וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על קיום פסטיבל מחולות כמתוכנן בעוד המדינה אבלה

1.7.2014 / 14:59

המדינה באבל על הנערים שנרצחו, אבל הערב ייפתח פסטיבל מחול. זעם ברשת: זה לא הזמן לרקוד. אביגדור קהלני, יו"ר העמותה המפיקה את הפסטיבל: "יש להמשיך בשגרה או שהמדינה תהיה בית קברות"

אביגדור קהלני בדיוני ועדת גורן לבדיקת הרפורמה ביחס לנכי צה"ל ולמשפחות שכולות, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
"המדינה צריכה לעמוד, להצדיע ולהמשיך בשגרת חייה". אביגדור קהלני, יו"ר העמותה המפיקה את הפסטיבל/נמרוד סונדרס

ברשתות החברתיות הובע זעם על כך שבעוד המדינה באבל על איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו, ייפתח באופן שנוי במחלוקת הערב (1 ביולי) "הפסטיבל הבינלאומי לפולקלור בישראל" באמפיפארק קרית מוצקין. בפסטיבל שיימשך לאורך כמעט כל ימי השבעה על הנערים שנרצחו, יתארחו שבע להקות מחול פולקלור אתני מובילות מהעולם (סינגפור, פיליפינים, קולומביה, סין, גרוזיה, רוסיה וסלובקיה) שיופיעו בכל אחת מהערים. האירוע מופק על ידי העמותה הציבורית "מעטף – המרכז הישראלי לחילופי תרבות עממית ופולקלור". יושב הראש של "מעטף" הוא אביגדור קהלני, תת אלוף במיל, שר וחבר כנסת לשעבר, וגם יו"ר האגודה למען החייל. אירוע הפתיחה ייערך, כאמור, ביום בו נקברים הנערים.

זהו הזמן לחגוג בריקודים? שאלתי את קהלני. "תשמע, אתה מוכן להחזיר את שבע הלהקות חזרה לארצן ולממן את הכל?", משיב קהלני, "המדינה צריכה לעמוד, להצדיע ולהמשיך בשגרת חייה. כשאני איבדתי את אחי ואשתי איבדה שני אחים, השאלה לא נשאלה, המדינה המשיכה להתקיים. כשנהרגו לי בגדוד 20 לוחמים המדינה המשיכה להתקיים. מרבית חברי נהרגו במלחמות ישראל והמדינה המשיכה להתקיים. אנחנו כולנו כואבים. עשינו הכנות גדולות מאוד. אני רוצה לשאול אותך משהו. מחר יש לי כנס של 20 אלף אנשים שמתגייסים לצה"ל בעוד ארבעה חמישה ימים. האם לבטל את הכנס, שהושקע בו מאות אלפים, או לפתוח את הכנס ברגע דומיה? סביר להניח שתסכים איתי שלא ראוי לבטל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קהלני: "האם כשהתפוצצו האוטובוסים בירושלים עצרו את מופעי התרבות בעיר? אחת הלהקות שתופיע הערב במסגרת "הפסטיבל הבינלאומי לפולקלור בישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

- אולי מוקדם מדי ולא רגיש מדי לקיים פסטיבל מחול, כשרק אתמול נודע על רצח שלושת הנערים והמדינה באבל?

"זה פולקלור שמגיע מכל העולם. האם כשהתפוצצו האוטובוסים בירושלים עצרו את מופעי התרבות בעיר? אני הייתי אז שר לביטחון פנים. כאחד שנוגע באבל הרבה מאוד, יותר מכל אדם אחר במדינה, אני אומר לך שצריך לעצור, להצדיע, לומר דברים לזכרם ולהמשיך את השגרה כי אחרת המדינה שלנו תהיה בית קברות כל חייה".

- רוקדים לזכרם?

"עוצרים, אומרים דברים לזכרם, ומתחילים את האירוע אחרי שנאמרים דברים ואפילו עומדים דום לזכרם. כך צריך להיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אביגדור קהלני: "אני לא מרגיש שהשיקולים הם כלכליים". דובר עיריית קרית מוצקין: "אתה יודע מה המחיר של ביטול הפסטיבל? זה מיליונים של שקלים". להקה שתופיע במסגרת הפסטיבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

- עד כמה השיקול הכלכלי הכריע בהחלטה לקיים את פסטיבל המחולות כמתוכנן?

"אני לא מרגיש שהשיקולים הם כלכליים. אמרתי שצריך לראות את הראייה הכוללת. תושבי קרית מוצקין מגיעים לפארק ענק שהעיר הכינה. העיר עשתה הכנות גדולות מאוד עבור חלק גדול מתושבי העיר שיגיעו. אני לא נבחר ציבור, אני זה שהביא לו את הלהקות. האם ראש עיריית קרית מוצקין בגלל רגישות אמור היום לבטל את האירוע? אם הוא יבטל אני אקבל את החלטתו. זה לא רק החלטתי".

אביגדור קהלני אמנם אמר "אני לא מרגיש שהשיקולים הם כלכליים", אבל דברים שונים נאמרו על ידי צבי אבישר, מנהל אגף התקשוב וההסברה בקרית מוצקין. אבישר אמרה בתגובה לוואלה! תרבות: "אתה רוצה שאני אפרוט לך מה המחיר של ביטול הפסטיבל? רוצה שאנחנו נפרוט לך איזו עגמת נפש אתה גורם? זה מיליונים של שקלים. כל תקופה היא תקופת אבל. יש משמעויות כבדות משקל, דילמה. אם נבטל, יהיה צד אחד מרוצה ויהיו הרבה אנשים מאוד מדוכדכים ומדוכאים. אם נקיים, יהיה צד אחד שזה יניח את דעתו ומצד שני יהיו הרבה אנשים שזה מאוד יאכזב אותם ויפגע בהם. אין לזה סוף. אני יודע שיגיעו פחות היום בגלל כל האווירה. אין החלטה מושלמת במצב הנוכחי. אנשים הגיעו מחו"ל, הפקה, אירועים, תיזמון, ספקים. אפשר לבטל. מישהו יצטרך להתמודד שניה אחרי זה עם המשמעויות הכספיות ועם עגמת הנפש. החיים ממשיכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully