וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול מזורסקי הלך לעולמו בגיל 84

1.7.2014 / 22:22

הבמאי שעמד מאחורי הסרטים "שונאים סיפור אהבה" ו"אישה לא נשואה" הלך לעולמו בגיל 84. לפני כמה חודשים קיבל מזורסקי פרס מפעל חיים מטעם גילדת התסריטאים האמריקאית

התסריטאי-במאי פול מזורסקי הלך היום (שלישי) לעולמו בלוס אנג'לס מדום לב, והוא בן 84. מזורסקי, בן למשפחה של מהגרים יהודים מאוקראינה, נולד בניו יורק והחל את דרכו הקולנועית כשחקן. את תפקידו הראשון עשה ב-1953 ב"פחד ותשוקה", כשלעצמו סרט ביכורים של יוצר חשוב – סטנלי קובריק. לאחר מכן הופיע בעוד כמה יצירות קולנועיות וטלוויזיוניות, והחל לעבוד כתסריטאי עשור לאחר מכן. בסוף שנות השישים החל גם לביים, וב-1969 היה חתום על עבודת ביכוריו, "בוב, קרול, טוד ואליס", הדרמה הקומית/רומנטית שגילתה לעולם את אליוט גולד.

בשני העשורים שלאחר מכן, פרחה הקריירה של מזורסקי והוא המשיך להגיש סרטים רומנטיים, שנונים וממזריים שנהנו מאהדת הקהל והממסד. בסך הכל, היה מועמד היוצר לחמישה אוסקרים, אך מעולם לא זכה בפסלון. בין סרטיו המוערכים, אפשר למנות את "אשה לא נשואה" מ-1978 ואת "שונאים סיפור אהבה" מ-1989, שהיה מבוסס על ספרו של יצחק בשביס זינגר.

כפי שקרה לרבים מבני דורו, הקריירה של מזורסקי החלה לדעוך בשנות התשעים, והסרטים העלילתיים שעשה מכאן והלאה לא היו מצליחים או מוצלחים מכל בחינה, בלשון המעטה. היוצר הנמיך פרופיל, ואם כבר ביים – היה זה בגזרת הדוקו. במסגרת זו הגיע לישראל בסוף העשור הקודם, כאורח של פסטיבל הקולנוע היהודי בעיר הבירה, בו הציג ב-2007 סרט תעודה על המשתטחים על קברי צדיקים. הבמאי, שהרבה לעסוק בעבודותיו במורשתו היהודית, זכה באותה הזדמנות בפרס מפעל חיים מטעם הפסטיבל הירושלמי. כמו כן, בשלהי הקריירה שלו ניתן היה לראותו משחק בכמה פרקים של "הסופרנוס" ושל "תרגיע".

מזורסקי היה חביב על רבים וטובים, ובהם רוג'ר אברט, החשוב במבקרי הקולנוע בן זמננו, שהלך לעולמו בשנה שעברה, ועל קוונטין טרנטינו, שהעריץ אותו והמשיך לתור אחר יורשיו בשנה שעברה, כשטרנטינו הגדיר את "פרנסס הא" כאחד הסרטים הטובים של השנה, הוא הסביר שהתואר הזה מגיע לקומדיה העכשווית מפני שהיא מזכירה את עבודותיו של מזורסקי.

בפברואר האחרון, קיבל מזורסקי פרס מפעל חיים מטעם גילדת התסריטאים האמריקאית. עתה, מתברר כי הכבוד הגדול הזה היה אקורד הסיום לקריירה המפוארת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully