וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 15: תנו לרוני דניאל לנצח

אביעד "צפניה" קדרון

27.6.2014 / 0:00

הופעותיו של רוני דניאל ב"אולפן שישי" ובמהדורות החדשות הן הציפרלקס הלאומי. אין מנוס: רוני דניאל הוא הכרמלה מנשה של כולנו. טור הטלוויזיה של צפניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכל שאלה תשובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגיע הזמן להפסיק עם הציניות ולהודות באמת: רוני דניאל הוא הדבר הכי טוב שקרה לישראל מאז, אולי, הניצחון הראשון באירוויזיון. מאחד, ציוני, לאומי, מחזק לבב אנוש וזו רק ההתחלה. המקטרגים יאמרו שדניאל, פרשן צבאי במקצועו, מזדהה יתר על המידה עם מושא פרשנותו. הוא לא פרשן צבאי, הם יאמרו, הוא דובר צה"ל. תנו להם להגיד. האם אתם זוכרים איך בכלל קוראים לדובר צה"ל? בדיוק.

בואו נכה על חטא. פשענו בדרך בה התייחסנו לרוני דניאל. וחבל, כי הוא הדבר האמיתי. בנימין נתניהו כבר איבד את זה מזמן. איראן איראן ועוד פעם איראן. לעזאזל, ראש ממשלת ישראל כבר לא זוכר כיצד נראית מסיבת עיתונאים ישראלית. ולתוך הוואקום הלאומי הזה נכנס, באמונה יוקדת, רוני דניאל. ממלא את אחד התפקידים הכי חשובים במדינה כה קטנה וכה מאויימת כמו ישראל - הדובר של המדינה.

אנחנו הרי צריכים שיגידו לנו כיצד להתנהג. בלי הנחייה לאומית, אנחנו עדר בבונים במקרה הטוב. "כוכב הקופים"? אה, זה רימייק של הקמת המדינה. הופעותיו של רוני דניאל ב"אולפן שישי" ובמהדורות החדשות הן הציפרלקס הלאומי. מרגיע, מחבק אך לא שוכח לאיים. הילדים של כולנו הם החיילים של כולנו ורוני דניאל הוא הכרמלה מנשה של כולנו. דואג לעדכן מדי ערב מה קורה, מה יקרה ומה צריך לקרות.

רוני דניאל וערד ניר. צילום מסך, צילום מסך
אל אל, ישראל/צילום מסך, צילום מסך

בועט מדרכו פוסט-ציונים שמתעקשים לאתגר את מדינת ישראל כאילו שכחו שאנחנו מדינה מוקפת אויבים. טעות היא לחשוב שרוני דניאל מגביר את החרדה. טעות שנובעת, סביר להניח, משפת גופו ומגבריותו של דניאל. לא לא. רוני דניאל עושה בדיוק ההיפך: מרגיע את החרדה. משכיב את כולנו לישון. יש על מי לסמוך. על רוני דניאל כמובן. לא על ערד ניר שממלמל דברי הבל חסרי פשר על שוויון זכויות ועל מה שקורה בשוויץ. למי אכפת ממה שקורה בשוויץ, הרי תושביה יכולים ללכת ולהרוג את עצמם בחסות החוק. לנו אין את הפריבילגיה הזו.

מתי יהיה מבצע צבאי? האם יהיה מבצע צבאי? כמה זמן הוא יימשך? מה מטרותיו? האם ננצח? לרוני דניאל יש תשובות לכל השאלות שכולנו שואלים מדי יום. ואם אנחנו לא שואלים, אנחנו צריכים לשאול. האויב לא שוקט על שמריו. הוא מתכנן את צעדיו בכל רגע. כשרוני דניאל על המשמר אפשר לישון בשקט. מכיר כל קצין בשמו הפרטי, יודע באיזו תנוחה נשקו האישי של אותו קצין מונח, תוהה, ביחד עם כולנו, למה לכל הרוחות הילד הפלסטיני הזה רץ היישר לקו האש. האם יש מתאים יותר מרוני דניאל לתפקיד המרגיע הלאומי?

לא פשוט להתבגר. אפילו קשה. נשימה אחת עמוקה ואתם כבר בדרך לשם. השילו מעצמכם את הצורך הילדותי לפקפק בכל דבר ולשאול "למה". גם אם תדעו למה זה לא באמת ישנה. אין לנו השפעה על כלום. תנו לצה"ל לנצח. אתם יודעים שאתם רוצים לתת לצה"ל לנצח. הרבה יותר קל לתת לצה"ל לנצח. תחשבו כמה טוב יהיה לכם אם צה"ל ינצח. התרווחו בכורסה, קחו כוס מים ליד וקבלו בחיבוק את רוני דניאל. הוא הרוויח את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully