וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 11: קורטני ברנט היא נסיכת האינדי החדשה

18.7.2014 / 0:04

קורטני ברנט הפכה ליקירת האינדי מבלי שהפעילה הרבה שרירים, אקשן ברונוסון שר מתוך תא שירותים ועדי אולמנסקי משחררת את הקליפ היפה של השבוע. חייבת לזוז בסיקור האינדי והפופ

Courtney Barnett. GettyImages
קורטני ברנט. שמאלית/GettyImages

להאזין לקורטני ברנט זה כמו לעלות על רכבת הרים ישנה. זאת שצברה חלודה וממוקמת ליד המתקן עם התור הכי ארוך בפארק. אלא שבזמן שהעולם ממתין בתור שאין לו סוף, מת לעבור את הטריפל לופ ולהגביר את לחץ הדם, יהיה מי שיאזין לברנט. זו לא תהיה הזמנה לעולם פוסט-מודרני, זו לא תהיה חוויה חדשה, וגם דרך הסדקים לא יעבור סאונד עתידני. ברנט היא אולד סקול. ובמקרה שלה, זה אפילו לא קצת מבאס. היא באה שקופה, עם גיטרה שמאלית וכישרון שאי אפשר להטיל בו ספק. בדם האוסטרלי זורמים דילן, פיקסיז וקצת קט פאוור של "מון פיקס". זה כמעט ספוקן וורד, אבל חסר הבעה. משהו אדיש כל כך, עד שכשהוא מגיע, אין שום התרגשות בתיעוד חווית האוננות ב"LANCE JR" למשל ("זה לא אומר שאני מחבבת אותך בן אדם, זה רק עוזר לי להירדם וזה זול יותר מכדור שינה"). בעולם כבר הכתירו אותה כנסיכת אינדי, אבל נראה שהכתר לא באמת מזיז משהו בגוף של ברנט, גם לא מכביד על הראש.

ואולי זה כל היופי. התרגלנו לעומס מוזיקלי חסר רחמים, שכל שיר מתוגבר ב-15 ערוצי הקלטה לכל הפחות וכל מה שלא עמד בסטנדרט נפסל על הסף. במקרה של ברנט, שבאה מסצנת המוזיקה במלבורן, לא חסר דבר. היא עוברת שלמה, בלי שנזדקק לקישוטים, אורות, רעשים, אלקטרוניקה והסחות דעת. מצליחה במה שכל כך הרבה נכשלו: לגרום לנו להישאר דרוכים בנסיעה שאין בה אפילו לופ אחד. לפני שנתיים ברנט ביצעה את כל שירי האלבום "Kick" של אינקסס ותועדה בווידאו. "מעולם לא הייתי לחוצה כמו שאני עכשיו", אמרה אז לקהל והמשיכה בסשן שלא הסגיר מאית אחוז מהתחושות שתיארה. הקאברים אמנם לא מתקרבים לאקרובטיקה הלירית שלה, אבל כדאי לנסות אותה גם כאן.

וזה לא שיר על אוננות:

Lorde – “Team" (White Sea Remix)

מלבד הקרבה הגאוגרפית, לורד עומדת במרחק עולם מברנט וקשה מאוד למצוא דמיון. ברנט היא רכבת הרים עתיקה, ולורד היא המתקן שהמציאו לפני דקה. כולם מנסים לראשונה ורוצים שוב. יש שם הרבה מאוד דקורציה אבל לא כזאת שמכסה על משהו שעושה חשק למות משעמום. שנת 2013 היתה שנת הפריצה הגדולה של לורד הניו זילנדית, ילדת פלא שב-2014 המשיכה לעבוד קשה אך עם גראמי ביד. "Team" היה הסינגל השני, שנכון לכתיבת שורות אלו, הגיע ליותר מ-61 מיליון צפיות ביוטיוב. השבוע יצאה גרסת הרמיקס של השיר, שנערכה על ידי White Sea (מורגן קיבי מ- M83). התוצאה: גרסה בוגרת ומרשימה יותר של לורד הקטנה. כך נשמע סאונד שצריך לאמץ, גם אם הפסלון כבר שלך.

Adi Ulmansky feat. BORGORE - "Was It You?"

סביר להניח שהרבה מאוד חובבי פופ מכירים את "Decisions", שיתוף הפעולה של בורגור ומיילי סיירוס. כנראה שפחות חובבי פופ מכירים את "Someone Elses", בו יש עדי אולמנסקי ואף לא סיירוס אחת. בורגור (אסף בורגר) ואולמנסקי ניגנו והקליטו יחד בעבר. בין היתר גם בשיר "Was It You?" שיצא בגרסה נקייה מבורגור באי.פי האחרון של עדי. אתמול (חמישי) יצא לראשונה הקליפ באתר האמריקאי The FADER. כמו חבריה מלורנה בי (גרדן סיטי מובמנט כיום), גם אולמנסקי ממריאה ועוברת הלאה מכאן. ממריאה? יותר מקפצת. היא קלה, קומוניקטיבית וגם בוחרת באנשים הנכונים שיטפלו בקליפים שלה. הפעם מדובר בגל מוג'ה שאחראי ליצירת מופת שעושה הרבה חסד עם השיר, ומפרקת אותו לרסיסים. גם בורגור שם כמובן.

Action Bronson at Ottawa Bluesfest

אתנחתא קומית לימים שעוברים בקושי: אקשן ברונוסון נוהג לעשות דברים מוזרים על הבמה, ולמרות שהוא עשה את זה כבר בעבר, אף אדם לא באמת תיאר לעצמו שהמוזיקאי ייכנס שוב לתא שירותים כימיים וימשיך את הסט משם. מלבד ברונסון, לא יהיה עוד יצור חי שיידע מה באמת קרה שם, וטוב שכך. הנה התיעוד.

Cut Copy - "Lights Shine On"

קאט קופי משחררים טראק חדש מתוך הגרסה המורחבת של האלבום "Free Your Mind" שיצא ב-2013, הכוללת ארבעה שירים נוספים לצד אלו מהתקליט המקורי. את הגרסה הזו, שוודאי קורצת בעיקר למעריצים, ניתן יהיה למצוא בחנויות בבריטניה החל מה-21 ביולי. אל תצפו להפתעות וזיקוקי דינור, "Lights Shine On" הוא עוד פיסה (קצת עייפה) שמתאימה לרצף שירי האלבום הרביעי של הלהקה.

Sufjan Stevens – “Year Of The Tiger”

"Enjoy Your Rabbit", האלבום של סופיאן סטיבנס מ-2001, יוצא לראשונה בגרסת ויניל ומקודם עם וידאו חדש ל"Year Of The Tiger". קולאז' פסיכודלי ועצבני שאולי אי אפשר לעמוד בו במשך יותר מדי זמן. האחראי: הבמאי ג'פרי הוסקינסון. צפייה נעימה.

SZA – “Julia”

הקליפ לסינגל השלישי של SZA האמריקאית (או בשמה המלא, Solana Rowe), מתוך אלבום הבכורה "Z" שיצא באפריל השנה, כבר בחוץ. לנערת הרית'ם אנד בלוז הזו יש את כל מה שצריך בשביל שתסתקרנו לצפות בה.

עוד מסתננים

Prelow - "Mistakes Like This"

The Drums - "Magic Mountain"

Jessie Ware - "Tough Love"

Låpsley - "Painter"

Allie X – "Bitch"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully