבוב הופעות חדש ומרגש שהיה אמור לסמל את הקאמבק שלו. לאחר מותו צצו בעיות רבות שקשורות לביטוח המופע והמפיקים נשארו עם חובות על סך 300 מיליון פאונד.

עם זאת, מותו של הזמר לא קטע את הקריירה שלו ובעזרת חברת התקליטים ובני משפחתו, שזיהו את הפוטנציאל הכלכלי עוד לפני שהגופה התקררה, מורשתו המשיכה להתקיים ודיסקים, סרטים וספרים בכיכובו המשיכו להציף את החנויות ולשבור שיאי מכירות. כך למשל הסרט התיעודי "This is it" שכלל קטעים מההכנות לסבב ההופעות ונחשב לאחד הסרטים התיעודיים הרווחיים ביותר של כל הזמנים.

כאמור, הנוכחות של ג'קסון הגיעה לשיאה השנה בטקס פרסי הבילבורד, שם הוא הופיע. טוב, לא הוא אלא הולוגרמה מציאותית ומצמררת במיוחד שלו. מאוחר יותר השנה שוחרר דואט של ג'קסון המנוח עם מי שנחשב ליורשו הטבעי, ג'סטין טימברלייק (ע"ע).

הכל אודות ג'סטין

כשג'קסון הלך לעולמו, לא היה בעולם אמן מספיק ראוי כדי לשאת בתואר היורש של מלך הפופ (קצת מגוחך בהתחשב בעובדה שלאורי גלר כן הצליחו למצוא יורש, אבל זה נושא לכתבה אחרת לגמרי). אף אחד לא חשב שג'סטין טימברלייק, הילדון החביב עם התסרוקת הגרועה ביותר שידע עולם הפופ, יהיה ממשיך דרכו של המלך המנוח.

כיום, אחרי חמש שנים, ניתן לומר כמעט בודאות שג'סטין הצליח להשלים את המהפך ובעזרת כישרון מוזיקלי יוצא דופן, תנועות ריקוד מרשימות וארסנל כובעים, הפך למלך הפופ של ימינו.

השוואות בין השניים נערכות כבר שנים ומגיעות לשיאן בימים האלה ממש, אחרי שחרור הסינגל "Love never felt so good" בו השניים משתפים פעולה. השיר נכתב על ידי ג'קסון ופול אנקה כבר ב-1983, וזכה לטאץ' מודרני ומקפיץ מידיו עטויות הכפפות של טימברלייק, שכבר הבטיח את מקומו בהיכל התהילה של עולם הפופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully