וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל גבע נגד "דה וויס": חוזה דרקוני, דיכאון וכדורים פסיכיאטריים

25.6.2014 / 14:03

מיכל גבע, מהמתמודדות הבולטות בעונה הראשונה של "דה וויס", תוקפת את התכנית בטענה כי הגבילה אותה בחוזה דרקוני, מה שהביא לכך ששקעה לדיכאון ונטלה כדורים פסיכיאטריים

דייב שחר

הזמרת והיוצרת מיכל גבע, מהמתמודדות הבולטות בעונה הראשונה של "דה וויס", מעבירה ביקורת קשה נגד הריאליטי שממנו יצאה. לדבריה, ההפקה כבלה אותה בחוזה דרקוני שמנע ממנה להתראיין ולהוציא סינגלים, היא שקעה לדיכאון ונאלצה לנטול כדורים פסיכיאטריים בעקבות השתתפותה, בנוסף גבע ממליצה לאנשים שלא לנסות להתקבל לריאליטי. עם זאת, היא גם מפנה אצבע מאשימה כלפי עצמה ואומרת: "בגדתי בעצמי כשהלכתי על זה".

מיכל גבע. צלם: דויד פרל,
"בגדתי בעצמי כשהלכתי על זה". מיכל גבע/צלם: דויד פרל

הבוקר העלתה מיכל גבע את הסטטוס הבא בעמוד הפייסבוק שלה:

"דה וויס' - הייאוש, הבשר הגאווה. כל עונה נוספת של התוכנית אני נזכרת איך בגדתי בעצמי כש'הלכתי על זה'. 30 שניות שיר. מישהו יסתובב? כולם מסתובבים. אנשים מגיבים בעוצמה ברחוב. ברשת. בעיתונות. מסמנים אותי לגמר. בינתיים בהפקה כבר יודעים שאני בחוץ. עורכים אותי החוצה מהתכנית כמה שיותר. נותנים לי כמה שפחות זמן אויר. דו קרב. רמי קליינשטיין שולח אותי הביתה. שנה של אנשים שלא מפסיקים ללחוץ על תחושת ההחמצה. 'איך זה יכול להיות שאת לא שם? חשבנו שתזכי'. אני מנחמת אנשים זרים ברחוב, 'הכל שטויות'. דיכאון. ציפרלקס. רוצה להוציא סינגל. מוגבלת בחוזה דרקוני. רוצה להתראיין לרדיו. מוגבלת בחוזה דרקוני. רוצה לצאת לרחוב. מוגבלת בדכאון דרקוני. טוב די, הבנתם את המסר. אל תלכו אם יש לכם לב עדין זה הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שורת הסטטוס שהעלתה הבוקר מיכל גבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני חוויתי ב'דה ווייס' חוויה עצמתית, לטוב ולרע, וזה גרם לי נפילה", אומרת מיכל גבע לוואלה! תרבות, "לקח לי הרבה מאוד זמן להתאושש, רק עכשיו אני מתאוששת מהחוויה הזאת".

- כתבת שהחתימו אותך על חוזה דרקוני. למה התכוונת?

"החוזה הגביל אותי במשך תקופת זמן לא לעשות דבר. לא להתראיין ולא להוציא סינגל. מצד אחד רצו שאהיה בתכנית ושכנעו אותי בהפקה. מצד שני לא נתנו לי להתקדם. החוזה הגביל אותי משימוש במקפצה הזאת ובטיימינג הזה, לא יכולתי להכות בברזל בעודו חם. זה מוזר ומכעיס".

- מה חשת כשראית אמנים מוכרים ומנוסים שהלכו להתמודד ב"דה וויס"?

"יש הרבה אמנים שעושים דרך מאוד ארוכה, שמשקיעים הרבה מכספם, ונופלים לפיתוי הזה באיזה רגע של עייפות והולכים על ריאליטי. יש אנשים שיוצאים מזה אחלה ויש אנשים שלא, ולוקח להם הרבה זמן להתאושש מזה. אני מתאוששת רק עכשיו".

- מדוע את ממליצה לאמנים לא להשתתף ב"דה וויס"?

"בדיעבד עדיף סבלנות ולהמשיך בדרך של עשייה מוזיקלית וריצה למרחקים ארוכים מאשר השתתפות בתכנית. לאנשים עם לב חלש הנסיון לקיצור דרך באמצעות כניסה לפורמט שמכמת את הכישרון ואת האמנות הרגשית של מה שאת עושה, לאו דווקא מקצר את הדרך. אני מציעה לאמנים לא להיכנע למקום הזה של התפשרות מוזיקלית".

- כתבת "עורכים אותי החוצה מהתוכנית כמה שיותר. נותנים לי כמה שפחות זמן אויר".

"הדו קרב והבליינד אודישנס מוקלטים מראש, הם לא שידור חי. אני חושבת שאם הייתי מנצחת בדו קרב הייתי מופיעה הרבה יותר. כשהם יודעים שאנשים לא ממשיכים הלאה הם מקדמים אותם פחות. וההחלטה הזאת של התכנית לא קשורה לכישרון ולא קשורה לביצוע. אלה לא שיקולים אמנותיים".

בימים אלה גבע עובדת על אי. פי באנגלית אותו היא גם מפיקה מוזיקלית, והוא ייצא בחודשים הקרובים. בקרוב היא תעלה הופעה תחת שם הבמה שלה, בלוברי היל.

- חלפו שנתיים מאז שהשתתפת ב"דה וויס". למה כתבת את הסטטוס הזה רק עכשיו?

"כל פעם שמשודרת עונה חדשה אני נתקלת בשלטי חוצות ופרומואים שמזכירים לי את התחושה איך זה היה. לא כתבתי את הסטטוס הזה במשך שנתיים עד עכשיו כי אני לא רוצה לצאת הבחורה הממורמרת שלא יודעת לצאת בכבוד. אני הבנתי שאיך שאני לא אהפוך את זה, היו שם הרבה דברים שליליים שלקח לי הרבה זמן לעבד אותם. ניסיתי לקצר את הדרך וקיבלתי בהפוכה".

מרשת נמסר בתגובה: "בדה וויס, כמו בתוכניות כישרונות אחרות, קיים הסכם יחסי ציבור סטנדרטי מול כל המתמודדים המגביל אותם לתקופת זמן סבירה בה לא ניתן להתראיין בתקשורת ללא תיאום עם המפיק או הזכיין, זאת כמובן מסיבות ברורות. לעומת זאת, מבחינה מוסיקלית ההיפך הוא הנכון, כל מתמודד, ובעיקר המתמודדים שעזבו את התוכנית בשלבים ראשוניים יחסית שוחררו לקריירה עצמאית מיד עם בקשתם לכך. בשני המקרים, לצערנו, לא הועברה בקשה שכזו על ידי המתמודדת הנ"ל. היינו שמחים לו המתמודדת, כמו כל מתמודדי התוכנית לאורך העונות, היו מצליחים להפיק מההזדמנות והחשיפה שניתנה להם את המקסימום בתחום השירה והמוסיקה בו הם כל כך מוכשרים".

מיכל גבע בתגובה לרשת: "הם משקרים. חד וחלק. אני פניתי אינספור פעמים לעורך דין של הליקון על מנת לקבל שחרור מהחוזה כדי שאוכל להוציא את הסינגל 'הביתה'. לא אישרו לי את הבקשה וגם לא התייחסו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully