וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחן לשניים: ריאיון עם כוכבי "תפיסה", סקוט וולף ורייצ'ל לי קוק

סקוט וולף ורייצ'ל לי קוק שרדו את הניינטיז כדי לככב בסדרה "תפיסה". בריאיון מיוחד הם מדברים בשבחי היהדות ובגנות "מד מן"

יח"צ - חד פעמי

הסדרה "תפיסה" חביבה על מי שמחפשים בטלוויזיה מתח קליל המשלב קצת יומרה מדעית ואקדמית, וגם על כל מי שחשים נוסטלגיה לשנות התשעים. אלה מקבלים כאן שני כוכבי ניינטיז במכה אחת: עם צוות השחקנים נמנים הן סקוט וולף, הזכור מ"שולחן לחמישה", אחד הלהיטים הטלוויזיוניים המעצבים של העשור ההוא, והן רייצ'ל לי קוק, שפרצה בזמנו ב"יש לה את זה" וב"דוסון קריק".

ב"תפיסה", מופיעים השניים בצדו של אריק מקורמק, המככב כאן כגאון סכיזופרן. לי קוק היא סוכנת ה-FBI שרותמת את יכולותיו השכליות המופלאות לשם פענוח פשעים סבוכים, ואילו וולף מגלם את אהובה לשעבר, עורך דין מעיק למדי שבעבר בגד בה אך עתה מנסה להשיבה לזרועותיו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש להם את זה.רייצ'ל לי קוק וסקוט וולף ב"תפיסה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העונה השנייה של הסדרה המשודרת עתה בישראל גם בכבלים וגם בלוויין. בארצות הברית כבר התקבל האור הירוק לצילומי פרקים נוספים, והצוות קיבל צ'ופר: נסיעה לפריז, בה צולמה בינואר האחרון תחילתה של העונה השלישית.

בהזדמנות זו אני פוגש את וולף ולאחר מכן את לי קוק במלון מהודר ליד מוזיאון הלובר. השחקן כבר 46, אך נראה נערי בדיוק כמו בפעם הראשונה שנתקלנו בפרצופו המלאכי, אי שם באמצע שנות התשעים. "זה עובר בגנים", הוא מסביר. "כולם אצלנו במשפחה ככה: כשאבא שלי היה בשלהי שנות החמישים לחייו, חשבו שהוא אח שלי".

בסדרה אתה מגלם דמות מעצבנת למדי, שקשה לחבב אותה. היה לך קשה להיכנס לעורה, בהתחשב בעובדה שהאופי שלה שונה לגמרי מהדמויות שנהגת לגלם עד עתה ומהתדמית שלך כאדם חביב ונוח לבריות?

"תודה על המחמאה ובלי להחמיא לעצמי יותר מדי, אני חייב להודות שאמנם יש לי פנים של 'נייס גיי'. דווקא בגלל שהדבר כל כך מובהק אצלי, זה נחמד ללכת נגד זה ואני חושב שגם בשביל הקהל זה יותר מעניין: כשאתה רואה מישהו עם פנים חמודות עושה משהו שדורש סטירה, זה יוצר דיסוננס ומתח. זה הרבה יותר מעניין מאשר לראות מישהו חמוד שמגלם את האיש הטוב ומישהו מחוספס שמגלם את האיש הרע".

הפרצוף הנחמד שלך גם לא מנע ממך להיבחר בידי מגזין פיפל כאחד האנשים הסקסיים בעולם.

"אני חושב שהייתי בסך הכל רק מקום 143... אבל כן, אני מודה שזה לא רע, בעיקר בהתחשב בעובדה שאת רוב זמני אני מבלה בהחלפת חיתולים, אז ביומיום אני לא מרגיש סקסי במיוחד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
סקוט וולף. ג'ייסון מריט, GettyImages
"אני לא מרגיש סקסי. רוב הזמן אני רק מחליף חיתולים". סקוט וולף/GettyImages, ג'ייסון מריט

בקרוב תחליף עוד חיתולים: יש לך שני ילדים ובקרוב יתווסף צאצא נוסף, מה שאומר שיחד עם אשתך, תהיו עכשיו שולחן לחמישה. זו בטח לא הפעם הראשונה שאתה שומע את הבדיחה הזו.

"האמת היא שאני הראשון שסיפר אותה. ברגע שהתבשרתי על הילד השלישי, ישר קמתי ואמרתי 'תרשו לי להיות הראשון שאומר: אנחנו עכשיו רשמית שולחן לחמישה'".


גדלת בבית יהודי רפורמי. האם המסורת היהודית היא עדיין חלק מחייך ומחיי המשפה שלך?

"גדלתי בבית היפר-רפורמי, אבל המורשת היהודית תמיד היתה חלק אקטיבי בחיים שלי, והיא תמשיך להיות כזו – השאלה, באיזה אופן זה יקרה. האמת היא, שאני בדיוק בשלב בחיים שבו אני בתהליכים של מחשבה לגבי המשפחה המתהווה שלי, שיש בה גם דתות אחרות. איזה מקום בדיוק תתפוס היהדות בחייהם? אני עדיין לא יודע, אבל בכל מקרה, היהדות תמיד תהיה חלק ממני".

רייצ'ל לי קוק. מייקל בוקנר, GettyImages
"לא הבנתי מה הפואנטה של 'מד מן'". רייצ'ל לי קוק/GettyImages, מייקל בוקנר

בדומה לוולף, גם לי קוק השכילה לשרוד את המיליונים החדש, ולהפוך מכוכבת נעורים בניינטיז לשחקנית בוגרת עם קריירה מהוגנת. לדבריה, היא חייבת את ההישרדות לשני מהלכים שונים לגמרי – "לקחתי קצת הפסקה, כדי שלאנשים שוב יהיה חשק לראות אותי עוד פעם", היא אומרת. "אבל לא נעלמתי לעד, אלא חזרתי לעניינים והמשכתי להיות בסביבה ולהאמין שמישהו ירצה לעבוד איתי שוב. היו לי כמה פיילוטים שנכשלו, אבל אז הגיעה 'תפיסה' ואני מרגישה בת-מזל שזה בא. תמיד הרגשתי שיש עלי סטיגמה של כוכבת ניינטיז וחשתי הרבה לחץ. פחדתי שיגידו לי שעשיתי את שלי ושעכשיו אני יכולה ללכת הביתה, ואני שמחה שזה לא קרה".

לי קוק מסבירת הפנים ניחנה בחוש הומור משובח ובכישרון חיקוי מצוין. היא מיטיבה, למשל, לשחזר את האנגלית המגוחכת שבה נתקלה עת ביקרה בפריז לראשונה בשלהי שנות התשעים, כדי לקדם בזמנו את הפצת "יש לה את זה". עם זאת, השחקנית יודעת גם להשתמש בלשונה הארסית למטרות רציניות יותר. כך, למשל, היא עושה כשאני שואל אותה על האופי הסמכותי של הדמות בגילומה.

את חושבת שהיום קל יותר מאשר בשנות התשעים לגלם על המסך נשים סמכותיות?

"כן, בהחלט, וטוב שכך, כי חשוב שהקהל הצעיר יראה על המסך נשים חזקות. לעשה, אני חושבת שדי נדיר היום לראות בטלוויזיה דמות נשית פסיבית. כאלה יש בנמצא רק ב'מד מן', והאמת – אני לא ממש מבינה את זה, ולא ברור לי מה בדיוק הפואנטה שהסדרה רוצה להעביר. אבל אצלנו, ב'נקמה' וב'סקנדל' וכיוצא בזה, אתה רואה רק נשים חזקות, וזה כמובן הבדל גדול לעומת מה שהיה בשנות התשעים".

"תפיסה" משודרת ב-HOT ובקרוב גם ב-yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully