וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימאים ישראלים: "קוראים לממשלת ישראל לנצור האש"

14.7.2014 / 17:09

יוצרי קולנוע ישראלים המשתתפים בפסטיבל הקולנוע של ירושלים שחררו היום הודעה לתקשורת בה הם מוחים על התנהלות צה"ל בעזה ומבקשים "דרך של דיאלוג והכרה גם בסבל של האחר"

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל הקולנוע של ירושלים אמנם הודיע על דחיית אירוע הפתיחה שלו בעקבות ההסלמה במצב הבטחוני, אבל נראה כי משתתפיו עדיין לא נאותים להמשיך בחגיגית הקולנוע כאילו האש אינה משתוללת בדרום הארץ. לאור המצב, ביקשו יוצרי הסרטים העלילתיים המשתתפים בתחרות הרשמית של הפסטיבל למסור הצהרה מטעמם.

הבימאים נדב לפיד ("הגננת"), אפרת כורם ("בן זקן"), שלומי אלקבץ ("גט"), טלי שלום עזר ("פרינסס") , שירה גפן ("בורג") וקרן ידעיה ("הרחק מהיעדרו") התכנסו היום (שני) בכדי לשחרר הצהרה משותפת לתקשורת. לאור הרוחות המתלהטות בין מחנה הימין למחנה השמאל (ראו מקרה "האריות של הצל", חבורת האנשים שהגיעו לכיכר הבימה בכדי להכות מפגינים שמחו על פעולות צה"ל בעזה), נראה כי גם ליוצרים הללו צפוי עתיד בצורת מטח טוקבקים לאומני.

"אנחנו, כל במאי ובמאיות הקולנוע הישראלים שסרטיהם משתתפים בתחרות הישראלית בפסטיבל ירושלים, מרגישים שאי אפשר בימים כאלה לדבר רק על סרטים, כאילו ההרג והזוועה שמסביב לא מתרחשים", כך נכתב בהצהרה שנמסרה לתקשורת.

"גם אנו, חלקינו הורים לילדים ולתינוקות, מפחדים. ילדינו מגיבים בחרדה גדולה לאזעקות, לקולות המלחמה הרועמים. איננו מחפשים נקמה ואיננו מאמינים בפתרון צבאי שכבר הוכח שאינו עובד. לילדי עזה אין כיפת ברזל, אין ממדים ואין אזעקות. הילדים שחיים בעזה היום הם הפרטנרים של מחר".

עוד נכתב בהצהרה כי "ההרג והאימה שאנחנו מטילים רק מרחיקים אותנו מפתרון מדיני המצלמות פה, בישראל, מצלמות ומספרות מדי יום את כאבם וסבלם הקשה של תושבי ישראל תחת הטילים. חשוב לנו לומר שכולנו כאן ליבינו עם תושבי הדרום שמצאו את עצמם בחזית המערכה הזו. אזרחים וילדים חפים מפשע שעוברים כבר שנים סיוט לא אנושי. הם זכאים להגנה מלאה ושלמה אבל יש דרך אחרת! דרך של דיאלוג והכרה גם בסבל של האחר".

בהמשך ההצהרה מעלים הבימאים הישראליים גם את סבלו של העם העזתי. "אנחנו רוצים להפנות היום את המצלמות גם אל התושבים העזתיים, נשים מבוגרים וילדים שנהרגו במהלך הימים האחרונים", נכתב בהודעה. "אלה שמצלמים את כאבם של ישראלים בימים האלה צריכים להיות מספיק אמיצים וישרים כדי לצלם גם את ההרג וההרס הנורא בעזה, ולספר גם אותם. הכאב של אלה ושל אלה, של ישראלים ושל פלסטינים כרוך זה בזה וקשור זה בזה והאחד לא יכול להיפסק כל עוד השני קיים".

"התפיסה לפיה לא ניתן למאורעות שמסביב להשבית את החגיגה, נמשיך לחיות למרות הכול ולעשות את שלנו, היא בלתי אפשרית מוסרית. בימים נוראיים אלו, אנחנו, כיוצרים, מצפים מעצמינו, מהנהלת הפסטיבל, מהקהל ומהתקשורת להפוך את המפגש בירושלים לקול צעקה. חד וברור".

"אנו קוראים לממשלת ישראל להפסיק את האש, לא לשלוח את חיילינו להיהרג שוב במבצע צבאי אכזרי וחסר תוחלת ולדאוג לקיים שיח משמעותי עם העם הפלסטיני ומנהיגיו למען שלום האזרחים משני הצדדים".

מתחברים להצהרה של הבימאים הישראלים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully