וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית דבורה קידר ("אסקימו לימון") הלכה לעולמה בגיל 98

17.5.2023 / 8:23

השחקנית האהובה, שגילמה עשרות תפקידים בקולנוע, בתיאטרון ובטלוויזיה, הלכה לעולמה שבועיים לפני יום הולדתה ה-99. היא זכתה בפרסים רבים, ביניהם פרס אופיר, אך תיזכר ודאי לנצח כאמו של בנצי ב"אסקימו לימון"

יחצ/יחצ

השחקנית דבורה קידר הלכה לעולמה בגיל 98, שבועיים לפני שמלאו לה 99.

קידר נולדה בשנת 1924 בליטא ובגיל כמה חודשים עלתה לארץ עם הוריה. את דרכה החלה קידר בסטודיו למשחק של תיאטרון הבימה, ובהמשך שיחקה גם בתיאטראות נוספים כתיאטרון הקאמרי ובית ליסין. בין ההצגות בהן שיחקה "המלך אובו", "חתונת הדמים", "לאחר הנפילה", "קרום", "נומה עמק", "פילומנה", "חמץ" "היורשת", "מועדון האלמנות העליזות" ו"החותנת", ובהצגה "המאהב".

קידר כיכבה רבות גם בקולנוע הישראלי, כמו בסרטים "אולי תרדו משם", "הבן האובד", "התמהוני" "מתנה משמיים" ו"מבצע יונתן". ב-1978 שיחקה קידר את אמו של בנצי, באחד מתפקידיה הזכורים ביותר בסרט "אסקימו לימון", כמו גם בכל בסרטי ההמשך. ב-1993 בסרט "נקמתו של איציק פינקלשטיין" עליו זכתה בפרס אופיר בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר. ב-2014, בגיל 90, השתתפה קידר בסדרה "זגורי אימפריה".

ב-2009 קיבלה קידר את אות יקיר העיר תל אביב-יפו. בשנת 2015 זכתה קידר שוב בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר בטקס פרסי אופיר על משחקה בסרט "ציפורי חול".

לגעת ברוח דבורה קידר. יחצ,
מהגדולות ביותר. דבורה קידר/יחצ

"להגיע לגיל תשעים זה אומר להישאר האחרון, וכבר שנים שאני נפרדת מחברים ומבני משפחה", אמרה קידר בריאיון שהעניקה בעבר ל'ישראל היום'. " את בעלי, יצחק, איבדתי מאירוע לב שהסתבך עם חיידק טורף, וכמעט כל החברים שלנו כבר אינם. אריק לביא הלך, אריק איינשטיין הלך והנה מתה חנה מרון, שהיתה בשבילי סמל של תקופה שלא תחזור. אני לא יכולה לחיות בלי תיאטרון. אני מופיעה גם כשאני חולה, מקוררת ועם חום. מה, אני אוותר על הצגה?"

קידר הותירה אחריה בן ובת, ארבעה נכדים וחמישה נינים. טקס האשכבה יתקיים בתיאטרון הבימה ופרטים נוספים על טקס הלוויה והאשכבה ימסרו בהמשך היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully