וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעמוד הפייסבוק של ניל יאנג: "בטל את המופע בישראל"

7.7.2014 / 10:33

האווירה שהתחממה הציפה גם את עמוד הפייסבוק הרשמי של ניל יאנג, שצפוי להופיע בפארק הירקון בשבוע הבא. "כל שהפלסטינים מבקשים זה את הסולידריות שלך", כתבה גולשת אמריקאית, "אנא, בטל את הגעתך"

ניל יאנג. Frazer Harrison, GettyImages
ייתן סיכוי לשלום?/GettyImages, Frazer Harrison

ניל יאנג, שעד כה לא התייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, נאלץ להתמודד עם האשמות צולבות של יהודים, ערבים, תומכי הצד הישראלי ותומכי הצד הפלסטיני. "כל שהפלסטינים מבקשים זה את הסולידריות שלך", כתבה גולשת אמריקאית, "אנא תבטל את הגעתך ואל תשתתף באפרטהייד הישראלי".

מאות אנשים הצטרפו לקריאות החרם על ישראל, כשביניהם גם סטודנטים ובני נוער מרצועת עזה, שרשמו ליאנג "אנו כותבים את זה עכשיו, בלילה שכולו פיצוצים, הריסת בתים ושכונות. זה נפוץ יותר מרעמים בגשם חזק. שמענו שאתה מתכנן להופיע בפארק הירקון בתל אביב, פארק שנבנה על חורבותיו של כפר פלסטיני", והפצירו בו, "בזמן שהעולם מפנה לנו את הגב, אנחנו מקווים שאתה לא תפנה את שלך, ותיענה לקריאות של מעל ל-170 ארגוני חברה אזרחית פלסטיני לחרם על ישראל, נגד המשטר הישראלי שאינו מאפשר לנו לחיות כמו כל בני האדם".

ישראלים רבים ותומכי הצד הישראלי הגיבו בחריפות ואף התייחסו למקרה החטיפה והרצח של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. בין היתר הועלתה גם תמונת אמו של שער, כפי שצולמה בהלווית בנה. "ניל, תודה על התעלמותך מהתעמולה האנטישמית, עלילות השווא והשקרים שנשפכים לעמוד הפייסבוק שלך", נכתב, "הם קבוצה קטנה אך רעשנית, שחושבת שתוכל לכפות את דרכה הגזענית על ידי הפחדה. אנחנו ממתינים בציפייה להופעתך במדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון". יאנג כאמור לא הגיב לדברים, אך הישראלים המשיכו להודות לו: "תודה שאתה אומר לא לשנאה".

ממשרדו של שוקי וייס נמסר: "המופע של ניל יאנג בפארק הירקון ב-17 ביולי יתקיים כסדרו".

ניל יאנג, פייסבוק ניל יאנג. פייסבוק, צילום מסך
ניל יאנג, פייסבוק ניל יאנג/צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • ניל יאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully