וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: כוכב בתי הקולנוע של הקופים

13.7.2014 / 11:01

"כוכב הקופים: השחר" זוכה גם לביקורות חיוביות וגם לאהדת הקהל בזמן ש"רובוטריקים 4" קובע שיא שלילי במותג הרובוטים משני הצורה. דורון פישלר סופר מוזמנים

יח"צ - חד פעמי

הקיץ הזה אמנם חסר להיטים קופתיים ענקיים – אבל לפחות יש סרטים טובים. "כוכב הקופים: השחר" הוא אחד הסרטים שזכו לקבלת הפנים הביקורתית החמה ביותר הקיץ: באתר "Rottentomatoes", המרכז מאות ביקורות קולנוע הוא קיבל ציון של 90%. למעשה, גם בקופות הוא בעצם מצליח לא רע: הסרט צפוי לסיים את סוף השבוע עם כ-69 מיליון דולר, שיפור משמעותי לעומת הסרט הקודם בסדרה, "כוכב הקופים: המרד" שפתח עם 54 מיליון דולר. "השחר" הוא סרט יקר הרבה יותר מ"המרד" (התקציב המדווח שלו הוא כ-170 מיליון דולר), אבל עכשיו כשהסדרה מוכרת יותר בכל העולם, כנראה לא תהיה בעיה לכסות את העלות שלו וגם להמשיך הלאה לסרט הקופים הבא, שאמור לצאת ביולי 2016.

"רובוטריקים 4" ירד למקום השני והכניס בסוף השבוע השלישי שלו סכום לא מרשים בעליל של 14 מיליון דולר. הסרט אמנם חצה היום את קו 200 מיליון הדולר בהכנסות כוללות בארצות הברית אבל בהשוואה לכל הסרטים הקודמים בסדרה – הוא חלש מאוד, והוא יהיה כנראה הסרט הראשון בסדרת "רובוטריקים" שלא יגיע להכנסות של 300 מיליון דולר בארצות הברית. לעומת זאת, הסרט עושה חיל במקומות אחרים בעולם – ספציפית, בסין. "רובוטריקים 4" נעשה בקריצה מכוונת לקהל הסיני, שאוהב את "רובוטריקים" מאז ומתמיד: זה לא מקרי שחלק גדול מהסרט מתרחש בסין, ושמשתתפת בו הכוכבת הסינית לי בינגבינג. והמאמץ נשא פרי: בתוך פחות משבועיים, "רובוטריקים 4" הפך לסרט המצליח ביותר אי פעם בסין, כשהוא שובר את השיא של "אווטאר" ומכניס מעל 220 מיליון דולר – יותר מהכנסותיו בארצות הברית. הבעיה של האולפן היא שחוקי ההקרנה וההפצה בסין משאירים רק חלק קטן של ההכנסות בידי האולפן שמפיץ את הסרט, כך שהמספרים המרשימים האלה נשארים על הנייר בלבד.

במורד הרשימה: "תמי", הקומדיה של מליסה מקארתי, במקום השלישי עם כ-11 מיליון דולר, ואחריה "רחוב ג'אמפ 22", עם 6 מיליון דולר והכנסות כוללות של 171 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully