וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנותרים" משנה את פני הטלוויזיה באופן מדכדך במיוחד

1.7.2014 / 0:57

סדרת הדרמה החדשה של HBO מציגה תעלומה גדולה ומצהירה במפורש שאין בכוונתה לפתור אותה. כך נראה הניסיון המדכא הגדול לשנות את פני הטלוויזיה

יח"צ - חד פעמי

קיץ, שישים אחוזי לחות ותחושת מחנק קשה. כך מרגישים חיים ברקטומה של עז בתחילת חודש יולי. לקלחת הזו מצטרפת "הנותרים", סדרת הדרמה החדשה של HBO ודיימון לינדלוף. ככל הנראה, כדי לוודא שאת הקיץ הזה לא תגמרו בחיים. אף אחד לא יקום מהספה בתום הפרק הראשון של "הנותרים" כשחיוך מרוח על פניו. הדבר היחיד שיהיה מרוח הוא תחושת אובדנות קשה. מה הטעם בחיים לעזאזל.

וגם את זה צריך להפסיק לשאול כי "הנותרים" משנה קונספציה. לא צריך לחפש תשובות כי אין טעם יותר בשאלות. אין טעם לכלום. בוקר, צהריים, ערב, לילה. הכל בא והולך ואנחנו נשארים. "הנותרים", עיבוד לספר באותו השם, מתעדת את המתרחש בפרבר ניו יורקי שלוש שנים לאחר ששני אחוזים מאוכלוסיית העולם נעלמו ללא הסבר. רגע אחד הם היו שם, רגע לאחר מכן לא. מדוע זה קרה? למה דווקא לאותם שני אחוזים? "הנותרים" לא מציעה תשובות. יהודים, נוצרים, מוסלמים, מבוגרים, תינוקות. כולם נעלמו סתם כך. מהותם לא משנה. כל מה שעשו בחייהם לא משנה. הם לא משנים.

אם אי אפשר להפריד את התמימים מהרשעים, מה המשמעות של הכל? אם רוצח סדרתי נעלם לפתע בדיוק כמו תינוק בן חודשיים, מה מונע מכולנו להפוך לרוצחים? פתאום הקוד האתי לפיו התנהל העולם לא באמת משנה. מתפוגג לאוויר ונעלם כמו בני האדם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה הטעם?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'סטין ת'רו מגלם את קווין גארווי, מפקד המשטרה, שאיבד גם כן את משפחתו. באופן אירוני, גארווי לא איבד את משפחתו באותו אירוע מסתורי. אשתו של גארווי משתייכת לכת שצוברת תאוצה מדי יום, בנו החל לעבוד עבור מנהיג כת אחרת ובתו היא מתבגרת שנוכחת לא נוכחת בחייו בזמן שהיא נוכחת לא נוכחת בחייה. כולם נעלמים ב"הנותרים", כולם הולכים לאיבוד. היעלמות קולקטיבית או אישית, כשהחיים מאבדים את המרכיב הבסיסי בקיומם, כולם מאבדים אחיזה ונסחפים לעבר הכלום, מתעללים בחייהם כי חייהם אינם חיים. כמה רחוק אפשר להגיע? הכי קרוב שאפשר.

הכת אליה משתייכת אשתו של גארווי (איימי ברנמן בתצוגת משחק מופלאה) היא כת אשר חבריה מבקשים להדגיש את חוסר המשמעות בחיים. חבריה לובשים לבן, מעשנים בשרשרת ואינם מדברים. המתח בין הכת הזו ובין שאר תושבי העיר הוא אחד מקווי העלילה הברורים היחידים ב"הנותרים". שאר העלילות אינן ברורות מספיק כי הרי אין טעם לעלילות ברורות בחיים בהם לשום דבר אין טעם.

ארבע שנים לאחר ש"אבודים" סיימה את חייה ודיימון לינדלוף ניסה, ללא הצלחה, לספק תשובות לכל השאלות, הוא חוזר לסיבוב נוסף ומנסה לגאול את עצמו. הפעם, בניגוד ל"אבודים", הוא אפילו לא מתיימר לספק תשובות. כאמור, גם השאלות לא חשובות. "הנותרים" מנסה לשנות את אופיו של המדיום הטלוויזיוני. סדרה ללא פיתרון מוצהר. סדרה שפשוט מתקיימת בין סצנה לסצנה כשברקע פסקול נהדר. סדרה שמוציאה את החשק מהקיום. ומהיקום. סדרה שלכל חובב טלוויזיה יהיה קשה להתעלם ממנה. סדרה שתענה כל חובב טלוויזיה. וכל חפץ חיים.

"הנותרים" משודרת בימי שני בשעה 06:00 בבוקר וכן בשעה 22:55 בערוץ yes Oh וב-yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully