וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 16: עכשיו בערוץ 2 - מי רוצה להיות האפיפיור הבא

אביעד "צפניה" קדרון

4.7.2014 / 0:00

בניסיון להתחמק ממראית עין של רדיפת בצע, הזכייניות הפכו להיות יותר קדושות מהאפיפיור. למעשה, אפילו יום שלם לאחר שהחטופים נקברו, לוחות השידורים עדיין לא נקבעו. טור הטלוויזיה של צפניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זקוק לזמן מסך באופן דחוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדם תמים שהציץ אל מה שהתרחש מאחורי הקלעים של תעשיית הטלוויזיה בימים האחרונים היה עלול להתבלבל ולחשוב שהגיע לתא וידויים. הכאה על חטא, ניסיון לשקם את התדמית, היסטריה רבתי. והכל כתוצאה מהחטא הקדמון – המכרז שהפך את הזכייניות המסחריות, יש להדגיש, לשידור ציבורי דה פקטו. במקום להתחשב רק בשיקולים מסחריים, אנשי קשת ורשת מכניסים למערך השיקולים כל מיני שאלות מוסריות שבעולם טלוויזיה מסחרית תקין, כלל לא היו רלוונטיות.

כזכור, יממה לאחר שנודע על החטיפה, החליטו בקשת לשדר כרגיל את "האח הגדול". החלטה שגרמה לזעם ציבורי קדוש שכותב שורות אלה היה חלק ממנו. באמצע השבוע, כיממה לאחר שנודע על מות החטופים, החליטו ברשת לשדר את "דה וויס". פעמיים, לא פחות, הודיעו ברשת על השידור ואז, בדקה ה-90, רגע לפני שהתכנית היתה אמורה להתחיל, הודיעו על ביטולה ותירצו זאת בהתארכות הלוויות החטופים שגרמה, בתורה, להתארכות המהדורה. נשמע הגיוני כמו שוקו בטעם טורטית. ספק אם הלינץ' המקוון שעבר עמוד הפייסבוק של "דה וויס" תרם להחלטה לבטל את השידור בסופו של דבר. לא שברשת לא סופרים את הגולשים כמו שברשת סופרים יותר את תדמיתם. אנשי רשת יתנו לקשת להצטייר כרודפת בצע ויניחו על ראשם, אחרי מאמצים רבים, הילת מלאך.

בניסיון להתחמק ממראית עין של רדיפת בצע, הזכייניות הפכו להיות יותר קדושות מהאפיפיור. למעשה, אפילו בשעות הבוקר ביום רביעי, כמעט יום שלם (!) לאחר שהחטופים נקברו, לוחות השידורים עדיין לא נקבעו. רק בשעות הצהריים הוחלט בערוץ 10 לשדר כרגיל. בקשת משכו את הזמן. אף אחד לא רוצה להיות הראשון שימצמץ. לא שמעתם שעם ישראל דורש נקמה?

המיזם. רונן פדידה,
מתי ראיתם אותו לאחרונה?/רונן פדידה

מדובר באובדן עשתונות מוחלט. הפרופורציה הלכה לעזאזל. מישהו שכח שהחיים בישראל מלאים בהרוגים משני הצדדים ועד היום, לא ברור איך, הזגזוג וההססנות בלוחות השידורים לא בלטו כפי שהם בלטו השבוע. ראשי הזכייניות התנהגו כאילו נתקלו לראשונה בפיגוע. מה היה שונה באירוע הזה. מה היה כל כך מיוחד בחטיפה וברצח. אל תטעו, מדובר בפשע מחריד ומבחיל. ועדיין, כבר ראינו מבחילים ממנו ויצאנו לפרסומות. משהו השתנה. נכנענו לשיח האלים. במקום להתמודד חזיתית, החלטנו להניף דגל לבן. ההמון הזועם רוצה אבל לאומי? הוא יקבל אבל לאומי. ככל הנראה מדובר באישור הסופי לכניסת ההתנחלויות וכל מה שנלווה אליהן לקונצנזוס הלאומי. זה התחיל לפני שלוש שנים וחצי בטבח באיתמר, חלחל בהדרגה לתודעה וכעת השתלט סופית על המיינסטרים. מה ישראלי בעיניך? מתברר שטרמפים בהתנחלויות.

כיצד הזכייניות מתמודדות עם ההקצנה במיינסטרים? בהקצנה משלהן. רציתם לחזור לשגרה? בכלל לא בטוח מתי השגרה תחזור. בואו נתכסה בשכול לאומי ולא נשדר אף תוכן בידורי לעולם. מול עינינו מתנהל משחק פוקר ציני ומבוהל והנורמליות היא זו שבינתיים התקפלה ראשונה.

האיזון העדין שעמד בבסיס הטלוויזיה המסחרית במשך שני עשורים הופר וטוב יעשו ראשי קשת ורשת אם ינשמו עמוק, יעשו את הצעד האמיץ והמתבקש וישתלטו על המצב. הם לא בחרו את האחריות הציבורית ולעיתים ניתן לחשוב שהם לא רוצים בה. אבל מישהו צריך לעשות סדר. מישהו צריך להוביל את סדר היום ולהזריק מעט נורמליות למקום הבוער בו אנו חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully